Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich kolegów i koleżanki ;)

Zacząłem ten temat ze względu na to, że już od dłuższego czasu męczę się ze swoją astrą.

Można powiedzieć, że odziedziczyłem ją w stanie adekwatnym do przebiegu ok. 225000km i wiadomo jak wygląda użytkowanie.

Pierwsza jazda do domu (ok. 200km) bez problemu więc pomyślałem, że nie jest tak źle. Odstawiłem auto na parking pod blokiem... i zaczęło się. W nocy przymroziło ale rano asterka odpaliła bez problemu. Jazda z drugą połowicą na zakupy... i pełno dymu! Oczywiście okazało się, że poszła uszczelka pod głowicą. Auto pojechało na warsztat razem z kilkoma dobrymi stówkami. Wymieniłem rozrząd, chłodnicę, olej, filtry, świece... Okazało się, że to za mało. Zaświecił się check. Auto paliło 100zł na 100km czyli coś w granicach 17l. Obroty trzymały się wysoko. Sprawdziłem wtryskiwacz i okazało się, że leje paliwem jak z wiadra. Wtrysk do wymiany, krokowiec do wymiany... wymieniłem więc cały zespół wtryskiwacza. Zresetowałem ecu. Obroty spadły, spalanie wróciło do normy ale check dalej daje o sobie znać. W czasie jazdy, jak już silnik jest ciepły kontrolka zaczyna świecić. Przy dojeżdżaniu do skrzyżowania wciskam sprzęgło i silnik wskakuje na wyższe obroty na 2 sekundy, spada na normalne na 2 sekundy, znowu na wyższe na 2 sekundy i znowu na niższe... i tak kilka razy. Nie jestem w stanie powiedzieć jakie obroty łapie bo nie mam obrotomierza. Przy teście znowu pokazuje mi kod 35.

Ktoś z kolegów może napisać, że temat wałkowany już wielokrotnie ale zapewniam, że wszystko co tylko znalazłem w sieci przeczytałem od odeski do deski. Wiele się nauczyłem ale problemu nie rozwiązałem. Jeżeli ktoś z Was będzie miał jakiś pomysł proszę o podpowiedź... ale w stylu "mówimy do małego dziecka" bo jestem laikiem kategori "A"

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/54877-check-nie-do-ogarni%C4%99cia/
Udostępnij na innych stronach

ten krokowiec co wymieniles to nowy oryginalny nowy podroba czy uzywany nowy/podroba?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/54877-check-nie-do-ogarni%C4%99cia/#findComment-451213
Udostępnij na innych stronach

Oryginalny używany. Przełożyłem z innej astry na tym samym silniku.

 

Oczywiście zamontowałem swój w tamtej asterce i wszystko jest ok więc winę krokowca można wykluczyć moim skromnym zdaniem.

Edytowane przez Gochu

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/54877-check-nie-do-ogarni%C4%99cia/#findComment-451218
Udostępnij na innych stronach

A czy wykonał kolega podstawowe czynnosci diagnostyczne jaka jest odczyt bledow?

chyba tak...

Przy teście znowu pokazuje mi kod 35.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/54877-check-nie-do-ogarni%C4%99cia/#findComment-451284
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności