Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam, jest to mój pierwszy temat, także za ewentualne niepoprawne zamieszczenie przepraszam.

Posiadam Corsę B 1.2 8V i chciałbym troszkę uatrakcyjnić jej wygląd, mam na myśli założyć zamiast standardowych trzynastek felgi stalowe 14 cali (albo nawet 15 cali) z troszkę poszerzonym rantem i oponki o odpowiednio niższym profilu żeby obwód kółek się nie zmienił, dodam że szerokości opon nie zmienię, będą troszkę naciągnięte.

Moje pytanie, czy dla tak małego silniczka dodatkowe kilogramy do "rozkręcenia" nie będą wiązały się z dużo większym spalaniem?
Szerokość opon pozostanie taka jak teraz więc nie bierzemy pod uwagę oporów toczenia, zastanawia mnie tylko wpływ samej wagi kół
na spalanie.

Za wszelkie odpowiedzi z góry dziękuję, pozdro.

post-38605-0-86832200-1361547007_thumb.jpg

Edytowane przez potencjalny architekt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Są gusta i guściki, ale jak dlamnie to za duża choinka. Może jak byś miał tam jakiś silnik niespodzianka i wprawiał w zdumienie dwustu konne rzędowe 6 to by to miało sens ale w 45 konnej corsie szkoda zachodu. Dodatkowo jeśli te felgi są cięższe to napewno pogorszy to dynamikę jazdy. Lepszy efekt uzyskasz na jakis całkiem fajnych alusach 13, np gwiazda 5 ramienna- wiem bo takie mam. Również dojdzie koszt opon 15 droższa od 13.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Są gusta i guściki, ale jak dlamnie to za duża choinka. Może jak byś miał tam jakiś silnik niespodzianka i wprawiał w zdumienie dwustu konne rzędowe 6 to by to miało sens ale w 45 konnej corsie szkoda zachodu. Dodatkowo jeśli te felgi są cięższe to napewno pogorszy to dynamikę jazdy. Lepszy efekt uzyskasz na jakis całkiem fajnych alusach 13, np gwiazda 5 ramienna- wiem bo takie mam. Również dojdzie koszt opon 15 droższa od 13.

 

Jakbym miał troche wolnego grosza włożyłbym trzylitrową szóstkę z omegi, z tego co wiem to do komory silnika w corsie mieści się jak ulał bez większych przeróbek, trzeba tylko przespawać punkty zawieszenia silnika, ale do tego doszłoby inne sprzęgło i skrzynia, te z corsy nawet GSI długo nie wytrzymałyby około 200 koni. Ach pomarzyć sobie można jakby to latało.

 

 

A mógłbyś wstawić fotkę tych felg które masz? Najlepiej całe autko jak masz jakieś zdjęcie : )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Jakbym miał troche wolnego grosza włożyłbym trzylitrową szóstkę z omegi, z tego co wiem to do komory silnika w corsie mieści się jak ulał bez większych przeróbek, trzeba tylko przespawać punkty zawieszenia silnika, ale do tego doszłoby inne sprzęgło i skrzynia, te z corsy nawet GSI długo nie wytrzymałyby około 200 koni. Ach pomarzyć sobie można jakby to latało.

 

byś nawet nie mógł skręcić, tylko do przodu.

i byś był mistrzem prostej.

zakładaj te felgi, o spalanie się nie martw

nie zwiększy się gwałtownie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez karol.niemiec1998
      Witam posiadam swoją corse b 1.4 z lpg .Od jakiegoś czasu ma ciężko odpalić na rozgrzanym silniku i na zimnym jest niekiedy podobnie .Trzeba trzymać po odpaleniu odrazu pedał gazu żeby załapał ,bo odrazu gaśnie .A jak już odpali to na ciepłym silniku wchodzi na biegu jałowym na wyższe obroty sama z siebie i faluje pomiędzy 2-3k rpm i jak dodam gazu ,to na chwilę się ogarnie i z powrotem wchodzi na wyższe i faluje .Jest również coś takiego ,że gaśnie przy skrzyżowaniu na lekko ciepłym motorze.
       
      Nie wiem co to może być .Wymieniłem krokowca ,odłaczylem parownik od podcisnienia na noc ,wymieniłem świece,przepustnica czysta i to samo się dzieje,odlaczylem sondę i to samo .
      Skończyły mi się już pomysły ,pomożecie ? :) 
       
      Pozdrawiam
    • Przez Krzysieks0r
      Hej mam felgi zdjęte z Renault Espace 2002r są to felgi o rozmiarze 16" 5x110 et 38, szerokość 7", otwór centrujący 65.10. Pytanie brzmi czy mogę założyć je do merivy 2008 rok 1.7 diesel. Fabrycznie mam mieć 5x110 et 43.
    • Przez kwiniars
      Witam,
      Ostatnio zakupiłem Vectre C na stalowych felgach 15".
      Domniemam, że są zgodne z fabrycznymi wytycznymi Tj.
      Średnica: 15″ Szerokość: 6,50J″ Otwór centralny: 65,1 Rozstaw śrub: 5x110 Osadzenie ET: 35,00 W poprzednimk aucie (Vectra B ) mam alufelgi oryginalne:
       
      Średnica: 15″ Szerokość: 6,00J″ Otwór centralny: 65,1 Rozstaw śrub: 5x110 Osadzenie ET: 49,00 Nie ukrywam, że noszę się z zamiarem przełożenia kółek ze starej Viki B do C.
      Czy ktoś z Was już podobny manewr testował. Martwi mnie trochę różnica w osadzeniu ET 35 vs 49 oraz średnica felg 6,5J vs 6J.
       
      Pasować pewnie będą ale czy planowana przeze mnie zamiana nie wpłynie na bezpieczeństwo jazdy?
      Z góry dzieki za pomoc.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.