Skocz do zawartości

Wtryski silnik 1.7cdti(100km)


Gość astra.h

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Po sprawdzeniu op-com dawki w mojej astrze 3 wynosza:

1 0,7

2 -0,01

3 -1,2

4 0,55

 

Jak uważacie wszytsko ok ? ostatnio wlałem dodatek do czyszczenia wtryskiwaczy tak zapobiegawczo , nie wiem czy ten specyfik naprawde działa ale wlałem .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

korekcje to tak jak sama nazwa wskazuje koryguje cos co nie. W zwiazku z tym ze nie jest to silnik na pompie( tam nie ma kontroli osobnej na kazdy wtrysk) tylko uklad CR ze sterowaniem wtrskow osobno to jesli zachodzi taka potrzeba to sie do jednego gara dawkuje wiecej a do drugiego mniej. Nie wszytskie gary ze tak powiem sa rowne wzgledem siebie co powoduje ze do jednego trzeba wiecej podlac by zachowac ta sama predkosc obrotową i moment obr niz w innych. Wszystko ma wplyw od zaworów, wtryskow po takie rzeczy oczewiste jak przewietrzanie silnika przez zawirowania i utrudnienia poprzez kształt kolektorów itd. ECM sobie to wylicza na podstawie odczytów z czujnika walu. i wylicza dawki na poszczegolne gary lecz robi to jedynie do okreslonej ilosci obrotów bo pozniej sie juz nie wyrabia w zliczaniu i wali poprostu usrednione wartosci z map zapisanym w ecm. Taki zabieg powoduje rowniejsza prace silnika i jak dany wtrysk bedzie bardzo lekko kulał to mu podleje nieco wiecej by zachowac parametry silnika. System CR daje wieksze mozliwosci kontroli pracy silnika a co za tym idzie ewnetualne poprawki. Mozna regulowac cisnienia na listwie, czas wtrysku z osobna( ilosc paliwa podawana na kazdy wtrysk) oraz moment kiedy bedzie podane paliwo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widywalem gorsze korekcje i silnik chodzil poprawnie ale widywalem tez z lepszymi parametrami i silnik kulał. Jak juz mowilem nie poznasz czy wtryski sa do luftu po podpieciu opcoma czy innego sprzetu. To tak jakbys chcial sprawdzic opone czy jest dobra kompem. Nie da sie kolego koniec i kropka. Czasami pokaze cos tam niepokojacego- jakies masakryczne parametry i odrazu bedzie wiadomo ze to wina wtrysku ale nie jest to tak ze kompem zdiagnozujesz zawsze wtryski. Predzej juz to zdiagnozujesz po odczytach roznych parametrów podczas jazdy lub na hamowni.

 

Ostatnio np u kolegi ktory jest w Holandii zdianozowalem na odleglosc po odczytach parametrow turbiny i przeplywki usterke. Wygladalo jakby turbi pozno wstawalo ale pozniej przeladowywalo. Na poczatku niby cos bylo nie tak z przeplywka ale mnie tknelo, pomyslalem w domu chwile i mowie do kolegi sciagaj pokrywe zaworową bo mysle z ena 90% walek jest wytarty. I co sciaga pokrywe a tam po wałku tylko wspomnienie zostalo a i pompowtryski tez pokazywalu zawyzone korekcje. Czmeu wysokie korekcje byly na dwóch pompkach?? Bo jak slabo sie otwieraly zawory to nie bylo luftu wiec i podlac trzeba bylo paliwa zeby utrzymac obroty i moc i tak to wyszlo. Wpadłbys na taki pomysł ze to moze byc to?? Pewnie jak wymieni popychacze i walek to pompki beda jeszcze pracowac dobrze ale to sie okaze jak zrobi najpierw pozadek z tym walkiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności