Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

To mój pierwszy post na Waszym forum dlatego witam Was bardzo serdecznie i proszę o wyrozumiałość jeśli napiszę jakąś bzdurę.

W ciągu najbliższych 6 miesięcu mam zamiar kupić Opla Astrę II rocznik 1998-2002, 4/5 drzwiowy w wersji hatchback, silnik benzynowy o pojmności 1.8 bądź 2.0.

Na co powinienem najbardziej zwrócić uwagę? Jakie problemy są najczęstsze z tym modelem samochodu? A może jakiś model jest godny polecenia?

Czy lepiej kupić auto nasze krajowe czy może świeżo sprowadzone bądź takie użytkowane w kraju 2/3 lata?

Niestety nie jestem specem i to bedzie moje pierwsze auto choć prawo jazdy zdałem 10 lat temu...

 

Dziękuję bardzo za pomoc.

Pozdrawiam

Edytowane przez hadzii123
przeniosłem do odpowiedniego działu

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/60659-mam-zamiar-kupi%C4%87-opla-astr%C4%99-ii-pro%C5%9Bba-o-pomoc/
Udostępnij na innych stronach

 

proszę o wyrozumiałość jeśli napiszę jakąś bzdurę.

nie ma sprawy, przy najmniej dla mnie ;) ale z drugiej strony zamiast się lenić warto poszperać na forum i poczytać...

 

 

W ciągu najbliższych 6 miesięcu mam zamiar kupić Opla Astrę II rocznik 1998-2002, 4/5 drzwiowy w wersji hatchback, silnik benzynowy o pojmności 1.8 bądź 2.0.

o silnikach ci nie powiem bo ich nie znam, ale te auta będą mieć ponad 10 lat a wiec i przebiegi ponad 150 tys km. tutaj się liczy by stan auta silnika był dobry...

no i załóż że coś musisz po kupnie zrobić, naprawić itp...

 

Czy lepiej kupić auto nasze krajowe czy może świeżo sprowadzone bądź takie użytkowane w kraju 2/3 lata?

auta krajowego chyba najłatwiej sprawdzić historie, choć wyposażenie będzie ubogie, jak nie bardzo ubogie

auta sprowadzane albo będą w dobrej cenie po przygodach albo droższe niż krajowe, takie 2-3 latki to bym najbardziej unikał - bo czemu ktoś kupuje auto i po 2-3 latach sprzedaje? albo sporo narobił km albo sporo trzeba do niego dołożyć bo się sypie...

unikałbym też benzyny z LPG założonym tuż przed sprzedażą...

 

nie ma sprawy, przy najmniej dla mnie ;) ale z drugiej strony zamiast się lenić warto poszperać na forum i poczytać...

 

 

o silnikach ci nie powiem bo ich nie znam, ale te auta będą mieć ponad 10 lat a wiec i przebiegi ponad 150 tys km. tutaj się liczy by stan auta silnika był dobry...

no i załóż że coś musisz po kupnie zrobić, naprawić itp...

 

auta krajowego chyba najłatwiej sprawdzić historie, choć wyposażenie będzie ubogie, jak nie bardzo ubogie

auta sprowadzane albo będą w dobrej cenie po przygodach albo droższe niż krajowe, takie 2-3 latki to bym najbardziej unikał - bo czemu ktoś kupuje auto i po 2-3 latach sprzedaje? albo sporo narobił km albo sporo trzeba do niego dołożyć bo się sypie...

unikałbym też benzyny z LPG założonym tuż przed sprzedażą...

 

Witaj

Dzięki za informacje :)

No właśnie patrzyłem na forum i nie mogłem znaleźć kompletu informacji, oczywiście szukając po kilkuset postach można coś tam znaleźć - fajnie by było tutaj założyć taki wątek dla takich Osób jak ja jakich aut unikać co się najbardziej psuje w danym modelu itp.

Czyli taki poradnik kupującego :)

Czy ktoś jeszcze prócz Kicaj mógłby się wypowiedzieć? Np który model silnika jest dobry, którego należy się wystrzegać. Co z korozją? Które elementy najczęsciej korodują gdy auto nie było bite?

Interesują mnie wszystkie informacje.

Dziękuję i pozdrawiam

 

  • 1 rok później...

Temat wraca jak boomerang :) Ktoś inny może się wypowiedzieć?

Tylko, że tym razem zmiana koncepcji będę chciał kupić podobnie jak wcześniej Astra 2 ale Silnik od 1.2 do 1.8 5 drzwiowe i podobnie jak wcześniej pytam się na co zwrócić uwagę...

 

Pozdrawiam

 

1.8 16v czyli x18xe1 a póżniej z18xe to dobry silnik. Nie sprawia problemów, nie ma jakichś dziwnych przypadłości. Czasem zdarza się konieczność naprawy sterownika silnika - kilkaset zł, ale poza tym nie ma co się czepić.

2.0 16v czyli x20xev zdecydowanie lepszy moim zdaniem. Mam taki 4-ty silnik i miałem też x18xe1 - różnica jest naprawdę duża. 2.0 16v w tym aucie jedzie bardzo żwawo, niewiele pali jak na swoje możliwości (9l Pb w mieście, raczej dynamiczna jazda), części od groma i w dobrej kasie, lubi gaz i nie sprawia problemów. Żywotność bardzo dobra, licznikowe 325.000 w Omedze żadnego wrażenia nie robiło, nie odczuwało się tego przebiegu.

Ja będę swoją Astrę sprzedawał pod koniec roku, ale mam kombi więc chyba odpada - chcesz hatchbacka.

Nie polecam słabych silników. Auto ledwo jedzie i pali niewiele mniej, niż 1.8 czy 2.0 - bez sensu jak na mój gust. Ja od długiego czasu nie schodzę poniżej 1.8 bo wielokrotnie przekonałem się o nieekonomiczności i miernych osiągach słabszych jednostek napędowych.

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności