Skocz do zawartości
plastik78

ASTRA H Z19DTH zamiana skrzyni biegów z m32 na f40

Rekomendowane odpowiedzi

witam wiem że pytanie było już parę razy na różnych forach ale nie uzyskałem odp więc pytam czy ktoś dokonał zamiany skrzyni biegów z wadliwej skrzyni m32 na f40 .Dla laików f40 nie jest to automat, jeżeli ktoś dokonał takiej zamiany to proszę o opis jakie części są faktycznie potrzebne .F40 podobno się nie psuje i kosztuje guziki no i przenosi 400nm dodam że moja m32 po naprawie 50000km znowu się rozpadła proszę o konkrety

Edytowane przez plastik78

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc dziś porównałem na żywo w/w skrzynie nie pasują łapy trzymające nie pasują także rozmiary wejścia półosi w dyfer więc rozebrałem moją piep.... m32 rozpadło się łożysko stożkowe na 6 biegu obudowa cała więc jutro jadę zakupić łożyska i niestety zostanę z m32 więc nie długo będzie na sprzedaż astra

MAM JESZCZE PYTANIE CZY KTOŚ MÓGŁBY PODAĆ ROZMIARY ŁOŻYSK SKRZYNI M 32

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Właśnie przechodzę naprawę skrzyni M32 w Astrze H Z17DTJ. Rozpadło mi się łożysko na wałku atakującym i ogólnie wtopiło się w wałek. Efekt: wymiana wszystkich łożysk i piast w skrzyni, bo wszędzie pełno opiłków w obudowie (na magnesach wyłapujących w obudowie sterczały te opiłki jak gałęzie na choince!) i wymiana tegoż wałka atakującego, bo przebarwiony rzekomo od przegrzania jest w miejscu felernego łożyska. Wszystko na częściach z ASO Fiata. Koszt: łożyska i piasty + wałek 3700zł z robocizną (sam wałek 1200 w Fiacie).

Swoją drogą zastanawiam się czy wałek rzeczywiście musiał pójść do wymiany...

 

Do kolegi plastik78 - jesteś już pewnie dawno po wymianie łożysk - pytanie, gdzie naprawiałeś skrzynię i ile zapłaciłeś za wymianę, jak mniemam wszystkich łożysk?

Edytowane przez PaMad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Slabo to widze. Moim zdaniem szkoda kasy.Lepiej inna skrzynie uzywke dorwac. Walek jesli jest prosty i tylko to przebarwienie jest to moze zostac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też przechodzę przez remont m32. Moja Aśka stoi w Marimex Nowy Targ, czeka tam na kompletne sprzęgło z dwumasem, poza tym na miejscu wymieniają wszystkie łożyska. U mnie jak powiedział mechanik to był ostatni gwizdek, bo łożyska już były mocno zużyte. Jak narazie 1779 zł za sprzęgło z kołem dwumasowym, Reszta około 2 tys. Zł

 

Edytowane przez marti_ns

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymiana lozysk nie jest klopotem tylko potem czy ktos to poprawnie złozy tak by nie bylo luzu i nie bylo na scisk. To sie robi na stole ze specjalnymi przyrządami. Jesli ktos to wymienie tylko i lozoy na pałe to raczej dlugo nie posluzy taka skrzynia. Ten dwumas ze sprzeglem to nie wiem czy by sie nei dalo zalozyc od mocniejszej wersji np DTH to moze by byl jakis mocniejszy tle ze duzo drozszy jest.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja oddałem do ASO wiec będę miał 2 lata gwarancji na remont skrzyni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

teoretycznie tak ale jak wyjdzie w praktyce to nigdy nie wiadomo. Tez to robilem pare razy jak robilem w aso opla ale ja odrazu mowilem ze nie tak sie sklada skrzynie i nie bede odpowiedal za ewentualne pozniejsze konsekfencje. TIS wyraznie podawal ze dobiera sie podkladki regulacyjne pod lozyska czy to walków czy to mechanizmu roznicowego. A ze robilo sie to jak sie robilo to inna bajka. Te 2 lata powinno wytryzmac bo polaczki nie robia raczej duzych przelotów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Akurat w moim aso jest chłop który wie jak to składać i ma narzędzia. Średnio raz w miesiącu robi taki remont. A ja robię 30 tys rocznie (sam powiedz czy to mało)

 

Edytowane przez marti_ns

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na wstępie chcę się przywitać ponieważ jestem nowy na forum. W mojej VC również mam pechowa M 32 i niestety rozpadło się łożysko i żeby tego było mało to jeszczę pękła obudowa, zastanawiałem się nad zamiana na podobno lepsza skrzynie f40, szukałem konkretnej odpowiedzi czy taka zamiana jest do zrobienia ale niestety nie otrzymałem odpowiedzi. Postanowiłem zaryzykować i spróbować na wlasna rękę. Na dzień dzisiejszy jestem juz po wymianie, skrzynia pasuje, musiałem zamienić również wszystkie 3 łapy, polosie i sprzęgło bo jest inna średnica walka. Wczoraj wieczorem było wykonane pierwsze odpalenie ale jeszcze na kobylkach by sprawdzić czy będzie ok, jutro jazda próbna. Mam nadzieje ze pomogłem może trochę w rozwiazaniu wątpliwości i w razie czego służe pomocą.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki za info

porównywałeś przełożenia? zmieni się coś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdaj relację jak to wszystko się sprawuje, czy działa jak należy. Podejrzewam, że niejeden forumowicz będzie mocno zainteresowany powodzeniem takiej operacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie ale kolega wymieniał skrzynie w Vectra C, skąd wziąć półosie pod F40 do Astry H?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jakie skrzynie były montowane w vectrze C?

Bo w astrze H m32 i AF40.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kicaj,w AH AF40-6 to skrzynia automatyczna nie ręczna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie AF40 to nie F40 :) i sprawa rozwiązana

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nie mają podobnej budowy zewnętrznej?

Optimex - jak rozwiązana?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie za 100 punktów, według tej strony http://www.opel-infos.de/getriebe/m32.htmlskrzynia M32 jest taka sama dla Z17DTH, Z17DTJ, Z17DTR, Z19 DTH/J/L oraz Z20YH. Logika podpowiada że skrzynia z jakiegokolwiek wyżej wspomnianego silnika będzie pasować P&P do Z19DTJ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak tu ale nei zawsze tak jest. Pamietaj ze sa wersje tez. Tak jak F23czy CR czy WR jako krótka i dluga to byly rozne i nie pasowal dzwon pod silnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skrzynie te same ale przełożenia inne...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.