Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim,

 

Problem polega na tym, że silnik dusi się, szarpie (jak w L-kach przy ruszaniu) i nie wchodzi na obroty:

- problem występuje tylko na 1 i 2 biegu;

- niezależnie od temperatury silnika i wilgotności powietrza;

- na pełnym baku silnik ma jakby trochę większą moc, choć nie jest to regułą;

- brak błędów na komputerze;

- na 3-5 biegu silnik chodzi, jak pszczółka i z mocą nie ma problemu;

- jeżdzę głównie po mieście;

- spalanie jest w normie;

- aktualny przebieg 171 000km.

Problem nie powstał z dnia na dzień, ale raczej narastał w czasie, aż zaczął być uciążliwy.

 

Historia napraw/wymian mogąca mieć znaczenie:

2010.06 - 150 000km - wymiana lambdy;

2010.10 - 152 000km - wymiana pompy paliwa;

2013.01 - 165 000km - wymiana filtra paliwa(Kneht) i czujnika temperatury wody

2013.06 - 169 000km - wymiana uszczelki pod przepustnicą (z powodu lewego powietrza), przegląd tłumika z okazji nierównych obrotów, wymiana PWN

2013.07 - 170 000km - regulacja sprzęgłą, przeczyszczenie EGR, przeczyszczenie wtryskiwaczy, wymiana filtra powietrza, wymiana akumulatora,

 

Pompka paliwa - padła w obcym mieście, daleko od domu. Przypadkowy mechanik wstawił turyście teoretycznie fabrycznie nową, ale nie wiem do końca, co włożył. Pompka piszczy od nowości. Miała się dotrzeć i przestać piszczeć (tak twierdził mechanik i zapewniał, że jest fabrycznie nowa). Już 20 000km na niej zrobiłem i dalej piszczy.

 

Czyszczenie wtryskiwaczy - polegało na wlaniu jakiegoś środka do paliwa i przejechaniu ok 50km na wysokich obrotach.

 

Dwa razy (na starych i na nowych przewodach WN) zdarzyła się taka sytuacja, że na gorącym silniku na postoju wpadał w ogromne drgania, jakby nie wszystkie tłoki pracowały. Dodanie gazu powodowało równą pracę silnika, puszczenie i spadek obrotów do minimalnych - znowu drgania. Tak w kółko. Raz na luzie zgasł przy tych drganiach. Podejrzewałem przewody. Raz wyskoczył przy tym błąd 85 - immobiliser. Zacząłem jeździc na drugim kluczyku, ale dusi się dalej. Obecnie tego zjawiska nie ma, ale dusi się dalej.

 

Podmieniałem silnik krokowy - bez zmian.

 

Zauważyłem jeszcze, że śmierdzi paliwem z rury wydechowej od jakiegoś czasu. Kiedyś tego nie było. Zaczęło się chyba po grzebaniu przy przepustnicy, ale dusił się już wcześniej.

 

Przy 170 000km pojechałem do mechanika szukać przyczyny duszenia się. Żadnych błędów na komputerze. Mechanik może dalej szukać, czyścić i wymieniać części na chybył trafił, bo wszystko wygląda na sprawne. Samochód jest już pełnoletnii takie zabawy w chybił trafił się średnio opłacają. Dlatego piszę tutaj, może na szerszym forum ktoś na coś ciekawego wpadnie / podpowie w tej kwestii możliwych przyczyn występowania w/w problemu, aby zminimalizować ślepe strzały do minimum.

 

Wg mnie problem może leżeć jednak w pompce paliwa lub zapchanym filtrze paliwa, choć ma on dopiero pół roku...

Bardzo proszę o wszelkie podpowiedzi ugryzienia tego tematu.

 

Dziękuję,

Radek

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/63202-corsa-b-dusi-si%C4%99-i-nie-wchodzi-na-obroty-na-1-i-2-biegu/
Udostępnij na innych stronach

Od jakiegoś czasu wylot rury bywa okopcony, bo jakiś taki bardziej czarny mi się wydawał. Teraz byłem sprawdzić, jak to wygląda dokładnie. Można powiedzieć, że rura jest obecnie czysta, nie jest okopcona.

 

U mnie takie same objawy były. Rura ciągle okopcona. Auto pracowało cały czas na bogatej mieszance przez uszkodzony czujnik temperatury wody na komputer. Pokazywał -40C. Też mam X12SZ.

 

Historia napraw/wymian mogąca mieć znaczenie:

 

2010.06 - 150 000km - wymiana lambdy; Sonda Lambda Oryginalna czy zamiennik? (czuję że zamiennik)

2010.10 - 152 000km - wymiana pompy paliwa; (też pewnie zamiennik ale to nie wina pompy)

2013.01 - 165 000km - wymiana filtra paliwa(Kneht) i czujnika temperatury wody( zapewne zamiennik i należało by to sprawdzić) podmieniając na sprawny oryginalny)

 

2013.06 - 169 000km - wymiana uszczelki pod przepustnicą (z powodu lewego powietrza) (uszczelka jednej firmy różni się jakością wykonania od uszczelki drugiej firmy reasumując uszczelki trzeba brać markowe sprawdzone i polecane!

 

przegląd tłumika z okazji nierównych obrotów - jak była lub jest dziura można zaspawać jeśli jest taka możliwość!

 

wymiana PWN

2013.07 - 170 000km - regulacja sprzęgła,

 

przeczyszczenie EGR - kto czyścił ten EGR? w jaki sposób? chodzi o to czy ten ktoś kto to robił zrobił to należycie a przede wszystkim czy sprawdził czy warto czyścić EGR - Sprawdził czy zawór jest sprawny elektrycznie?, jak sprawdził i zawór jest sprawny a EGR został dobrze wyczyszczony wypadało by go od razu zaślepić profilaktycznie!!, jazda na emeryta nie sprzyja zaworowi i przez to lubi się blokować, można też pozbyć się EGR-a w sposób modyfikacji Eeprom(wyższa szkoła jazdy) Juratuning.pl świadczą takie usługi,

przeczyszczenie wtryskiwaczy - STP jedni sobie chwalą drudzy są mniej sceptyczni, lepszą opcją jest czyszczenie całego układu wtryskowego za pomocą "Jet Clean Tronic"

 

wymiana filtra powietrza,(Pewnie Filtron) ale tu może być i Filtron;)

wymiana akumulatora - jak poprzedni był do wymiany to zmiana na nowy musiała nastąpić

 

komputer nie pokazuje błędów? jaki komputer? jakie oprogramowanie? czy to nie czasem małe dotykowe wielofunkcyjne urządzenie diagnostyczne obsługujące wszelkie auta z OBDII?

 

polecam podpiąć OP-COM-a lub Tech2 i sprawdzić ponownie!, przejrzeć parametry pracy life data:)

Edytowane przez marti82

 

@sts123:

Będę obserwować wydech, ale spalanie jest raczej przyzwoite, a przy zbyt bogatej mieszance byłoby chyba większe lub pokazywałby błędy na komputerze.

 

@marti82:

Lambda - zamiennik , może uda się pożyczyć oryginal

 

Pompa paliwa - ciężko powiedzieć, raczej zamiennik, może nawet używka, wymiana w obcym mieście, więc mechanik mógł włożyć cokolwiek

 

Czujnik temperatury wody - raczej zamiennik, spróbuję gdzieś pożyczyć oryginał

 

Uszczelka pod przepustnicą - osoba, która to robiła należy do tych, co nie zakłada tanich części

 

Przegląd tłumika - nie, z tłumikiem było wszystko OK, wariowały obroty z okazji tej uszczelki pod przepustnicą, ale zanim pojechałem szukać lewego powietrza, pojechałem do tłumikarza, żeby prawdził tłumik

 

PWN - NGK

Filtr powietrza nie Filtron, jakiś niemiecki, ale to akurat bez znaczenia.

 

2013.07 - 170 000km - pogwarancyjny serwis Opla, na brak sprzętu, w tym komputerów raczej nie narzekają. Jeden komputer nie pokazywał żadnych błędów. Drugim, którym mieli sprawdzić czasy wtrysków nie mogli się skomunikować z samochodem, komputer chciał inną wtyczkę/przejściówkę, chociaż była właściwa. Kody błyskowe też nic nie pokazują.

Tam czyścili właśnie EGR, nic to nie dało. Postawili na wtryskiwacze, zalali dwie miarki (no właśnie nie wiem czego, jasna butelka) na ok 30l paliwa i rura za miasto na trójce. Nie wiele to pomogło. Może było lepiej ze 2 dni. Zanim do nich wrócę drążyć temat głębiej i zapewne drożej, piszę tutaj.

 

@mk5:

Map sensor nie był podmieniany.

 

Spróbuj podmienic map sensor.W tym silniku jest jeden wtryskiwacz i jego czyszczenie raczej nie pomoze.Cisnienie paliwa nie było sprawdzane?

 

I tu by się przydała cała druga Corsa do podmieniania kolejnych części. Ciśnienie paliwa sprawdzane raczej nie było. Podmienię map sensor, jak tylko będę miał możliwość.

 

Moja ciotka ma takiego jedno-punkta i chwali sobie;), myślę że wina nie leży po stronie wtryskiwacza, ale możesz sprawdzić ciśnienie na cylindrach, możesz sprawdzić stan świec(jak 4 będą suche i nie okopcone to spalanie masz dobre) jak będzie inaczej przyjrzyj się od razu sondzie lambda zresztą tak czy siak sondę musisz podmienić na oryginalną i sprawdzić;).....nagraj video jak odpala-jak pracuję motor na biegu jałowym i po prze gazowaniu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności