Skocz do zawartości

Opel Vectra szarpniecie przy przyspieszaniu


Gość peter2621

Rekomendowane odpowiedzi

Gość peter2621

Witam!Posiadam Opla Vectre i nie raz jak przyspieszam czuje takie szarpniiecie do 2500 tys obrotow.Silnik 1.9 cdti 120.zmienialem mape silnika rok temu i wszystko bylo ok.Ostatnio byl wymieniany zawor egr.kolega podlaczyl pod kompa i wyskoczylo siłownik przepustnicy.Czy zwiekszenie mocy a zawor egr ma cos ze soba wspolnego.stary egr wymienilem bo sie rozszczelnil.Prosze o pomoci podpowiedzi.Pozdrawiam

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

czy opisane przez Ciebie szarpnięcie jest to taki skokowy przyrost mocy. U mnie w signum właśnie w okolicy obrotów 2500-3000 podczas nagłego przyśpieszania jest odczuwalne takie szarpnięcie autem (skokowy przyrost mocy). Ostatnio sprawa się zaczęła nasilać więc powoli zaczynam myśleć co może być przyczyną. Wykluczam kierownice w turbinie i elektrozawór turbiny bo one działają odwrotnie tzn. od najniższych obrotów otwarte są na max a następnie stopniowo się przymykają. Pozostaje mi zawór egr i mapsensor. Klapy zawirowań również należy wykluczyć ponieważ są u mnie na stałe otwarte (zablokowane). Jak będę miał więcej czasu to się do tego przybiorę:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość peter2621

jak jezdze bardziej dynamicznie to nic sie nie dzieje a przy delikatnej jezdzie nie raz tak delikatnie szarpnie ale nie zawsze

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Gość popencjusz

Odgrzewam kotleta. Bo myślałem że signum mojej Żony ma ten problem i w końcu się z nim uporam. Nie nastręczało mi to problemów bo rzadko nią jeździłem. Autko miało zregenerowaną turbinę, zaślepiony na stałe EGR, zablokowane klapy wirowe na kolektorze i problem jest nadal. Konkretnie niezależnie od biegu jak delikatnie przyśpieszam to auto odczuwalnie jest jakby słabsze i przy obrotach w okolicy ok 2800 jakby coś nagle się odblokowało i jest takie mocne szarpnięcie (jakbym kopnął w pedał do podłogi i później jest ok aż do zmiany biegu. Jak bardziej energicznie przyśpieszam, to tego nie ma. Jak energicznie przyśpieszę do obrotów ok 2600 i zacznę płynnie przechodzić przez magiczne 2800 to znów odczuwalny jest ten przeskok - szarpnięcie. Na logach nic nie da się zauważyć. Doładowanie turbiny książkowe. Podejrzewam że to może być po stronie paliwowej. Ostatnio kupiłem dla siebie signum z tym samym silnikiem i zrobioną mapą na 180KM z nowym kolektorem dolotowym i wyciętym DPFem. Problem jest taki sam.

Czy ktoś z Was spotkał się już z takim zagadnieniem bo jak widać nie jest to odosobniony przypadek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności