Skocz do zawartości

Dziwny cykliczny dźwięk na zimnym silniku


Gość niedziedz

Rekomendowane odpowiedzi

Gość niedziedz

Witam!

Mam w swoim aucie dziwny objaw. Podobny, prawie identyczny z tym: http://www.youtube.com/watch?v=uhHGGWuKCUs dobiegający z okolic pasków rozrządu i alternatora.

Początkowo podejrzewałem pasek alternatora. Wymiana paska i rolki napinacza nie pomogły. Wyłączenie klimy nic nie zmienia.

Jest to cykliczny dzwięk, który częstotliwością zbiega sie z częstotliwością obiegu paska zębatego. Skąd wiem? Po uchyleniu obudowy paska rozrzadu napisy na nim pojawiają się z tą samą częstotliwoscią. Auto ma tylko 55tys przebiegu. W obudowie jest sucho a pasek wygląda bardzo dobrze.

Wraz z rozgrzewaniem silnika dzwięk staje się coraz cichszy. Róznica w głośności zaraz po rozruchu zimnego silnika jest już w zależności czy na zewnątrz jest 13 (głośniej) czy 20 (ciszej)stopni Celsjusza. Przy rozgrzanym silniku jest praktycznie niesłyszalny (trzeba sie mocno wsłuchać).

Ponieważ częstotliwość "szurnięć" jest dość niska wykluczam raczej którąś z rolek. Brzmi to raczej tak jakby pasek o coś ocierał.

Czy ktoś z Was przerabiał może podobny temat? Co to może być?

Będę wdzięczny za sugestie.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość niedziedz

Popychacze zaworowe? ale przy tak niksim przebiegu wątpie....

druga rzecz sprawdź poziom oleju

 

To nie jest metaliczny dzwiek, tylko szuranie/ocieranie o niskiej czestotliwości. Popychacze zaworowe nawet przy prędkości obrotowej 750 obr/min znacznie szybciej sie poruszają.

Według mnie teza o braku smarowania odpada. Po nagrzaniu prawdopodobnie coś sie robi większe i przestaje być przeszkodą.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość niedziedz

ściągnij pasek alternatora i odpal go na chwilę..i posłuchaj, możliwe że któreś koło pasowe jest z lekka trafione

 

Dziś, wyciągnąłem obudowę filtra powietrza, odkręciłem plastikową, górną obudowe paska rozrządu.

Wszystko wyglada OK. Pasek nieuszkodzony, nieprzytarty.

Dzwięk dochodzi jakby bradziej z dołu silnika, za prawym przenim kołem.

Wątpię by było to tarcie koła pasowego. Częstotliwość jest zbyt niska a dzwięk jest nieciągły.

Nie mam pojęcia co wywołuje ten dzwięk.

Edytowane przez niedziedz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co wywołuje ten dzwięk.

 

U mnie taki dźwięk był , jak zaczęło siadać łożysko alternatora ( w końcowym stadium wyło nawet na rozgrzanym ). W ostateczności chyba pompa wodna , ale jak zobaczyłem rysunek tego silnika (fiatowski :mrgreen: ) , to tam wszystko jest na prawej stronie oprócz turbiny - więc może to sygnał , że turbina siada ( problem ze smarowaniem)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość niedziedz

U mnie taki dźwięk był , jak zaczęło siadać łożysko alternatora ( w końcowym stadium wyło nawet na rozgrzanym ). W ostateczności chyba pompa wodna , ale jak zobaczyłem rysunek tego silnika (fiatowski :mrgreen: ) , to tam wszystko jest na prawej stronie oprócz turbiny - więc może to sygnał , że turbina siada ( problem ze smarowaniem)

 

Dzwięk dochodzi z prawej storny. Zza prawego przednieg koła. Popełniłem błąd w opisie pisząc, że zza lewego. Już to poprawiłem.

Turbina to raczej nie jest. Wciąż podejrzewam ociearajcy o coś pasek rozrządu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość czlowiekwidmo

Witam,

 

mam identyczne jak na filmiku objawy we Fiacie Bravo 2.0 MJTD (przebieg 84 tyś).

Jak narazie wymienione zostały rolki i pasek urządzeń pomocniczych - bez zmian. Zostały mi 2 tyg do końca gwarancji.. będe próbował jeszcze walczyć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piopsikaj pasek wierorowkowy silikonem, jak nie ustąpi odsuń lekko osłone rozrządu i psiknij pasek HSW 2000 a w dalszej kolejności pozostaje zdjęcie paska od alternatora ba zapewne łozysko wyje ;p oglądanie nic tutaj nie pomoże

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość czlowiekwidmo

Witam,

 

mam identyczne jak na filmiku objawy we Fiacie Bravo 2.0 MJTD (przebieg 84 tyś).

Jak narazie wymienione zostały rolki i pasek urządzeń pomocniczych - bez zmian. Zostały mi 2 tyg do końca gwarancji.. będe próbował jeszcze walczyć.

 

Informacja dla potomnych - u mnie dźwięk z filmiku wyeliminowała wymiana kompletnego rozrządu (da się w ramach gwarancji, przynajmniej u Fiata) i dotyczy to chyba wszystkich implementacji multijetów 1.9 i 2.0 (wychwyciłem ten dźwięk też w insigniach 2.0 CDTI czy saabach)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności