Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Od pewnego czasu zauważyłem, że gdy auto jest rozgrzane, to praca silnika na luzie zaczyna przypominać pracę diesla :/

Brzmi to dokładnie tak:

Autko ma 144k przebiegu.

 

Na zimnym pracuje normalnie i cicho, ale już po przejechaniu kilku kilometrów zaczyna się taki dramat...

Czy ktoś ma jakiś pomysł co może być nie tak? Ktoś się z czymś takim wcześniej spotkał?


Z góry wielkie dzięki za pomoc!

Pozdrawiam

P.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli klekota na rozgrzanym silniku to może być wina oleju.

Zmienić na gęstszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Zmienić na gęstszy.

Wtedy dobijesz silnik i nie będzie już nic klekotać. :-D

Rozrząd w tym silniku jest chyba na łańcuchu więc to raczej on klekocze po rozgrzaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ten dzwięk dobiega od strony filtra powietrza to zapewne rozrząd. Warto było by wymienić olej i przy okazji najpierw płukankę zrobić. Przy łańcuchu jest hydrauliczny napinacz i może się przypchał starym olejem, albo olej stary i nie daje rady napinać. Kiedy był olej wymieniany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie 3 tygodnie temu. Mówię teoretycznie, bo wymieniał go komis opla tuż przed sprzedażą. Na oczy nie widziałem, jak wlewany był olej, ale "test gazetowy" mówi, że raczej olej jest świeży.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tych autach rozrząd jest bardzo słabą stroną silniki 1.0 1.2 1.4 mają ten sam rozrząd i napewno jest on do wymiany. Naprawiam ople i robiłem tydzień temu rozrząd w Corsie D po przebiegu 65 tyś.

Wymiana oleju już nic nie da łańcuch jest naciągnięty i napinacz nie jest w stanie go już napiąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie to ten sam rozrząd to na pewno już do wymiany, widzę że na szafie 144tyś to jest już mocno zmęczony. Teść w corsie c wymieniał przy niecałych 100tyś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Witaj

 

Miałem ten sam problem, na 100% rozrzad mam ten sam motor 1.4. Na zimnym silniku cisza natomiast na rozgrzanych charkterystyczny dziwk klekotu diesla. Wymieniłem napinacz, łancuch, ślizgacze, uszczelke obudowy rozrzadu plus dodatkowo olej i filtr. Koszt takiej usługi 1200zł w Łodzi. teraz cisza błoga cisza. U mnie ta usterka była przy przebiegu 102 000 km.

 

pozdrawiam

Edytowane przez wiatrak234

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

bo wymieniał go komis opla tuż przed sprzedażą

I jak tu kupić auto z dobrego źródła ? :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

potwierdzam przed mówców - rozrząd do wymiany - miałem to samo - swoja drogą wytrzymał dość długo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mieliście koledzy rację. Diagnoza ASO: Rozrząd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.