Gość Gawlak Opublikowano 23 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2013 tzn ze 1,2,3 normalnie kreci do konca a 4,5 juz go dlawi przy normalnym zmienianiu biegow bez deptania ??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/58692-wzrost-spalania-dziwna-sprawa-nierozwiazany-problem/page/2/#findComment-472758 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtekcichy Opublikowano 23 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2013 spalanie na postoju jest ok dpfa nie masz napewno zrob logi opcomem 4 bieg od 2000 obr/min do chociaz 3000 + logi na postoju jednym litrem bym sie nie martwil bo cieplo w pl niejest,ewentualnie zdejmij kable z podgrzewacza i sprawdz spalanie jak wyglada sprawa z filtrami?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/58692-wzrost-spalania-dziwna-sprawa-nierozwiazany-problem/page/2/#findComment-472763 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wojtek_KrK Opublikowano 23 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2013 tzn ze 1,2,3 normalnie kreci do konca a 4,5 juz go dlawi przy normalnym zmienianiu biegow bez deptania ?? moze zle to opisalem... efekt mula to : dodaje gazu - auto baaardzo powoli sie zbiera - ma taki "miekki" gaz jak go odpuszcze to jakby sie lepiej zbieral, ponowne wcisniecie i to samo powolne przyspieszenie glownie 4,5,6bieg. Znajomy podpowiedzial ze moze przesunieta faza rozrzadu) ale kiedy? gdzie? pasek i rozrzad wymieniony 18tys km temu i bylo wszytsko ok. Nagle sie przestawilo? od stania? i normalnej (nie palowanie) jazdy w miescie? spalanie na postoju jest ok dpfa nie masz napewno zrob logi opcomem 4 bieg od 2000 obr/min do chociaz 3000 + logi na postoju jednym litrem bym sie nie martwil bo cieplo w pl niejest,ewentualnie zdejmij kable z podgrzewacza i sprawdz spalanie jak wyglada sprawa z filtrami? - jestem 100% pewny ze 3,35L/h to nienormalne spalanie na postoju. (0,8-1L max!!) i temepratura zewnetrzna nie ma nic do rzeczy (auto jest rozgrzane, bliskie 90stopni ~85-87) - przemuje sie nawet 0,5L wiecej.. bo to swiadczy ze cos sie dzieje! chce miec auto sprawne a nie jest. Jakbym mial 4.0L i 400KM pod maska to bym sie nie martwil 8,5L/100km i wiecej w trasie ale nie przy dieslowskich 101KM i jezdzie 90km/h. Gdzie juz mialem wyniki bliskie 7L/100km i mniej przy duzo mocniejszej jezdzie i wiekszym doladowaniu bagazami tym autem. - filtr powietrza wymieniony razem z przeplywka (moze z 400km temu) - oleju 5tyskm temu razem z olejem - filtr paliwa teraz patrze ze jest nie ruszany od roku i 5 miesiecy (~16tys km)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/58692-wzrost-spalania-dziwna-sprawa-nierozwiazany-problem/page/2/#findComment-472792 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 23 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2013 moze warto zagladnac do tego rozrzadu rozne cuda sie dzieja   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/58692-wzrost-spalania-dziwna-sprawa-nierozwiazany-problem/page/2/#findComment-472794 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtekcichy Opublikowano 23 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2013 sugerujesz ze dziesiatki vivaro 1.9 ktore podpinalem mialy ten sam problem ze spalaniem? podczas hamowania silnikiem komp pokazuje chyba 200l/100km i tez mu wiezysz? temperatura zewnetrzna ma ogromne znaczenie tak jak i temp silnika zrob te logi   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/58692-wzrost-spalania-dziwna-sprawa-nierozwiazany-problem/page/2/#findComment-472797 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtekcichy Opublikowano 23 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2013 moze warto zagladnac do tego rozrzadu rozne cuda sie dzieja na jesieni wkrecil mi sie pasek altka do rozrzadu przesuwajac go o jeden zab i: dopuki nie zgasilem silnika to pracowal silnik wydaje dzwiek jakby wyparowala panewka na ktorejs korbie wal z walkiem sie nie synchronizuja kontrolki swieca niema paliwka na szynie niebylo opcji zeby pojechal na 2 biegu niemowiac o wyzszych   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/58692-wzrost-spalania-dziwna-sprawa-nierozwiazany-problem/page/2/#findComment-472798 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wojtek_KrK Opublikowano 23 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2013 (edytowane) temperatura zewnetrzna ma ogromne znaczenie tak jak i temp silnika zrob te logi Zgodze sie ze temp zew i silnika ma bardzo duzy wplyw. Ale nie przy pracy na trasie i dlugim dystansie. Nie zmienia ona az tak parametrow. W miescie i na krotkich dystansach jak najbardziej. Kurcze nie mam swojego kabla+programu i musze za kazdym razem liczyc na innych. Pomocie wybrac cos swojego.. zebym mial na swoje potrzeby m.in tych logów. jaki kabel i program (procz OP-COMa http://www.op-com.pl/index.php?mod=site&id=15 takie cus moze byc?Mój odnośnikhttp://allegro.pl/op-obd-diagnostyka-kabel-opel-renault-com-inne-i2966735588.html Edytowane 23 Stycznia 2013 przez Wojtek_KrK   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/58692-wzrost-spalania-dziwna-sprawa-nierozwiazany-problem/page/2/#findComment-472801 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtekcichy Opublikowano 23 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2013 (edytowane) Zgodze sie ze temp zew i silnika ma bardzo duzy wplyw. Ale nie przy pracy na trasie i dlugim dystansie. Nie zmienia ona az tak parametrow. W miescie i na krotkich dystansach jak najbardziej. w tym silniku nawet cisnienie atmosferyczne ma znaczenie od adaco bedzie chodzil,ten drugi to chinskie cos ktorym pewnie nawet smiglowiec zbadasz ja mam taki http://www.ebay.pl/itm/Latest-v1-45-Opel-Vauxhall-Saab-OBD2-Diagnostic-Interface-Scan-Tool-Scanner-UK-/261159367127?pt=UK_Computing_CablesConnectors_RL&hash=item3cce4fb1d7 jadac w trasie -5st C 120km/h ogrzewanie max dmuchawa na 2 biegu i w przypadku spalonych grzalek norkowych wychlodzisz silnik pomimo jego obciazenia 2 sprawa to wskaznik temp,w przedlifcie pokazuje 90 kiedy komp pokazuje okolo 70,wsazowka se pozniej stoi a silnik nabiera temp do 90st podobnie w polifcie z diodowym wskaznikiem,4 kreski od 70 jak pewnie wiesz optymalna temp silnika w naszej strefie klimatycznej to 89st.wtedy jest w stanie osiagnac pelna moc i pracowac ekonomicznie ostatnia grzalka wylacza sie grubo po 60st c silnika,przyjmijmy ze masz uklad na 2 przekaznikach i masz problem z tym 1L extra na 100km chociaz jak dla mnie to niskie spalanie Edytowane 23 Stycznia 2013 przez wojtekcichy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/58692-wzrost-spalania-dziwna-sprawa-nierozwiazany-problem/page/2/#findComment-472812 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wojtek_KrK Opublikowano 23 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2013 Wojciechu,dzieki za rzeczowe informacje. Ale tym autem zime wczesniej gdzie bylo duzo zimniej w PL (po -20,-25) jezdizlem blisko 7L/100. ok zakladajac ze spalily sie grzalki to auto jezdzi niedogrzane. pytanie jak sprawdizc grzalki?komp powinien pokazac taki blad? bo nic nie wyswietla. Kabel na allegro chyba taki sam jak ten z eBay: http://allegro.pl/interfejs-opel-saab-1992-2010-can-obd2-promocja-i2946737514.html   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/58692-wzrost-spalania-dziwna-sprawa-nierozwiazany-problem/page/2/#findComment-472823 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtekcichy Opublikowano 23 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2013 kabel wydaje sie byc ok komp w przypadku podgrzewacza pokazuje uszkodzenie przekaznika,ogolnie za przekaznikiem nie wie co sie dzieje Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/58692-wzrost-spalania-dziwna-sprawa-nierozwiazany-problem/page/2/#findComment-472846 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.