Skocz do zawartości

wzrost spalania - dziwna sprawa - nierozwiazany problem


Gość Wojtek_KrK

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Wojtek_KrK

Wspominalem wczesniej w tym temacie

http://forum.opel24.com/topic/53140-brak-mocy-po-czyszczeniu-egr/

 

o problemach z przeplywomierzem (slaba rekacja silnika na pedalu gazu

+ mul w dolnych obrotach) w Vivaro 1,9 (101KM) F9Q760 . Tak jak tam napisalem,

podmienilem przeplywke, na sprawna uzywana, ktora problem usunela.

 

W sierpniu wybralem sie na dluzszy (~2000km) wyjazd (srednie spalanie 7-7,1L/100km), jazda umiarkowana 100-110km/h

trasa 80% /miasto 20%

Bylem zadowolony ze tak ekonomicznie mozna podrozowac w 8os.

 

Auto w okresie wrzesien-listopad jezdzilo glownie w miescie na krotkich odcinkach

i ciezko bylo wychwycic problem ktory pojawil sie na poczatku grudnia i trwa do teraz:

 

Zdecydowany wzrost spalania w trasie i miescie do 1,5L/100km w trasie obecnie (8,2-8,5)

i w miescie ~12L oraz slabe (baaaardzo powolne) przyspieszanie na 3,4,5,6 biegu w zakresie obrotów 2000-3000rpm.

Dynamika 1,2 biegu OK (czyli to chyba nie przeplywka znowu)

 

Brak nowych bledów w kompie (poza ostatnim EGRem - padl i nie rusza sie przy biegu jalowym)

ale to chyba nie wplywa na problem.

 

Wymienilem przeplywke, ta uzywana, na nowa SIMENSa VDO, wymienilem razem z nia filtr powietrza.

nic to nie zmienilo.

Zczytalem wczoraj parametry silnika na biego jalowym i zastanwilo mnie kilka rzeczy:

- spalanie biegu jalowego 3,35L/h !! (to w passacie 1,9 130KM na jalowym nie przekraczalo 0,6L/h)

- spalanie przy 4000rpm 10L/h

- cisnienie doladowania 196kPa/4000rpm , 96kPa/~800rpm, 100kPa/2000rpm (czyli chyba turbina dmucha?)

- przeplywomierz 35kg/h /~800rpm miesci sie w tolerancji 1% od zalozonych wartosci

- cisnienie na listwie CR ~32000 (nie pamietam jednostek)

 

mam dwa podejrzenia:

- turbina juz sie konczy ( i auto pali wiecej bo nie pomaga mu turbo)

- jest gdzies dziura w doprowadzeniu paliwa i ucieka (ale nie stwierdzilem jakiegos wycieku i w silniku nie smierdzi paliwem)

 

 

czy ktos ma jakis pomysl? albo co jeszcze sprawdzic?

Zima nie mogla wplynac az tak na zmiane spalania (trasy ktore obecnie robie aby sprawdzic ta spalania to min 150km)

 

 

dzieki za pomoc

Wojtek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 20
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Wojtek_KrK

zacznij od zapoznania sie do czego sluzy EGR

i z czym jest ten uklad polaczony

 

czy to jest nabijanie postów czy pomoc? jesli masz cos co moze pomoc

to to napisz.

 

wg mnie EGR nie wplywa na spalanie (tylko na dopalanie - czyli niby ekologia)

Zaslepiony EGR nie spowoduje wzrostu zuzycia paliwa a w tym momecie tak dziala

ten zepsuty.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie do konca kolego

uszkodzony a zaslepiony to spora roznica

to raz

a dwa nie kazdy da sie zaslepic

niektore modele wrecz tego nie lubia

do zaslepienia zawor tez musi byc sprawny uszkodzony wysyla zle dane do ECu

a to steruje cala praca silnika

cos teraz z tego dociera ??

 

masz cos uszkodzone wiec to wymien badz napraw

a pozniej szukaj dziury w calym

mamy za ciebie myslec ??

EGR jest waznym elementem szczegolnie w turbodieslu

dlatego auto moze zamulac i wiecej palic

 

to tak na szybko

''Zasada działania systemu recyrkulacji spalin w dużej mierze opiera się na zastosowaniu elektronicznego zaworu, umieszczonego w kanale łączącym kolektor wydechowy z kolektorem dolotowym, za pomocą którego cześć spalin wydostających się z układu wydechowego silnika spalinowego ponownie trafia do komory spalania silnika. Dzięki zastosowaniu takiego rozwiązania udało się zmniejszyć emisje szkodliwych dla środowiska tlenków azotu NOx przez zmniejszenie temperatury spalania ubogiej mieszanki paliwowo-powietrznej oraz zmniejszenie emisji niespalonych węglowodorów HC przez ich utlenianie.

 

Dla zapewnienia prawidłowej pracy systemu recyrkulacji spalin konieczne jest prawidłowe dawkowanie ilości powracających spalin uczestniczącym w procesie spalania. “Dawka” spalin jakie powinny brać udział w procesie spalania zależy natomiast od obciążenia silnika, jego prędkości obrotowej, temperatury cieczy chłodzącej silnik, temperatury oraz ilości powietrza wpływającego do kolektora ssącego. Po zebraniu tych informacji następuje otwarcie zaworu EGR powodując tym samym odpowiedni przepływ gazów spalinowych. W silnikach spalinowych z powrotem do komory spalanie może trafić do 25% objętości spalin o temperaturze do 650 stopni C. W silnikach o zapłonie samoczynnym natomiast do komory spalania trafić może nawet do 50 % objętości spalin o ograniczonej temperaturze do ok. 450 stopni C.''

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zczytalem wczoraj parametry silnika na biego jalowym i zastanwilo mnie kilka rzeczy:

- spalanie biegu jalowego 3,35L/h

jeśli zimny po nocy na minusie to może tak być, jesli ciepły to DPF raczej...

 

i tak jak gawlak radzi zacznij od EGRa - porządnie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Wojtek_KrK

ok dzieki za podpowiedz.

 

Ale... mialem uszkodzone dwie rzeczy: przeplywka i EGR

wymienilem przeplywke (ktora dawala zdecydowane objawy) i wszytsko wrocilo do normy, EGRa

nawet nie ruszalem. spalanie wrocilo do super wartosci.

 

nic nie bylo zmieniane przez 4 miesiace i nagle EGR zaczal o sobie przypominac?

 

jeśli zimny po nocy na minusie to może tak być, jesli ciepły to DPF raczej...

oczywiscie cieply, 85stopni wg OPCOMa.

nie jestem pewny czy mam wogole DPF. To model z 2004 roku wiec chyba jeszcze nie bylo?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poszukaj na słupku drzwi tabliczkę znamionową - powinna tam być liczba w kwadracie, w którymś z rogu - jaka jest wartość? 0.5?

Edytowane przez kicaj

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Wojtek_KrK

poszukaj na słupku drzwi tabliczkę znamionową - powinna tam być liczba w kwadracie, w którymś z rogu - jaka jest wartość? 0.5?

 

w kwadracie jest 1,71

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Wojtek_KrK

EGR wymieniony na nowke Pierburg'a.

Problem pozostał.

 

- jakby mocniej wyczuwalne jest zamulenie przy przyspieszaniu

2000-2500rpm ze spokojnej jazdy na 4,5 biegu.

Dynamika 1,2,3 biegu ok. kreci wysoko i równo do ~3900rpm.

 

jakies pomysly?

moze ktos wie gdzie w Krakowie moge podpiac sie pod KTS

w rozsadnych pieniadzach i z rozsadnym mechanikiem ktory ma jakies pojecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności