Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Dorota0104

Witam,

kupiłam Corasę B 1,2i benzyna, sprowadzone z Niemiec i po krótkim czasie wystąpił problem, gdyż na desce rozdzielczej po nagrzaniu silnika zapalała się kontrolka pomarańczowa i auto na niskich obrotach gasło. Znajomy "fachowiec" zaślepił zawór EGR. Auto przestało gasnąć, niemniej jednak pozostała nierówna praca silnika i podczas jazdy auto nie ma mocy, "muli". Na dłuższy czas pozostało to w takim stanie, do momentu kiedy ponownie zaczęła zapalać się pomarańczowa kontrolka po nagrzaniu silnika. Ponownie pojechałam do warsztatu i mechanik podłączył auto pod laptopa i stwierdził błąd, polegający na tym, że auto osiąga temperaturę powyżej skali, co mnie zdziwiło, gdyż deska rozdzielcza pokazywała prawidłową temperaturę. Pomimo to wymieniono czujniki temperatury chłodnicy i silnika oraz świece. Zapłaciłam sporo kasy i nie przyniosło to żadnego efektu, nic się nie zmieniło. Tak mnie to zirytowało, że zapytałam mechanika, dlaczego ta pomarańczowa kontrolka nadal się zapala. Fachowiec rozłożył ręce i zaproponował wykręcenie żarówki. Po tej odpowiedzi zrezygnowałam z jego usług. Dodam jeszcze, że w przeciągu tego czasu auto raz na ciepłym silniku nie zapaliło wogóle i kilka razy na zimnym silniku ledwo do domu dojechałam, samochód nie miał mocy przy dodawaniu prędkości. Co dolega moje Corsie? Pomóżcie Panowie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/57458-checkengine/
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, temu panu już podziękuj.

Wpisz do profilu skąd jesteś - może ktoś z forumowiczów mieszka w pobliżu i pomoże odczytać błędy.

W Corsie możesz też spróbować odczytać samodzielnie http://forum.opel24.com/topic/18-i-Kody-bledow-Opel-Corsa/

Co do zaślepionego EGR to proponuje go odślepić, tylko potrzebne będzie skasowanie błędu przy pomocy np tech2.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/57458-checkengine/#findComment-464844
Udostępnij na innych stronach

Znajomy "fachowiec" zaślepił zawór EGR

 

Oczywiście zaślepił sprawny zawór?

Jesli nie sprawny to zaślepianie nic nie zmienia.

 

potrzebne będzie skasowanie błędu przy pomocy np tech2.

 

W tym silniku wystarczy odłączyć akumulator na 15 minut.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/57458-checkengine/#findComment-464850
Udostępnij na innych stronach

Z swojej strony dodam, że u mnie zaślepiłem sprawny EGR i miałem problem z odpalaniem, był brak mocy i oczywiście pomarańczowa denerwująca lampka. Odślepiłem i jak ręką odjął. Zajmij się wyczyszczeniem EGR'a jest na forum jak to zrobić. Dobrze byłoby wyczyścić przepustnice, wtrysk i sprawdzić oring wtrysku czy gdzieś nie jest przerwany/wyszczerbiony(nawet to moze być problemem bo mnie to też spotkało że "wlewało" paliwo do przepustnicy).

 

Przed odłączeniem aku i resetowaniem kompa z czytaj błędy będziesz wiedział na czym stoisz do podstawa. Problem może leżeć nawet po stronie czujnika spalania stukowego który znajduje się z tyłu bloku silnika., ale to tylko gdybanie także wpierw kody błędów potem można myśleć.

Edytowane przez SoJeR

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/57458-checkengine/#findComment-464867
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności