Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

post-20547-0-60523600-1360860238_thumb.jpgpost-20547-0-42162400-1360860252_thumb.jpg

 

 

 

Dlaczego wg ksiązki sam naprawiam piszą o silniku 1.7 dti że aby zmierzyć luz zaworowy wystarczy zmierzyć luz na zaworach oznaczonych jako 1 i 2? a reszta zaworów? czy te są najbardziej newralgiczne?może ktoś się wypowiedzieć kto regulował? przymierzam się do zmierzenia luzu bo chcę zmienic uszczelkę pod zaworami więc będzie dostęp. w załączeniu powinny być widoczne co piszą. pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/59346-luz-zaworowy-17-dti/
Udostępnij na innych stronach

Zle to pokapowales. Tak czy siak sprawdza sie kazdy zawor indywidualnie. TO nie ejst tak ze jak jest za duzy luz to musi byc na wzystkich juz zaworach za duzy. Moz ebyc tak ze 4 zawory maja okej parametry a reszta niestety juz za duzy. Co do sprawdzania to chodzi oto ze ustawiasz tak walek jak na rysunku, mierzysz luz na pierwszym garze ssące i wydechowe na trzecim garze bo w tych akurat momentach na tych garach nie sa duszone zawory. Przestawiasz walek i sprawdzasz na innych garach i tak az wszystkie sprzwdzisz.

Nie wiem o jakiej uszczelce mowisz pod zaworem ale chyba cos mylisz.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/59346-luz-zaworowy-17-dti/#findComment-475970
Udostępnij na innych stronach

trzeba będzie pomierzyć wszystkie kiedy będę ruszał, zastanawiam się tylko czy uda się bez zdejmowania wtryskiwaczy, jakoś bokiem wcisnąć szczelinomierz. jeśli wtryski się wyjmie trzeba wymienic pierścienie uszczelniające. nie są tanie

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/59346-luz-zaworowy-17-dti/#findComment-476268
Udostępnij na innych stronach

spokojnie .. bez problemów uda Ci się to zrobić .. tak jak piszą koledzy, po obróceniu silnika co 180 stopni będziesz miał do wykonania dwa pomiary .. jeden na krzywkach wałka dolotowego i jeden na krzywkach wałka wylotowego .. luzy maja zawierać się między 0,35 a 0,45 mm zarówno na wylocie jak i dolocie.

jedna dodatkowa rada .. uszczelkę pod pokrywę głowicy kupiłbym nową, ponieważ bardzo trudno potem utrzymać szczelność na tej używanej.

Dodatkowo w przedniej i tylnej części należy użyć płynnego uszczelnienia na powierzchniach zakrzywionych z przodu i tyłu silnika - będziesz widział podczas ściągania.

Przed założeniem nowej uszczelki do pokrywy radzę dobrze umyć pokrywę i wysuszyć (szczególnie rowek pod uszczelkę) .. jezeli będzie tam trochę oleju to na pewno wyjdzie po kilkunastu dniach eksploatacji.

w razie pytań .. pisz .. a podpowiem.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/59346-luz-zaworowy-17-dti/#findComment-476317
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, a mierzyłeś już luzy? udało Ci się bez wyjmowania wtryskiwaczy? płytki regulacyjne widziałem na ipatr sie też są met telli (po 13 zł)tylko z grubością nie wiem czy się znajdą (oryginały w aso kosztują koło 50 zł). To płynne uszczelnienie - kupiłem już masę GM o nr 1503295, ale nie wiem ile jej tam nałożyć (pewnie zobaczę jak otworzę pokrywę zaworów)

Czytałem dużo że w zasadzie w tym silniku rzadko trzeba zmieniać płytki, że w zasadzie luz długo jest w porządku. U mnie też silnik równo pracuje ,łatwo odpala (podobno trudne odpalanie to może być objaw m.in. zbyt dużych luzów).Mam 200 tys. muszę uszczelkę wymienić (oczywiście nową elringa) to oczywiście pomierzę

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/59346-luz-zaworowy-17-dti/#findComment-476409
Udostępnij na innych stronach

przyznam się, że nie wiem ile takie płytki wytrzymuję, ponieważ mam do czynienia a raczej miałem z młodszymi modelami, ale czynność sprawdzenia luzu wykonywałem wielokrotnie

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/59346-luz-zaworowy-17-dti/#findComment-476454
Udostępnij na innych stronach

a wtryskiwacze musiałeś przy tym wyjąć? bo rozumiem że na silnikach isuzu sprawdzałeś . wolałbym nie wyciągać, potem trudno wchodzą wg książki trzeba je nabić przyrządem, do tego dochodzą drogie uszczelki miedziane końcówek wtryskiwaczy i ogólnie nie potrzebny kłopot

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/59346-luz-zaworowy-17-dti/#findComment-476473
Udostępnij na innych stronach

wtryskiwaczy nie trzeba wyciągać .. ale gdyby nawet trzeba było to potrzebujesz uszczelki miedziane układu przelewowego (dwie sztuki na jeden wtryskiwacz) oraz uszczelki pod wtryskiwacz (jedna stożkowa na wtryskiwacz) do tego jeszcze dwie uszczelki pod przelew do obsady wałków rozrządu.

wchodzą bez problemów i żadnym przyrządem nie potrzeba ich nabijać .. jakieś bzdury.

tak .. silniki Isuzu 1.7 dti 75 KM po roku 2000

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/59346-luz-zaworowy-17-dti/#findComment-476475
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności