Skocz do zawartości

Opel Astra F 1.8 16v C18XE nierówna praca


Gość xpt

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z samochodem takim jak w temacie. Samochód faluje na obrotach jak jest zimny i ciepły. Po odpaleniu samochodu i wkręcaniu silnika na obroty odcina go przy 4,5 tysiącach, wtedy aby silnik normalnie się zachowywał(nie odcinało go na 4,5 tyś. obr.) muszę dodać gazu i w tym momencie szybko zgasić go i przekręcić kluczyk na zapłon(nie kręcę rozrusznikiem), po tym nie odcina go więcej (do puki go nie zgaszę, po zgaszeniu całą procedurę trzeba powtarzać) falowanie na obrotach występuje cały czas.

Z tego co wiem w samochodzie podmieniony został komputer z wersji 2.0, na wyświetlaczu pokazuje (chyba, ponieważ nie potrafię czytać po niemiecku)jakieś błędy związane z różnymi czujnikami (temp. poziom płynu chłod. etc etc.)

Z pod uszczelki pokrywy zaworów jest minimalny wyciek.

 

 

Teraz mam takie pytanie czy jest to autentycznie wina podmienionego sterownika silnika, czy za tym mogą ciągnąć się też inne usterki?

 

Z góry dziękuje za odpowiedź i

pozdrawiam

Edytowane przez xpt

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jeżeli pali się check na liczniku to sprawdzić błedy na kompie. Wina w takim przypadku może leżeć wszędzie począwszy od samego sterownika przez wiązki po choćby np czujnik wału korbowego.Najpierw trzeba sprawdzić czy sterownik był podmieniony na sprawny o takich samych numerach, potem posprawdzać wiązki a następnie czujniki. Nie wiem jaki był powód wymiany sterownika...

 

 

pozdrawiam

Edytowane przez koszal83

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie jaki sterownik był a jaki jest? W C18XE oryginalnie powinien być

Siemens SIMTEC 56.0 5WK9 052 to c18xe 90 414 966

Bo może któś próbował zamienić sterownik silnika C18XEL na C18XE aby ze 115km zrobić 125km i stąd mogą wynikać problemy.

od c18xel masz sterownik Siemens SIMTEC 56.1 5WK9 078 90 519 065

ale równie dobrze ktoś wsadził simtec z c20xev czyli 56.5 który ma kody 4-cyfrowe i różni się od poprzednich simteców że obsługuje inne czujniki wału korbowego co by tłumaczyło odcinke przy 4,5 tys obrotów.

Po przekręceniu kluczyka na zapłon nie pali się kontrolka checka?Dziwne że nie ma go skoro odcinka jest przy 4,5 tyś obrotów.

najlepiej odkręcić osłonę przy nogach pasażera i zobaczyć co za ustrojstwo tam siedzi.

Edytowane przez koszal83

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia jaki był poprzedni sterownik, jutro sprawdzę jaki siedzi tam sterownik. Asterka seryjnie miała 125km, ktoś próbował podnieść moc poprzez taki "psełdo" tuning, teraz mam problem ponieważ ciężko będzie znaleźć oryginalny sterownik ....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności