Skocz do zawartości

Opel Vectra szarpniecie przy przyspieszaniu


Gość peter2621

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam taki problem mianowicie vectra 1.9 diesel 120km dpf wyciety nie mial mocy wczesniej mialem focusa 90km i lepiej szedl niz vectra 120km turbina zregenerowana no troszke lepiej ale dalej nie to siedzialem w innej vectrze c tez 120km ale sedan ale to nie ma znaczenia czy combi czy sedan i ten sedan mial takie dopierniczenie ze szok a moja vectra mul niesamowity.Przy odpaleniu biala chmura i klekotanie jak traktor po zagrzaniu przestawal ale nadal mul teraz zregenerowalem 3 wtryski i co najgorsze odpala lepiej niz wczesniej ale przy przyspieszaniu 1,2,3 bieg jest szarpanie jest zmulony troche przy tym szarpaniu no i klekocze i wali na bialo caly czas czego nie bylo przed regeneracja wrtyskow podczas jazdy. Mechanik ktory mi to robil i wozil wtryski do regeneracjii powiedzial mi ze te wtryski musza sie przyjac i dostosowac do komputera ze jak pojerzdze troche to to ustanie i teraz moje pytanie czy jestescie w stanie mi pomudz co sie z tym dzieje ? i czy moj mechanik mial racje czy to ustanie i ebdzie po jakims czasie wporzadku czy musze juz sie czegos obawiac? bo w sumie w tym momencie samochod chodzi gorzej niz przed regeneracja tych wtryskow a kasy troche w to wpakowalem i chyba mam troche obwa o to wszystko. POMOCY

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość popencjusz

Nowe wieści z poszukiwania winowajcy tego szarpnięcia przy przyśpieszaniu. Dziś miałem wolny wieczór więc do auta z opcomem i dyktafonem. Ruszyłem w drogę i na dyktafonie mówiłem kiedy czuć szarpnięcie. Po przyrównaniu nagrania z dyktafonu z wykresem, okazało się że najwyraźniej zawór ciśnienia doładowania się przycina. Powodując w pewnym zakresie jego otwarcia zacięcie (turbina mocno przeładowuje) po czym skokowo wraca do wartości zadanej. Tak więc jutro demontuje zawór i funduje mu kąpiel. Jeśli to nie pomoże - wymiana na nowy.

 

I jeszcze jedno: zmienna geometria lub sama gruszka też tak może robić :-( Choć u Żony w signum po regeneracji turbiny było to samo ;/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

Witam ponownie.

Jestem po instalacji zaworka.

Otóż problem szarpnięcia nadal występuje więc to jednak wina zmiennej geometrii. Jednak reszta wykresu zrobiła się bardziej stabilna. Znaczy to tyle że wartość zmierzona pokrywa się z zadaną. Auto lepiej przyspiesza od dołu i jest bardziej elastyczne. Przyznam się szczerze że nie przypuszczałem że takie niewielkie odchylki ciśnienia w górę negatywnie wpływają na efektywne spalanie a co za tym idzie lepsze osiągi.

Mam teraz swój stary zaworek do testów który chcę rozkleić i reanimować

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności