Skocz do zawartości

Obwód sondy lambda - niskie napięcie od strony sterownika


Gość quarter27

Rekomendowane odpowiedzi

kolego, ty masz sondę podgrzewaną, bodajże z czterema kabelkami we wtyczce. Tak jak pisałem wcześniej na uruchomionym silniku, zimnym, sonda u mnie nie pracuje(bo musi się nagrzać-tak działają takie sondy) więc do sterownika musi być podstawiona pewna wartość. U mnie sonda jest jednoprzewodowa.

Spróbuj odłączyć sondę(odpiąć ją od wtyczki) i wepnij się miernikiem w każdy kabelek idący od wtyczki do sterownika i uruchom zapłon-chociaż na jednym kabelku powinieneś mieć jakieś napięcie, według mnie stałe według wartości.

 

Temat przeze mnie założony nie dotyczy działania samej sondy i jej pomiaru multimetrem, tylko napięcia na obwodzie sondy na zapłonie.

Najlepiej jakby pomógł mi ktoś kto ma autko starsze niż z 98 roku, a najlepiej auto z tym samym silnikiem i sterownikiem (GM MULTEC).

Według mnie totalna bzdura. Nie masz schematu budowy sterownika bo nikt go nie ma oprócz firmy OPEL. Sonda lambda idzie na wejście analogowe. Wejście samo w sobie nigdy nie wystawia żadnych napięć. To co mierzysz to sygnał z przetwornika. Kiedy sygnał z sondy lambda jest za niski lub za wysoki mikroprocesor generuje błąd i ustawia się na tryb pracy bez sondy. Wszystko się dzieje softwerowo. To co piszesz nie jest niczym poparte i na pewno nie ma żadnego odzwierciedlenia w rzeczywistości.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie totalna bzdura. Nie masz schematu budowy sterownika bo nikt go nie ma oprócz firmy OPEL. Sonda lambda idzie na wejście analogowe. Wejście samo w sobie nigdy nie wystawia żadnych napięć. To co mierzysz to sygnał z przetwornika. Kiedy sygnał z sondy lambda jest za niski lub za wysoki mikroprocesor generuje błąd i ustawia się na tryb pracy bez sondy. Wszystko się dzieje softwerowo. To co piszesz nie jest niczym poparte i na pewno nie ma żadnego odzwierciedlenia w rzeczywistości.

 

1.skoro wejście nigdy nie generuje samo napięć to skąd to napięcie 0,19 V?

2.o jakim przetworniku piszesz i gdzie on się znajduje?

3.błędów sterownik nie wyświetla, nie pali się check engine

4. skoro wszystko co piszę nie ma odzwierciedlenia w rzeczywistości, to kolego weź sobie miernik i jak masz sondę jednoprzewodową, odepnij jej wtyczkę i wepnij się miernikiem-uruchom zapłon i zobacz czy ci nie wyjdzie żadne napięcie mimo odłączonej sondy.

Radzę najpierw sprawdzać w aucie, potem pisać na forum

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 lat później...

Dołączam do tematu. W mojej Corsie D odczyt na sondzie 2 w czasie rzeczywistym 1,267 V. Mam błędy P0171i P0420. Czy Ktoś mi powie co znaczy takie napięcie. Sonda 1 0,2-0,85 v

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności