Skocz do zawartości

Mam zamiar kupić Opla Astrę II - Prośba o pomoc


Gość TaKeN

Rekomendowane odpowiedzi

To mój pierwszy post na Waszym forum dlatego witam Was bardzo serdecznie i proszę o wyrozumiałość jeśli napiszę jakąś bzdurę.

W ciągu najbliższych 6 miesięcu mam zamiar kupić Opla Astrę II rocznik 1998-2002, 4/5 drzwiowy w wersji hatchback, silnik benzynowy o pojmności 1.8 bądź 2.0.

Na co powinienem najbardziej zwrócić uwagę? Jakie problemy są najczęstsze z tym modelem samochodu? A może jakiś model jest godny polecenia?

Czy lepiej kupić auto nasze krajowe czy może świeżo sprowadzone bądź takie użytkowane w kraju 2/3 lata?

Niestety nie jestem specem i to bedzie moje pierwsze auto choć prawo jazdy zdałem 10 lat temu...

 

Dziękuję bardzo za pomoc.

Pozdrawiam

Edytowane przez hadzii123
przeniosłem do odpowiedniego działu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

proszę o wyrozumiałość jeśli napiszę jakąś bzdurę.

nie ma sprawy, przy najmniej dla mnie ;) ale z drugiej strony zamiast się lenić warto poszperać na forum i poczytać...

 

 

W ciągu najbliższych 6 miesięcu mam zamiar kupić Opla Astrę II rocznik 1998-2002, 4/5 drzwiowy w wersji hatchback, silnik benzynowy o pojmności 1.8 bądź 2.0.

o silnikach ci nie powiem bo ich nie znam, ale te auta będą mieć ponad 10 lat a wiec i przebiegi ponad 150 tys km. tutaj się liczy by stan auta silnika był dobry...

no i załóż że coś musisz po kupnie zrobić, naprawić itp...

 

Czy lepiej kupić auto nasze krajowe czy może świeżo sprowadzone bądź takie użytkowane w kraju 2/3 lata?

auta krajowego chyba najłatwiej sprawdzić historie, choć wyposażenie będzie ubogie, jak nie bardzo ubogie

auta sprowadzane albo będą w dobrej cenie po przygodach albo droższe niż krajowe, takie 2-3 latki to bym najbardziej unikał - bo czemu ktoś kupuje auto i po 2-3 latach sprzedaje? albo sporo narobił km albo sporo trzeba do niego dołożyć bo się sypie...

unikałbym też benzyny z LPG założonym tuż przed sprzedażą...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma sprawy, przy najmniej dla mnie ;) ale z drugiej strony zamiast się lenić warto poszperać na forum i poczytać...

 

 

o silnikach ci nie powiem bo ich nie znam, ale te auta będą mieć ponad 10 lat a wiec i przebiegi ponad 150 tys km. tutaj się liczy by stan auta silnika był dobry...

no i załóż że coś musisz po kupnie zrobić, naprawić itp...

 

auta krajowego chyba najłatwiej sprawdzić historie, choć wyposażenie będzie ubogie, jak nie bardzo ubogie

auta sprowadzane albo będą w dobrej cenie po przygodach albo droższe niż krajowe, takie 2-3 latki to bym najbardziej unikał - bo czemu ktoś kupuje auto i po 2-3 latach sprzedaje? albo sporo narobił km albo sporo trzeba do niego dołożyć bo się sypie...

unikałbym też benzyny z LPG założonym tuż przed sprzedażą...

 

Witaj

Dzięki za informacje :)

No właśnie patrzyłem na forum i nie mogłem znaleźć kompletu informacji, oczywiście szukając po kilkuset postach można coś tam znaleźć - fajnie by było tutaj założyć taki wątek dla takich Osób jak ja jakich aut unikać co się najbardziej psuje w danym modelu itp.

Czyli taki poradnik kupującego :)

Czy ktoś jeszcze prócz Kicaj mógłby się wypowiedzieć? Np który model silnika jest dobry, którego należy się wystrzegać. Co z korozją? Które elementy najczęsciej korodują gdy auto nie było bite?

Interesują mnie wszystkie informacje.

Dziękuję i pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Temat wraca jak boomerang :) Ktoś inny może się wypowiedzieć?

Tylko, że tym razem zmiana koncepcji będę chciał kupić podobnie jak wcześniej Astra 2 ale Silnik od 1.2 do 1.8 5 drzwiowe i podobnie jak wcześniej pytam się na co zwrócić uwagę...

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.8 16v czyli x18xe1 a póżniej z18xe to dobry silnik. Nie sprawia problemów, nie ma jakichś dziwnych przypadłości. Czasem zdarza się konieczność naprawy sterownika silnika - kilkaset zł, ale poza tym nie ma co się czepić.

2.0 16v czyli x20xev zdecydowanie lepszy moim zdaniem. Mam taki 4-ty silnik i miałem też x18xe1 - różnica jest naprawdę duża. 2.0 16v w tym aucie jedzie bardzo żwawo, niewiele pali jak na swoje możliwości (9l Pb w mieście, raczej dynamiczna jazda), części od groma i w dobrej kasie, lubi gaz i nie sprawia problemów. Żywotność bardzo dobra, licznikowe 325.000 w Omedze żadnego wrażenia nie robiło, nie odczuwało się tego przebiegu.

Ja będę swoją Astrę sprzedawał pod koniec roku, ale mam kombi więc chyba odpada - chcesz hatchbacka.

Nie polecam słabych silników. Auto ledwo jedzie i pali niewiele mniej, niż 1.8 czy 2.0 - bez sensu jak na mój gust. Ja od długiego czasu nie schodzę poniżej 1.8 bo wielokrotnie przekonałem się o nieekonomiczności i miernych osiągach słabszych jednostek napędowych.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności