Skocz do zawartości

Checkengine


Gość Dorota0104

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Dorota0104

Witam,

kupiłam Corasę B 1,2i benzyna, sprowadzone z Niemiec i po krótkim czasie wystąpił problem, gdyż na desce rozdzielczej po nagrzaniu silnika zapalała się kontrolka pomarańczowa i auto na niskich obrotach gasło. Znajomy "fachowiec" zaślepił zawór EGR. Auto przestało gasnąć, niemniej jednak pozostała nierówna praca silnika i podczas jazdy auto nie ma mocy, "muli". Na dłuższy czas pozostało to w takim stanie, do momentu kiedy ponownie zaczęła zapalać się pomarańczowa kontrolka po nagrzaniu silnika. Ponownie pojechałam do warsztatu i mechanik podłączył auto pod laptopa i stwierdził błąd, polegający na tym, że auto osiąga temperaturę powyżej skali, co mnie zdziwiło, gdyż deska rozdzielcza pokazywała prawidłową temperaturę. Pomimo to wymieniono czujniki temperatury chłodnicy i silnika oraz świece. Zapłaciłam sporo kasy i nie przyniosło to żadnego efektu, nic się nie zmieniło. Tak mnie to zirytowało, że zapytałam mechanika, dlaczego ta pomarańczowa kontrolka nadal się zapala. Fachowiec rozłożył ręce i zaproponował wykręcenie żarówki. Po tej odpowiedzi zrezygnowałam z jego usług. Dodam jeszcze, że w przeciągu tego czasu auto raz na ciepłym silniku nie zapaliło wogóle i kilka razy na zimnym silniku ledwo do domu dojechałam, samochód nie miał mocy przy dodawaniu prędkości. Co dolega moje Corsie? Pomóżcie Panowie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, temu panu już podziękuj.

Wpisz do profilu skąd jesteś - może ktoś z forumowiczów mieszka w pobliżu i pomoże odczytać błędy.

W Corsie możesz też spróbować odczytać samodzielnie http://forum.opel24.com/topic/18-i-Kody-bledow-Opel-Corsa/

Co do zaślepionego EGR to proponuje go odślepić, tylko potrzebne będzie skasowanie błędu przy pomocy np tech2.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy "fachowiec" zaślepił zawór EGR

 

Oczywiście zaślepił sprawny zawór?

Jesli nie sprawny to zaślepianie nic nie zmienia.

 

potrzebne będzie skasowanie błędu przy pomocy np tech2.

 

W tym silniku wystarczy odłączyć akumulator na 15 minut.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z swojej strony dodam, że u mnie zaślepiłem sprawny EGR i miałem problem z odpalaniem, był brak mocy i oczywiście pomarańczowa denerwująca lampka. Odślepiłem i jak ręką odjął. Zajmij się wyczyszczeniem EGR'a jest na forum jak to zrobić. Dobrze byłoby wyczyścić przepustnice, wtrysk i sprawdzić oring wtrysku czy gdzieś nie jest przerwany/wyszczerbiony(nawet to moze być problemem bo mnie to też spotkało że "wlewało" paliwo do przepustnicy).

 

Przed odłączeniem aku i resetowaniem kompa z czytaj błędy będziesz wiedział na czym stoisz do podstawa. Problem może leżeć nawet po stronie czujnika spalania stukowego który znajduje się z tyłu bloku silnika., ale to tylko gdybanie także wpierw kody błędów potem można myśleć.

Edytowane przez SoJeR

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności