Skocz do zawartości

Światła cofania - Vivaro


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Krzysiek325e

Witam.

Pacjent Vivaro 2006 2,5 135 km.

Brak wstecznego.

Najważniejszy jest fakt, że był automat, natomiast teraz jest manual. Na skrzyni nie widzę nigdzie czujnika, jeśli może ktoś podpowiedzieć gdzie go szukać (z góry, z dołu z przodu, czy z tyłu). Następną sprawą jest moje przypuszczenie, że jak przekładali skrzynię, to już brakło wiedzy do ogarnięcia który przewodzik gdzie :zdziwko: .

W wiązce jest zaizolowany przewód – dy z zieloną wtyczką (szeroka), jeśli w niej jest przewód odpowiedzialny za wsteczny to proszę o podpowiedź jakiego koloru szukać.

Ze względu, że nie jestem elektronikiem to prosiłbym o kolory :niepewny: , w ostateczności schematy, bo mogą się przydać.

Pozdrawiam

Edytowane przez Krzysiek325e

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 31
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Krzysiek325e

Ok dzięki za chęci, czujnik już znalazłem, jest z tyłu.

Jak jest teraz skrzynia, to dokładnie nie wiem. Co prawda jest na niej naklejka, ale jest w takim miejscu, że nie można jej odczytać. Jutro odstawiam auto na wymianę rozrządu itd., to jak się luźniej zrobi pod maską będę wiedział coś więcej.

Natomiast jeśli nie uda mi się dotrzeć do schematów, to zrobię chyba radosną twórczość, oczywiście pomijając tą która już jest, czyli plus gdzieś z bezpiecznika do czujnika i jazda dalej.

Jak będę miał oznaczenia skrzyni to wpiszę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hey,dzis patrzylem i patrzylem i znalezc niemoglem.bycmoze robot zaslania ten czujnik

tez powaznie sie zastanawiam nad wrzuceniem recznej pk6,kupilem za grosze vivaro 2.5 cdti z tym powiedzmy automatem ktory na autostradzie przy (jak twierdzil sprzedawca) 120km/h z 6 zredukowal na 2 i korbowod wyszedl bokiem...w planach bylo zlozenie po kowalsku i w ludzi ale po zdjeciu glowicy okazalo sie ze glowica jest ok,blok poza dziora tez ok, zadnych rys,

wiec mozna by bylo zalatac dziorsko zmienic wal+korby+tloki i ryra.ale niemoglbym jezdzic z ta mysla i zmienie caly dol

przy okazji zmiany rozrzadu popros zeby ci egr wyczyscili

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość Krzysiek325e

Namierzyłem dobrych mechaników, a przynajmniej ja mam takie odczucia.

Dużo mi podpowiedzieli, a dziwi mnie fakt, że nikt na forum tego nie wie i nic nie podpowiedział.

Wszystko sprowadza się do braku wstecznego i faktu,że był „automat”

To pseudo automat, a nie typowy automat, a tego nie wiedziałem.

Z wiedzy którą nabyłem, żeby zrobić manual, trzeba przełożyć obudowę, ale tylko żeby był wsteczny (to jest w wielkim skrócie) . Niestety u mnie ktoś zrobił to po partacku, i wyrzucił tylko nakładkę. Obudowa została stara, stąd nie ma wstecznego.

Wojtekcichy, jak już się zdecydujesz na zmianę, to w 1000 (obudowa 400, wymiana 300, i reszta, czyli chyba przełożenie wnętrzności również 300) się zamkniesz, oczywiście pod warunkiem że skrzynia którą posiadasz teraz jest ok. pomijając ten nieszczęsny „automat”

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jakims poscie pisalem ze to manual z robotem,niebede wrzucal recznej bo juz ogarnelem ten nieszczesny selektor i jest ok.

Ze wstecznym to do konca niewiem jak jest ale zaden element skrzyni nie uruchamia swiatel,wlacza je robot na 200%

Ogolnie w skrzyni tej z automatu niema gdzie wrzucic czujki do swiatel wiec zostaje tylko przekladka skrzyni na pk5 lub pk6 ewentualnie pf.wiesz jaka masz skrzynie?w auto jest pk0,zastanawialem sie nad zmiana bo mam zdrowa skrzynie pk6 w garazuwiec mkwestja dzwigni i linek+ pedal sprzegla,kosztow zabiegu nawet niesprawdzalem ale mysle ze okolo 1000 zl bo linki to chyba ze zlota robia,oczywiscie sam wszystko robie bo sam bylem mechanikiem i znam podejscie ludzi do aut.oczywiscie nie kazdy jest taki sam ale...wczoraj jjezdzilem tym pseudo automatem i .calkiem przyjemnie poza tym ze z 1 na 2 wrzuca przy okolo2100 a ja recznie robie to przy 1000-1200 o ile z dwojki nie ruszam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Gość Krzysiek325e

Witam.

Wracam do tematu.

Zacząłem szukać po przewodach, od świateł cofania.

Po kabelkach doszedłem do niebieskiej wtyczki przypiętej do schowka pod kierownicą.

Przewód kremowy wchodzący do wtyczki zmienia się w przewód szary.

Moje pytanie brzmi:

Gdzie idzie ten szary przewód???

Znika mi we wiązce, a nie chcę rozcinać niepotrzebnie izolacji, bo jest za mało miejsca, żeby ją później zaizolować.

Ogólnie chcę dojść do źródła tego przewodu, a raczej instalacji światła cofania.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie ze powinno byc rozwidlenie na licznik i do lamp,nie latwiej byloby pociagnac kabel z czujki na skrzyni do podsufitki?zrob zdjecie z zaznaczonym kablem i sprawdze u siebie ktory to jest i jak leci,schemat nic nie mowi o wersji semi

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Krzysiek325e

Jest rozwidlenie.

Uściślając, to po kabelkach dotarłem od strony lamp z tyłu do przodu.

Od lamp jest biały, później idzie kremowy, aż do wtyczki przypiętej do schowka pod kierownicą.

W tej wtyczce zamienia się w szary, który idzie do góry i dalej w grubej wiązce. Od tej wiązki zgadza się jest odgałęzienie na licznik, ale szarego brak, a i te które są do licznika są cieńsze. Problem jest jeszcze w tym, że za niebieską wtyczką idą już dwa szare (albo nawet trzy, teraz nie pamiętam).

Ta wiązka po rozgałęzieniu idzie na licznik i do komory silnika.

Wnioskuję, że szary idzie do komory, ale jak są dwa, to już problem.

We wtyczce od (chyba) kompa automatu jest szary, ale przejścia już brak.

A jeśli chodzi o pociągnięcie przewodu od czujnika, to taka opcja raczej nie istnieje, ze względu na brak takiego czujnika.

Był automat (no ten pseudo).

Wnioskuję że przy automacie odpowiedzialnym za wsteczne jest sterownik (sygnał z nakładki skrzyni)

Została tylko skrzynia po nim.

Zaraz pójdę i spróbuję zrobić fotki, to za godzinę, lub wieczorem załączę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysku,pisale Ci juz ze robot ktorego niemasz zapala swiatla,myslalem ze masz zmieniona skrzynie i w obudowie jest czujnik na wsteczny

sporo walczylem z tym robotem i po zdjeciu ze skrzyni na podpietych kablach zapala swiatla z tylu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności