Skocz do zawartości

Obwód sondy lambda - niskie napięcie od strony sterownika


Rekomendowane odpowiedzi

kolego, ty masz sondę podgrzewaną, bodajże z czterema kabelkami we wtyczce. Tak jak pisałem wcześniej na uruchomionym silniku, zimnym, sonda u mnie nie pracuje(bo musi się nagrzać-tak działają takie sondy) więc do sterownika musi być podstawiona pewna wartość. U mnie sonda jest jednoprzewodowa.

Spróbuj odłączyć sondę(odpiąć ją od wtyczki) i wepnij się miernikiem w każdy kabelek idący od wtyczki do sterownika i uruchom zapłon-chociaż na jednym kabelku powinieneś mieć jakieś napięcie, według mnie stałe według wartości.

 

Temat przeze mnie założony nie dotyczy działania samej sondy i jej pomiaru multimetrem, tylko napięcia na obwodzie sondy na zapłonie.

Najlepiej jakby pomógł mi ktoś kto ma autko starsze niż z 98 roku, a najlepiej auto z tym samym silnikiem i sterownikiem (GM MULTEC).

Według mnie totalna bzdura. Nie masz schematu budowy sterownika bo nikt go nie ma oprócz firmy OPEL. Sonda lambda idzie na wejście analogowe. Wejście samo w sobie nigdy nie wystawia żadnych napięć. To co mierzysz to sygnał z przetwornika. Kiedy sygnał z sondy lambda jest za niski lub za wysoki mikroprocesor generuje błąd i ustawia się na tryb pracy bez sondy. Wszystko się dzieje softwerowo. To co piszesz nie jest niczym poparte i na pewno nie ma żadnego odzwierciedlenia w rzeczywistości.

 

Według mnie totalna bzdura. Nie masz schematu budowy sterownika bo nikt go nie ma oprócz firmy OPEL. Sonda lambda idzie na wejście analogowe. Wejście samo w sobie nigdy nie wystawia żadnych napięć. To co mierzysz to sygnał z przetwornika. Kiedy sygnał z sondy lambda jest za niski lub za wysoki mikroprocesor generuje błąd i ustawia się na tryb pracy bez sondy. Wszystko się dzieje softwerowo. To co piszesz nie jest niczym poparte i na pewno nie ma żadnego odzwierciedlenia w rzeczywistości.

 

1.skoro wejście nigdy nie generuje samo napięć to skąd to napięcie 0,19 V?

2.o jakim przetworniku piszesz i gdzie on się znajduje?

3.błędów sterownik nie wyświetla, nie pali się check engine

4. skoro wszystko co piszę nie ma odzwierciedlenia w rzeczywistości, to kolego weź sobie miernik i jak masz sondę jednoprzewodową, odepnij jej wtyczkę i wepnij się miernikiem-uruchom zapłon i zobacz czy ci nie wyjdzie żadne napięcie mimo odłączonej sondy.

Radzę najpierw sprawdzać w aucie, potem pisać na forum

 

niech ktoś sensownie wytłumaczy skąd na zapłonie na obwodzie D7( we wtyczce sterownika) bierze się napięcie(u mnie 0,19 V)

 

  • 10 lat później...

Dołączam do tematu. W mojej Corsie D odczyt na sondzie 2 w czasie rzeczywistym 1,267 V. Mam błędy P0171i P0420. Czy Ktoś mi powie co znaczy takie napięcie. Sonda 1 0,2-0,85 v

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności