Skocz do zawartości

Jakie powinny być właściwe obroty "na luzie"


bania

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od kiedy kupiłem moją Mery obroty biegu jałowego to ok. 950 obr/min. Nie ma różnicy czy silnik jest zimny czy rozgrzany do normalnej temperatury pracy silnika. TECH i OP-COM nie pokazuje żadnych błędów. TECHem próbowałem obniżyć poniżej tej wartości - jest taka funkcja, ale mimo że komunikat mówi że "programowanie zakończone" to i tak obroty nie spadają. Ma ktoś pomysł o co kaman??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 24
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Widocznie przy tym silniku takie mają być i sterownik nie przyjmuje kodowania obniżenia obrotów....

 

Ja bym nie ruszał jesli jest tak od kupna to widocznie takie mają być, w z17dth były 900 tez niezależnie od temperatury....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widocznie przy tym silniku takie mają być i sterownik nie przyjmuje kodowania obniżenia obrotów....

 

Ja bym nie ruszał jesli jest tak od kupna to widocznie takie mają być, w z17dth były 900 tez niezależnie od temperatury....

z tego co mi wiadomo to silniki 1.7 DTH miały wolne obroty od zawsze do samego końca ustawione na 850 rpm.

Oczywiście z rożnych powodów prędkość wolnych obrotów mogła być korygowana z różnych powodów .. zimny silnik, niska temperatura na zewnątrz itp. Z tego co pamiętam w module mozna TECHem odczytać wartość wolnych obrotów i korekcję, to się chyba offset nazywa .. jest 900 lub 950 rpm wtedy wolne obroty powinny wynosić dokładnie tyle.

Ty masz silnik DTR .. i w nim również wolne obroty powinny wynosić 850 rpm, musi być jakis powód, że wolne obroty są takie wysokie .. sprawdź ten offset .. jezeli on będzie na poziomie 950 rpm to wtedy będziesz pewien, że to moduł z jakiegos powodu podnosi wartość obrotów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co mi wiadomo to silniki 1.7 DTH miały wolne obroty od zawsze do samego końca ustawione na 850 rpm.

nie wiem przez 2,5 roku miałem autko i były zawsze na 900 u mnie, ale czy taka winna być ich wartośc to do końca pewien nie jestem...

 

Generalnie w instrukcjach serwisowych powina być zapisana standardowa wartośc obrotów i toleracja zmiany ich kompem...

Edytowane przez marmi

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem przez 2,5 roku miałem autko i były zawsze na 900 u mnie, ale czy taka winna być ich wartośc to do końca pewien nie jestem...

 

Generalnie w instrukcjach serwisowych powina być zapisana standardowa wartośc obrotów i toleracja zmiany ich kompem...

wiem tylko że w Astrach III tzw. ecoflex były obniżane do 800 rpm, ale nie słyszałem, żeby było wyżej niż 850 rpm .. choć .. staram się nie używać słowa nigdy :), przekonałem się już kilkakrotnie, że chodziłbym już bez rąk i głowy :) hahaha

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg info tech obroty w tym tym silniku to 800-900.U mnie tez utrzymuja sie obroty lekko pnad 900(co prawda w innym silniku)bez wzgledu na tem i znajomy który pracował w serwisie opla mówl ze to normalne i nie ma co sie przejmowac

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg info tech obroty w tym tym silniku to 800-900.U mnie tez utrzymuja sie obroty lekko pnad 900(co prawda w innym silniku)bez wzgledu na tem i znajomy który pracował w serwisie opla mówl ze to normalne i nie ma co sie przejmowac

powtarzam, że normalnie obroty wynoszą 850 rpm .. i dla normalnie pracującego silnika wahają się około 10 w jedną i drugą stronę choć specyfikacja mówi 850 +/- 50 rpm. Jeżeli wynoszę 900 to sa z jakiegoś powodu podniesione przez sam moduł .. ale nie wiem dlaczego? Czy to coś złego ?.. nie wiem .. być może nie na tyle aby się tym zajmować, ale zawsze można to sprawdzić .. może jakis błąd w jakims module, niekoniecznie silnika??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ludzie zima jesti taka charakterystyka w nizszych temperaturach jest w ecu

jaksie ociepli to opadna to tych 800-850

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ludzie zima jesti taka charakterystyka w nizszych temperaturach jest w ecu

jaksie ociepli to opadna to tych 800-850

tak po rozruchu tak jest .. ale po rozgrzaniu silnika powinna powrócić do 850 rpm .. zakładam, że rozmawiamy tutaj o wartościach na ciepłym rozgrzanym silniku??? przyznam się, że wziąłem to za pewnik, że rozmawiamy tu o takiej sytuacji?? czy sie pomyliłem??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sie ociepli na zewnatrz :-) wtedy bedzie lepiej ,bo przy niskich temperaturach ecu ma zadana predkasc 900-950 nawet po nagrzaniu silnika

Edytowane przez mati11294
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności