Gość peter2621 Opublikowano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2013 Witam!Posiadam Opla Vectre i nie raz jak przyspieszam czuje takie szarpniiecie do 2500 tys obrotow.Silnik 1.9 cdti 120.zmienialem mape silnika rok temu i wszystko bylo ok.Ostatnio byl wymieniany zawor egr.kolega podlaczyl pod kompa i wyskoczylo siłownik przepustnicy.Czy zwiekszenie mocy a zawor egr ma cos ze soba wspolnego.stary egr wymienilem bo sie rozszczelnil.Prosze o pomoci podpowiedzi.Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2013 czy opisane przez Ciebie szarpnięcie jest to taki skokowy przyrost mocy. U mnie w signum właśnie w okolicy obrotów 2500-3000 podczas nagłego przyśpieszania jest odczuwalne takie szarpnięcie autem (skokowy przyrost mocy). Ostatnio sprawa się zaczęła nasilać więc powoli zaczynam myśleć co może być przyczyną. Wykluczam kierownice w turbinie i elektrozawór turbiny bo one działają odwrotnie tzn. od najniższych obrotów otwarte są na max a następnie stopniowo się przymykają. Pozostaje mi zawór egr i mapsensor. Klapy zawirowań również należy wykluczyć ponieważ są u mnie na stałe otwarte (zablokowane). Jak będę miał więcej czasu to się do tego przybiorę   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość peter2621 Opublikowano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 Nie nie ma przyrostu mocy po prostu szarpniecie   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość peter2621 Opublikowano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 jak jezdze bardziej dynamicznie to nic sie nie dzieje a przy delikatnej jezdzie nie raz tak delikatnie szarpnie ale nie zawsze   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 jednokrotne? Na każdym biegu?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość peter2621 Opublikowano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 nie przewaznie na 2 biegu   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość peter2621 Opublikowano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 jednokrotne   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość peter2621 Opublikowano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 podlaczylem pod kompa i wyskakuje silownik przepustnicy a zawor egr jest nowy   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość radmax Opublikowano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 A co ma EGR do przepustnicy ? Wymontuj przepustnicę, wyczyść, sprawdź czy elektronika nie jest zaolejona.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 21 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2015 Odgrzewam kotleta. Bo myślałem że signum mojej Żony ma ten problem i w końcu się z nim uporam. Nie nastręczało mi to problemów bo rzadko nią jeździłem. Autko miało zregenerowaną turbinę, zaślepiony na stałe EGR, zablokowane klapy wirowe na kolektorze i problem jest nadal. Konkretnie niezależnie od biegu jak delikatnie przyśpieszam to auto odczuwalnie jest jakby słabsze i przy obrotach w okolicy ok 2800 jakby coś nagle się odblokowało i jest takie mocne szarpnięcie (jakbym kopnął w pedał do podłogi i później jest ok aż do zmiany biegu. Jak bardziej energicznie przyśpieszam, to tego nie ma. Jak energicznie przyśpieszę do obrotów ok 2600 i zacznę płynnie przechodzić przez magiczne 2800 to znów odczuwalny jest ten przeskok - szarpnięcie. Na logach nic nie da się zauważyć. Doładowanie turbiny książkowe. Podejrzewam że to może być po stronie paliwowej. Ostatnio kupiłem dla siebie signum z tym samym silnikiem i zrobioną mapą na 180KM z nowym kolektorem dolotowym i wyciętym DPFem. Problem jest taki sam. Czy ktoś z Was spotkał się już z takim zagadnieniem bo jak widać nie jest to odosobniony przypadek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.