Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Od pewnego czasu zauważyłem, że gdy auto jest rozgrzane, to praca silnika na luzie zaczyna przypominać pracę diesla :/

Brzmi to dokładnie tak:

Autko ma 144k przebiegu.

 

Na zimnym pracuje normalnie i cicho, ale już po przejechaniu kilku kilometrów zaczyna się taki dramat...

Czy ktoś ma jakiś pomysł co może być nie tak? Ktoś się z czymś takim wcześniej spotkał?


Z góry wielkie dzięki za pomoc!

Pozdrawiam

P.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli klekota na rozgrzanym silniku to może być wina oleju.

Zmienić na gęstszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Zmienić na gęstszy.

Wtedy dobijesz silnik i nie będzie już nic klekotać. :-D

Rozrząd w tym silniku jest chyba na łańcuchu więc to raczej on klekocze po rozgrzaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ten dzwięk dobiega od strony filtra powietrza to zapewne rozrząd. Warto było by wymienić olej i przy okazji najpierw płukankę zrobić. Przy łańcuchu jest hydrauliczny napinacz i może się przypchał starym olejem, albo olej stary i nie daje rady napinać. Kiedy był olej wymieniany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie 3 tygodnie temu. Mówię teoretycznie, bo wymieniał go komis opla tuż przed sprzedażą. Na oczy nie widziałem, jak wlewany był olej, ale "test gazetowy" mówi, że raczej olej jest świeży.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tych autach rozrząd jest bardzo słabą stroną silniki 1.0 1.2 1.4 mają ten sam rozrząd i napewno jest on do wymiany. Naprawiam ople i robiłem tydzień temu rozrząd w Corsie D po przebiegu 65 tyś.

Wymiana oleju już nic nie da łańcuch jest naciągnięty i napinacz nie jest w stanie go już napiąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie to ten sam rozrząd to na pewno już do wymiany, widzę że na szafie 144tyś to jest już mocno zmęczony. Teść w corsie c wymieniał przy niecałych 100tyś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Witaj

 

Miałem ten sam problem, na 100% rozrzad mam ten sam motor 1.4. Na zimnym silniku cisza natomiast na rozgrzanych charkterystyczny dziwk klekotu diesla. Wymieniłem napinacz, łancuch, ślizgacze, uszczelke obudowy rozrzadu plus dodatkowo olej i filtr. Koszt takiej usługi 1200zł w Łodzi. teraz cisza błoga cisza. U mnie ta usterka była przy przebiegu 102 000 km.

 

pozdrawiam

Edytowane przez wiatrak234

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

bo wymieniał go komis opla tuż przed sprzedażą

I jak tu kupić auto z dobrego źródła ? :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

potwierdzam przed mówców - rozrząd do wymiany - miałem to samo - swoja drogą wytrzymał dość długo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mieliście koledzy rację. Diagnoza ASO: Rozrząd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez menelki
      Witam.
      Zauważyłem jakiś mały wyciek płynu chłodniczego - patrząc od spodu auta, mam takie 2 krople płynu chłodniczego w okolicach miski olejowej.
      Sprawdziłem wszystkie węże i wygląda, że na wężach i połączeniach jest sucho. Czy dobrze obstawiam, że może być wyciek na pompie?
       
      Ile średnio wytrzymuje pompa w Merivie?
      Jaką pompę kupić (marka?). Szukając w necie widzę, że są dwie opcje: z czujnikiem i bez czujnika.
      Jaka wersja jest w Merivie A z roku 2007?
       
    • Przez lulu12203
      Witam.
      Posiadam Merivę z roku 2005 z silnikiem 1.4 z14xep.
      Niestety padł motor. Chciałbym się dowiedzieć czy ktoś montował tam inny silnik typu 1.6?
      Posiadam akurat Astrę H z roku 2005 z silnikiem 1.6 z16xep cała kompletna. Wydaje mi się że silnik z skrzynia pasuje w ta budę.
      Czekam na jakieś podpowiedzi
    • Przez ep87
      Witam,
      Mam problem z silnikiem z14xep 2005r. Chodzi o wypadanie zapłonu p304 i p300 wypadanie na cylindrze czwartym i sporadyczne wypadanie na różnych.
      Problem dotyczy tego ze jak zostawię auto na wolnych obrotach nierówno pracuje i pojawia się błąd. Jak trzymam samochód cały czas na obrotach jest ok - nie wskakują błędy.
      Jak silnik jest zimny jest ok.
      Na obroty się wkręca ładnie
       
      Wymieniłem pęknięty wałek rozrządu wydechowy na nowy kupiony w Bydgoszczy,
      Sprawdziłem ciśnienie na poszczególnych cylindrach tutaj trzymają koło 11-12 ale zauważyłem że czasem jak sprawdzłem to te wartosci sie zmieniały i na cylindrze 4 lub innych było po 9.
      Ponadto wymieniłem
      ECU
      DIS - cewka
      Świece
       
      Czyściłem i sprawdziłem:
      EGR
      Klapy wirowe
      wtryski
       
      Ponownie i precyzyjnie sprawdzałem rozrząd.
       
      Pytanie dodatkowe bo mam dziwne odczucie ze mało jest oleu pod pokrywą zaworu czy ten typ tak ma?
      Dodatkowo jak odłaczyłem przewód paliwowy było niskie ciśnienie paliwa. Zaznaczam że auto odpala nawet po długim postoju na strzała.
       
      Może ktoś z Was spotkał się z takim problemem. Będę wdzięczny za konstruktywną dyskusję tematu.
       
       
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.