Skocz do zawartości

wzrost spalania - dziwna sprawa - nierozwiazany problem


Gość Wojtek_KrK

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 20
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

spalanie na postoju jest ok

dpfa nie masz napewno

zrob logi opcomem 4 bieg od 2000 obr/min do chociaz 3000 + logi na postoju

jednym litrem bym sie nie martwil bo cieplo w pl niejest,ewentualnie zdejmij kable z podgrzewacza i sprawdz spalanie

jak wyglada sprawa z filtrami?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Wojtek_KrK

tzn ze 1,2,3 normalnie kreci do konca

a 4,5 juz go dlawi

przy normalnym zmienianiu biegow bez deptania ??

 

moze zle to opisalem...

efekt mula to :

dodaje gazu - auto baaardzo powoli sie zbiera - ma taki "miekki" gaz

jak go odpuszcze to jakby sie lepiej zbieral, ponowne wcisniecie

i to samo powolne przyspieszenie glownie 4,5,6bieg.

 

Znajomy podpowiedzial ze moze przesunieta faza rozrzadu) ale kiedy? gdzie? pasek i rozrzad wymieniony

18tys km temu i bylo wszytsko ok. Nagle sie przestawilo? od stania?

i normalnej (nie palowanie) jazdy w miescie?

 

 

 

spalanie na postoju jest ok

dpfa nie masz napewno

zrob logi opcomem 4 bieg od 2000 obr/min do chociaz 3000 + logi na postoju

jednym litrem bym sie nie martwil bo cieplo w pl niejest,ewentualnie zdejmij kable z podgrzewacza i sprawdz spalanie

jak wyglada sprawa z filtrami?

 

- jestem 100% pewny ze 3,35L/h to nienormalne spalanie na postoju. (0,8-1L max!!)

i temepratura zewnetrzna nie ma nic do rzeczy (auto jest rozgrzane, bliskie 90stopni ~85-87)

- przemuje sie nawet 0,5L wiecej.. bo to swiadczy ze cos sie dzieje!

 

chce miec auto sprawne a nie jest. Jakbym mial 4.0L i 400KM pod maska to bym sie nie martwil 8,5L/100km i wiecej w trasie ale nie przy dieslowskich 101KM i jezdzie 90km/h. Gdzie juz mialem wyniki bliskie 7L/100km i mniej przy

duzo mocniejszej jezdzie i wiekszym doladowaniu bagazami tym autem.

 

- filtr powietrza wymieniony razem z przeplywka (moze z 400km temu)

- oleju 5tyskm temu razem z olejem

- filtr paliwa teraz patrze ze jest nie ruszany od roku i 5 miesiecy (~16tys km)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sugerujesz ze dziesiatki vivaro 1.9 ktore podpinalem mialy ten sam problem ze spalaniem?

podczas hamowania silnikiem komp pokazuje chyba 200l/100km i tez mu wiezysz?

temperatura zewnetrzna ma ogromne znaczenie tak jak i temp silnika

zrob te logi

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze warto zagladnac do tego rozrzadu

rozne cuda sie dzieja

na jesieni wkrecil mi sie pasek altka do rozrzadu przesuwajac go o jeden zab i:

dopuki nie zgasilem silnika to pracowal

silnik wydaje dzwiek jakby wyparowala panewka na ktorejs korbie

wal z walkiem sie nie synchronizuja kontrolki swieca niema paliwka na szynie

niebylo opcji zeby pojechal na 2 biegu niemowiac o wyzszych

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Wojtek_KrK

temperatura zewnetrzna ma ogromne znaczenie tak jak i temp silnika

zrob te logi

 

Zgodze sie ze temp zew i silnika ma bardzo duzy wplyw.

Ale nie przy pracy na trasie i dlugim dystansie.

Nie zmienia ona az tak parametrow.

W miescie i na krotkich dystansach jak najbardziej.

 

 

Kurcze nie mam swojego kabla+programu i musze za kazdym razem liczyc na innych.

Pomocie wybrac cos swojego.. zebym mial na swoje potrzeby m.in tych logów.

jaki kabel i program (procz OP-COMa http://www.op-com.pl/index.php?mod=site&id=15

 

takie cus moze byc?Mój odnośnikhttp://allegro.pl/op-obd-diagnostyka-kabel-opel-renault-com-inne-i2966735588.html

Edytowane przez Wojtek_KrK

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodze sie ze temp zew i silnika ma bardzo duzy wplyw.

Ale nie przy pracy na trasie i dlugim dystansie.

Nie zmienia ona az tak parametrow.

W miescie i na krotkich dystansach jak najbardziej.

 

w tym silniku nawet cisnienie atmosferyczne ma znaczenie

od adaco bedzie chodzil,ten drugi to chinskie cos ktorym pewnie nawet smiglowiec zbadasz

ja mam taki

 

http://www.ebay.pl/itm/Latest-v1-45-Opel-Vauxhall-Saab-OBD2-Diagnostic-Interface-Scan-Tool-Scanner-UK-/261159367127?pt=UK_Computing_CablesConnectors_RL&hash=item3cce4fb1d7

 

 

jadac w trasie -5st C 120km/h ogrzewanie max dmuchawa na 2 biegu i w przypadku spalonych grzalek norkowych wychlodzisz silnik pomimo jego obciazenia

2 sprawa to wskaznik temp,w przedlifcie pokazuje 90 kiedy komp pokazuje okolo 70,wsazowka se pozniej stoi a silnik nabiera temp do 90st

podobnie w polifcie z diodowym wskaznikiem,4 kreski od 70

jak pewnie wiesz optymalna temp silnika w naszej strefie klimatycznej to 89st.wtedy jest w stanie osiagnac pelna moc i pracowac ekonomicznie

ostatnia grzalka wylacza sie grubo po 60st c silnika,przyjmijmy ze masz uklad na 2 przekaznikach i masz problem z tym 1L extra na 100km

chociaz jak dla mnie to niskie spalanie

Edytowane przez wojtekcichy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Wojtek_KrK

Wojciechu,dzieki za rzeczowe informacje. Ale tym autem zime wczesniej gdzie bylo

duzo zimniej w PL (po -20,-25) jezdizlem blisko 7L/100.

 

ok zakladajac ze spalily sie grzalki to auto jezdzi niedogrzane.

pytanie jak sprawdizc grzalki?komp powinien pokazac taki blad? bo nic nie wyswietla.

 

 

Kabel na allegro chyba taki sam jak ten z eBay:

http://allegro.pl/interfejs-opel-saab-1992-2010-can-obd2-promocja-i2946737514.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności