Skocz do zawartości
Pele2013

Radio bez kluczyka RATUJCIE :D

Rekomendowane odpowiedzi

dobrze wiem ze mozna podlaczyc na stale

ale wtedy aku dostaje po tylku

co widzac na zalaczonym przykladzie

Na załączonym przykładzie jest najprawdopodobniej namieszane w podłączeniu radia.

Jeśli radio jest podłączone na stałe i zostanie wyłączone z włącznika (tego w radiu) to na podtrzymanie pamięci pobiera prąd rzędu mA. Jeżeli radia nie wyłączysz to owszem rozładuje akumulator.

Nie tylko Opel stosuje takie podłączenie. Tak jak piszesz żeby użytkownik nie zapomniał wyłączyć radia. Chodzi o akumulator i wygodę (lenistwo) użytkownika. A w "nowoczesnych" radiach jest potrzebne napięcie na podtrzymanie pamięci.

Czy może chodziCi o zabezpieczenie elektroniki radia to znaczy że radio jest wyłączane na czas rozruchu i w ten sposób zabezpieczone przed skokami napięcia?

 

Myślę że gdybym dostał ten samochód w swoje ręce w 15 minut podłączyłbym radio tak jak zamierzał to zrobić Pele2013.

Jeśli w kostce samochodu jest napięcie na stałe a drugie włączane kluczykiem (a chyba jest) to da się podłączyć włąściwie. Tak żeby trzymało pamięć i włączane było stacyjką.

Gawlak jeździsz oplem, radio startuje z kluczyka a po zdjęciu klemy radio traci pamięć? Jeśli tak to i w Twoim oplu można wymienić radio na "niefabryczne" i tak podłączyć że byłbyś zadowolony.

 

Dawniej był problem gdy wymieniało się radio stare na radio z podrzymaniem pamięci bo nie wszyscy producenci samochodów doprowadzali potrzebne napięcia (ale te samochody to dzisiaj już zabytki).

Dzisiaj jest problem bo stosowane są różne rodzaje złącz i oznaczenia kolorów. Ale to jeszcze nie znaczy że się nie da!!!

Edytowane przez marianm68

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego chyba nie tej osobie tlumaczysz o co biega

ja dobrze o tym wiem

wiem jakie mam radio i jak mam podlaczone

nie mam fabrycznego i musialem zamienic stale z napieciem po stacyjce zeby pamieci nie tracilo

nie chcialem po stacyjce z podanych wyzej powodow

czasem to wina radia a nie tylko podlaczenia ze akumulatgor wyzera

stare radia nie potrzebuja wiele to fakt

ale nowsze juz moga chciec wiecej

chyba wczoraj ktos pisal na forum vectry o takim problemie

na koniec okazalo sie ze akumuator byl slaby

fabryczne radio dzialo

ale nowe alpine juz nie startowalo

wymienil aku i problem minal ;)

 

 

a jak ktos pojecia nie ma ktory plus gdzie podlaczyc a ktory plus zostawic odlaczony

to lepiej niech sie za to nie zabiera

bo dla niektorych polaczenie plusa po stacyjce z plusem stalym to jedno i to samo

a sam wiesz ze nie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

My tu się produkujemy Ciśnienie nam skacze.

A Pele2013 już pewnie dawno rozwiązał problem.

Pele2013 jakieś postępy???

Daj znać czy to radio czy coś z podłączeniem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj robiłem z kumplem radio i mam trochę inny sposób ;)

Kabli nie ruszałem. Wyciągnąłem radia i tam jest wejście na kostkę ISO. Znalazłem 2 bolce, które do niej wchodzą - 1 od stałego podtrzymania 12V, a drugi od 12V po przekreceniu kluczyka. Obydwa te bolce połączyłem wąziutkim kabelkiem (od starych słuchawek od kompa ;) ). Zrobiłem pętelkę na jednym i drugim bolcu. Po włożeniu kostki ona je dociśnie i będzie elegancko działać. Pozdro, powodzenia ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

witajcie  mam problem z + po stacyjce corsa d    otoz  radio stacja multimedialna pioneer avic f710bt  uruchamia sie po przekreceniu kluczyka   bo jako tako innej opcji wlaczenia nie  ma . a ze czlowiek nie miał kłopotu to kupił corse d  i jak sie okazuje  w kostce  quadlock  jest tylo 1 staly plus    a reszta steruje can      . nie chce pruć oslony stacyjki  ale przelecialem wszystkie wiazki  wokol radia  wyswietlacz  klimatyzacja  bcm pod kierownicą i mamba fatima  plusa po kluczyku nie ma  jakies  rady   dzieki 

Edytowane przez mati11294

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na schemacie też go nie widać.

2018-08-08_183039.png

2018-08-08_183107.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pozostaje zrobic przekaznik  bo po stacyjce jest 8v na podswielajacą zarowke czy diode  przycisku awaryjnych.  8v radia nie ruszy ale przekaznik sie zrobi zeby ruszyl  a do przekaznika plus z wiazki do radia i bedzie git     jedynie podtrzymanie jakies by pasowalo zrobic  bo podczas wlaczania awaryjnych  napiecie  podchodzi do 12  i do 0    i wtedy radio  sie wylaczy i wlaczy   albo spali   ale jakos to ogarne dziex

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i zrobilem jak mowilem     znalazlem od drl przekaznik   wlutowalem wiekszy kondensator  zeby radio nie reagowalo  na awaryjne   i jest ok   jakby ktos potrzebowal  niech pyta

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też miałem ci kazać się pytać?

 Co miałem to na forum wrzuciłem.

Chcesz się pochwalić jak zrobiłeś to pisz na forum i nie rób prywaty.

Sam dobrowolnie nie możesz udostępnić swojego pomysłu?

Chyba zapomniałeś po co jest to forum

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.