Skocz do zawartości

Czujnik położenia wałka rozrządu


Gość renmei

Rekomendowane odpowiedzi

  • 8 lat później...

Witajcie, wczoraj podczas jazdy po zrobieniu ok. 500m drogi zapaliła mi się kontrolka check engine, a auto zaczęło się całe trząść. Po zgaszeniu auta i odpaleniu ponownie to samo dopiero po chwili wszystko wróciło do normy i mogłem normalnie jechać. Dziś sprawdziłem błędy metodą gaz hamulec (podeślę nagranie jak już się wgra) z błędów które odczytałem ''wypikało'' mi takie błędy:

 

P0390    Czujnik pozycji wałka   rozrządu B , 2 rząd cylindrów – awaria   obiegu
prądu   Wiązka przewodów , Złe kontaktowanie , Czujnik pozycji wałka rozrządu , urządzenie sterujące silnika

P0393    Czujnik pozycji wałka   rozrządu B , 2 rząd cylindrów – Sygnał wejściowy zbyt wysoki Zwarcie przy plusie akumulatora w wiązce   kablowej. , Czujnik pozycji wałka rozrządu , urządzenie sterujące silnika

P0340    Czujnik pozycji wałka   rozrządu A , 1 rząd cylindrów – awaria   obiegu
prądu   Wiązka przewodów , Czujnik pozycji wałka rozrządu , urządzenie sterujące silnika

 

 

Moje pytanie brzmi, w czym może być problem? Zanieczyszczone styki? Czujniki do wymiany? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik po nagrzaniu daje błędny sygnał. Jeśli ostygnie i normalnie zapała to w ciemno bym go wymienił. Jeśli nie ma korelacji pomiędzy jego nagrzaniem i usterka to jak w opisanych błędach. Kostki wtyczki kabelki. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.10.2021 o 10:57, martin1 napisał:

Witajcie, wczoraj podczas jazdy po zrobieniu ok. 500m drogi zapaliła mi się kontrolka check engine, a auto zaczęło się całe trząść. Po zgaszeniu auta i odpaleniu ponownie to samo dopiero po chwili wszystko wróciło do normy i mogłem normalnie jechać. Dziś sprawdziłem błędy metodą gaz hamulec (podeślę nagranie jak już się wgra) z błędów które odczytałem ''wypikało'' mi takie błędy:

 

P0390    Czujnik pozycji wałka   rozrządu B , 2 rząd cylindrów – awaria   obiegu
prądu   Wiązka przewodów , Złe kontaktowanie , Czujnik pozycji wałka rozrządu , urządzenie sterujące silnika

P0393    Czujnik pozycji wałka   rozrządu B , 2 rząd cylindrów – Sygnał wejściowy zbyt wysoki Zwarcie przy plusie akumulatora w wiązce   kablowej. , Czujnik pozycji wałka rozrządu , urządzenie sterujące silnika

P0340    Czujnik pozycji wałka   rozrządu A , 1 rząd cylindrów – awaria   obiegu
prądu   Wiązka przewodów , Czujnik pozycji wałka rozrządu , urządzenie sterujące silnika

 

 

Moje pytanie brzmi, w czym może być problem? Zanieczyszczone styki? Czujniki do wymiany? 

Ja bym sprawdził kostki i przewody od czujników do ECU.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności