Skocz do zawartości

Meriva 1.8 2004 problem z klimatyzacją


Rekomendowane odpowiedzi

Gość micek1968

Dziś rano jeszcze poszedłem sprawdzić czy bezpieczniki są OK i się okazało że "28" od klimy jest spalony. Niestety po wymianie podczas włączania klimy bezpiecznik się pali. Zaraz idę pomierzyć napiącia na sprężarce i sprawdzić czy przy odłączonej sprężarce też będzie spalał bezpieczniki.

W sumie tak sobie pomyślałem ze jakby się spalił ten bezpiecznik termiczny to była by przerwa i nie paliło by bezpieczników no chyba że się zwarcie zrobiło na cewce i faktycznie jest to zwarcie... Jak już będę mierzył to zerknę na opór na cewce (chyba z tego co pamiętam powinno być coś koło 4,5om).

 

Edit:

No i po pomiarach... Napięcie na cewce (kompresorze) po uruchomieniu klimy jest. Bezpieczników nie pali. Natomiast oporność cewki jest równe 0 (słownie: zero om). Zwarcie na cewce?

Edytowane przez micek1968

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...

Połączyłem tematy bo są już takie na forum i pisanie nowych to zaśmiecanie.

Przeczytaj więc ten temat od początku są tam porady które Cię zaintersują.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.06.2022 o 14:04, Prezes941 napisał:

Witam mam problem z klimatyzacją. Nie chcę chłodzić a była na napełnieniu. Grafika z parametrami ponizej .spacer.png

Pytanie czy nie chce chłodzić czy też niezależnie od tego czy przestawiasz pokrętło to "wali" ciepłym powietrzem?
Miałem Merę A 1.8 w latach 2004-2015 i u mnie zimą nagle ładowała tylko zimne powietrze i nie dawało się przestawić na grzanie... Problemem okazały się klapki sterujące rozdziałem powietrza ciepłe/zimne które znajdują się na wlocie 

w tym wątku "Drapi" ładnie to opisał 

 

U mnie poszło tak, że człowiek wiedzący o Oplu sporo dobrał się do klapek sterujących (czy też mieszających) powietrze ciepłe z zimnym i wyszło, że wyrobił się trzpień na silniczku sterującym. Dobierz się do tego i sprawdź co tam poszło na początek.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Prezes941

Tak jak mnie tutaj kolega przerzucił sprawdziłem cewkę kompresora i narazie to ona jest winna bo nie ma przez nią przejścia. Kupiłem nową i po wymianie zobaczymy czy zagada. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności