Skocz do zawartości

Reset komputera ECU 2,2 benzyna 1997r.


Gość ed25

Rekomendowane odpowiedzi

Witam panowie

Mam u siebie instalację gazową tartarini III generacji dopóki było ciepło to silnik jakoś pracował. Teraz kiedy jest chłodniej dopóki nie przełączy się za LPG na benzynie strasznie muli i szarpie.

Będę zmieniał instalację na sekwencję, ale chcę zrobić pożądek z benzyną.

Jeżdżąc przez kilka dni tylko na benzynie problem z szarpaniem ustał więc na pewno sonda działa jak powinna.

Moje pytanko czy znacie jakiś szybki sposób na reset ECU (na Bosch Motronic) w 2.2 benz. z 1997r.

Kiedyś pomagało odpięcie klemy na jakiś czas, mam też dostęp do Op-com-a.

Podzielcie się Waszym doświdczeniami.

Pozdrawiam.

Edek z Radomia

Edytowane przez ed25

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej to nie problem z ECU,

Bardziej skupiłbym się na takich drobiazgach jak świece, kable, krokowiec, przepustnica.

Mając dostęp do opcoma powinieneś z niego skorzystać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma problemu z szarpaniem na gazie, kłopotu z biegiem jałowym tez nie ma tak jak pisłaem wczesniej po dłuższym uzytkowaniu tylko na benzynie wszystko wraca do normy.

Mój problem to nie świce, kable itd. tylko zła emulacja sondy przez instalację gazową przez co rozjeżdża się mapa paliwa.

Op-com nie jest mój a zanim będę musiał z niego skorzystac chcialbym poznać Wasze doświadczenia z resetem kompa, mam Sinterkę od 2,5 m-ca i bardzo mało czasu dla niego, nie mam czasu niestety na eksperymenty więc jeszcze raz bardzo proszę o info może teraz bardziej dokładnie:

Jak skutecznie zresetować komputer benzynowy w 2.2 benz. z 1997r.?

Edytowane przez ed25
zbędny cytat

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie za bardzo rozumiem co chcesz w tym komputerze zresetować.

Błędy zapisane usuniesz podpinając pod techa lub opcoma.

Czasami zdarza się że po odpięciu aku niektóre błędy też się skasują.

 

Chyba ze chcesz usunąć całą zawartość i wgrać nową, tylko zapewne nie znajdziesz nigdzie softu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reset komputera polega na wykasowaniu bieżącej mapy wtrysku i nie ma nic wspólnego z kasowaniem błędów silnika.

Po wykasowaniu mozna wgrać (jak się ma czym) nową mapę lub też w procesie adaptacji sterownika silnika (praca silnika tylko na benzynie w różnych warunkach) stworzyć nową mapę.

Aby zresetować kompa w starszych modelach wtrysku benzyny wystarczyło kiedyś zdjęcie na jakiś czas klem, nowsze samochody wymagają wgrywania oryginalnych lub jak ktoś chce podrasowanych map do sterownika.

Z tego co wiem op-com nie ma takiej opcji.

Proszę o podpowiedź kogoś to to juz przerabiał w Sintrze.

Pozdrawiam

Edytowane przez ed25
zbędny cytat

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam gazu więc takich problemów nie miałem.

Sądziłem że mapy wtrysku wpisuje się do sterownika gazu, a z ECU można tylko odczytać/usunąć błędy lub dodać immo po zmianie czy przyuczyć nowe elementy współpracujące silnikiem.

 

 

Ale chętnie dowiem się czegoś nowego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie.

Mam ten sam problem z Sintra jak jest zimny do te same problemy i do tego jeszcze strzały jak by za duża mieszanka paliwa...

jesli chodzi o wykasowanie mapy wtrysków miałem to robione w styczniu i do pewnego czasu było dobrze ale objawy znowu powróciły... też zaczynałem od wymiany swiec przewodów czyszczenia przepustmicy i nic nie pomaga...sam jestem ciekaw jak to zostanie rozwiązane.

czekam na wasze doświadczenie i pomoc.

Pozdrawiam Krystian

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak. przekazałem samochód do mechanika który z wysłał komputer od sintry do kogos do warszawy koszt o ile dobrze pamietam 250zł z przesyłką.

I tak po tym wyskasowaniu i wgraniu nowego oprogamowania jesli mozna tak to nazwac jezdziłem jakieś 300kilometrów na benzynie aby sie dobrze wszystko ustawiło jak powinno... i jak pisałem wczesniej przez jakis czas było dobrze ale mam znowu taki sam problem wiec chyba to nie jest dobrym rozwiąznim...

dlatego sam czekam na jakieś pomocne informacje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Koledzy może problem nie leży po stronie elektroniki tylko nieświeżego paliwa albo przygrzanych wtrysków. W moim wypadku dolanie świeżego paliwa i jazda na samej benzynie (przez 100-150km) załatwia sprawę. Przy dużej różnicy temperatury zewnętrznej dość łatwo można w baku znaleźć H2O, a jakość benzyny jest też dyskusyjny.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności