Gość Wojtek_KrK Opublikowano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2013 Wspominalem wczesniej w tym temacie http://forum.opel24.com/topic/53140-brak-mocy-po-czyszczeniu-egr/ o problemach z przeplywomierzem (slaba rekacja silnika na pedalu gazu + mul w dolnych obrotach) w Vivaro 1,9 (101KM) F9Q760 . Tak jak tam napisalem, podmienilem przeplywke, na sprawna uzywana, ktora problem usunela. W sierpniu wybralem sie na dluzszy (~2000km) wyjazd (srednie spalanie 7-7,1L/100km), jazda umiarkowana 100-110km/h trasa 80% /miasto 20% Bylem zadowolony ze tak ekonomicznie mozna podrozowac w 8os. Auto w okresie wrzesien-listopad jezdzilo glownie w miescie na krotkich odcinkach i ciezko bylo wychwycic problem ktory pojawil sie na poczatku grudnia i trwa do teraz: Zdecydowany wzrost spalania w trasie i miescie do 1,5L/100km w trasie obecnie (8,2-8,5) i w miescie ~12L oraz slabe (baaaardzo powolne) przyspieszanie na 3,4,5,6 biegu w zakresie obrotów 2000-3000rpm. Dynamika 1,2 biegu OK (czyli to chyba nie przeplywka znowu) Brak nowych bledów w kompie (poza ostatnim EGRem - padl i nie rusza sie przy biegu jalowym) ale to chyba nie wplywa na problem. Wymienilem przeplywke, ta uzywana, na nowa SIMENSa VDO, wymienilem razem z nia filtr powietrza. nic to nie zmienilo. Zczytalem wczoraj parametry silnika na biego jalowym i zastanwilo mnie kilka rzeczy: - spalanie biegu jalowego 3,35L/h !! (to w passacie 1,9 130KM na jalowym nie przekraczalo 0,6L/h) - spalanie przy 4000rpm 10L/h - cisnienie doladowania 196kPa/4000rpm , 96kPa/~800rpm, 100kPa/2000rpm (czyli chyba turbina dmucha?) - przeplywomierz 35kg/h /~800rpm miesci sie w tolerancji 1% od zalozonych wartosci - cisnienie na listwie CR ~32000 (nie pamietam jednostek) mam dwa podejrzenia: - turbina juz sie konczy ( i auto pali wiecej bo nie pomaga mu turbo) - jest gdzies dziura w doprowadzeniu paliwa i ucieka (ale nie stwierdzilem jakiegos wycieku i w silniku nie smierdzi paliwem) czy ktos ma jakis pomysl? albo co jeszcze sprawdzic? Zima nie mogla wplynac az tak na zmiane spalania (trasy ktore obecnie robie aby sprawdzic ta spalania to min 150km) dzieki za pomoc Wojtek   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/58692-wzrost-spalania-dziwna-sprawa-nierozwiazany-problem/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2013 zacznij od zapoznania sie do czego sluzy EGR i z czym jest ten uklad polaczony   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/58692-wzrost-spalania-dziwna-sprawa-nierozwiazany-problem/#findComment-471721 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wojtek_KrK Opublikowano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2013 zacznij od zapoznania sie do czego sluzy EGR i z czym jest ten uklad polaczony czy to jest nabijanie postów czy pomoc? jesli masz cos co moze pomoc to to napisz. wg mnie EGR nie wplywa na spalanie (tylko na dopalanie - czyli niby ekologia) Zaslepiony EGR nie spowoduje wzrostu zuzycia paliwa a w tym momecie tak dziala ten zepsuty.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/58692-wzrost-spalania-dziwna-sprawa-nierozwiazany-problem/#findComment-471723 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2013 nie do konca kolego uszkodzony a zaslepiony to spora roznica to raz a dwa nie kazdy da sie zaslepic niektore modele wrecz tego nie lubia do zaslepienia zawor tez musi byc sprawny uszkodzony wysyla zle dane do ECu a to steruje cala praca silnika cos teraz z tego dociera ?? masz cos uszkodzone wiec to wymien badz napraw a pozniej szukaj dziury w calym mamy za ciebie myslec ?? EGR jest waznym elementem szczegolnie w turbodieslu dlatego auto moze zamulac i wiecej palic to tak na szybko ''Zasada działania systemu recyrkulacji spalin w dużej mierze opiera się na zastosowaniu elektronicznego zaworu, umieszczonego w kanale łączącym kolektor wydechowy z kolektorem dolotowym, za pomocą którego cześć spalin wydostających się z układu wydechowego silnika spalinowego ponownie trafia do komory spalania silnika. Dzięki zastosowaniu takiego rozwiązania udało się zmniejszyć emisje szkodliwych dla środowiska tlenków azotu NOx przez zmniejszenie temperatury spalania ubogiej mieszanki paliwowo-powietrznej oraz zmniejszenie emisji niespalonych węglowodorów HC przez ich utlenianie. Dla zapewnienia prawidłowej pracy systemu recyrkulacji spalin konieczne jest prawidłowe dawkowanie ilości powracających spalin uczestniczącym w procesie spalania. “Dawka” spalin jakie powinny brać udział w procesie spalania zależy natomiast od obciążenia silnika, jego prędkości obrotowej, temperatury cieczy chłodzącej silnik, temperatury oraz ilości powietrza wpływającego do kolektora ssącego. Po zebraniu tych informacji następuje otwarcie zaworu EGR powodując tym samym odpowiedni przepływ gazów spalinowych. W silnikach spalinowych z powrotem do komory spalanie może trafić do 25% objętości spalin o temperaturze do 650 stopni C. W silnikach o zapłonie samoczynnym natomiast do komory spalania trafić może nawet do 50 % objętości spalin o ograniczonej temperaturze do ok. 450 stopni C.''   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/58692-wzrost-spalania-dziwna-sprawa-nierozwiazany-problem/#findComment-471724 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2013 Zczytalem wczoraj parametry silnika na biego jalowym i zastanwilo mnie kilka rzeczy: - spalanie biegu jalowego 3,35L/h jeśli zimny po nocy na minusie to może tak być, jesli ciepły to DPF raczej... i tak jak gawlak radzi zacznij od EGRa - porządnie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/58692-wzrost-spalania-dziwna-sprawa-nierozwiazany-problem/#findComment-471727 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wojtek_KrK Opublikowano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2013 ok dzieki za podpowiedz. Ale... mialem uszkodzone dwie rzeczy: przeplywka i EGR wymienilem przeplywke (ktora dawala zdecydowane objawy) i wszytsko wrocilo do normy, EGRa nawet nie ruszalem. spalanie wrocilo do super wartosci. nic nie bylo zmieniane przez 4 miesiace i nagle EGR zaczal o sobie przypominac? jeśli zimny po nocy na minusie to może tak być, jesli ciepły to DPF raczej... oczywiscie cieply, 85stopni wg OPCOMa. nie jestem pewny czy mam wogole DPF. To model z 2004 roku wiec chyba jeszcze nie bylo?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/58692-wzrost-spalania-dziwna-sprawa-nierozwiazany-problem/#findComment-471733 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2013 (edytowane) poszukaj na słupku drzwi tabliczkę znamionową - powinna tam być liczba w kwadracie, w którymś z rogu - jaka jest wartość? 0.5? Edytowane 17 Stycznia 2013 przez kicaj   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/58692-wzrost-spalania-dziwna-sprawa-nierozwiazany-problem/#findComment-471762 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wojtek_KrK Opublikowano 18 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2013 poszukaj na słupku drzwi tabliczkę znamionową - powinna tam być liczba w kwadracie, w którymś z rogu - jaka jest wartość? 0.5? w kwadracie jest 1,71   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/58692-wzrost-spalania-dziwna-sprawa-nierozwiazany-problem/#findComment-472024 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 18 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2013 to mozesz nie miec DPFu... ale prawdę ci powie zdekodowanie VINu   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/58692-wzrost-spalania-dziwna-sprawa-nierozwiazany-problem/#findComment-472029 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wojtek_KrK Opublikowano 23 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2013 EGR wymieniony na nowke Pierburg'a. Problem pozostał. - jakby mocniej wyczuwalne jest zamulenie przy przyspieszaniu 2000-2500rpm ze spokojnej jazdy na 4,5 biegu. Dynamika 1,2,3 biegu ok. kreci wysoko i równo do ~3900rpm. jakies pomysly? moze ktos wie gdzie w Krakowie moge podpiac sie pod KTS w rozsadnych pieniadzach i z rozsadnym mechanikiem ktory ma jakies pojecie? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/58692-wzrost-spalania-dziwna-sprawa-nierozwiazany-problem/#findComment-472748 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.