Skocz do zawartości

Wystrzelony bagnet, przy nieudanym odpalaniu.


Gość ajami

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.
problem dotyczy Opla Corsy B 1993r. silnik x12sz + lpg.
Problem zaczął się od jakiegoś czasu, ciężkie odpalanie i nierówna praca silnika przez pierwsze minuty pracy. Chociaż był wyjątek w dzień kiedy skończył mi się gaz w butli, póki nie nabiłem butli odpalał od strzała bez problemów i chodził jak powinien. Więc nasuwa mi się myśl, że problem z odpalaniem tkwi w niesprawnym parowniku ( puszczającym gaz ), ale to tylko moja teria.
Trudno mi stwierdzić czy olej bierze, ze względu na to, że cieknie trochę (ale regularnie) spod disa. Co do wody też nie mogę tego stwierdzić, bo po ostatniej wymianie płynu pękł mi wąż i było to całkiem niedawno. Jednak wracając pamięcią raczej nie tracił nic.
Kable WN świece olej filtr oleju filtr powietrza filtr benzyny fltr gazu i płyn chłodzący i butla gazu wymieniane w tym sezonie letnim.
Czujnik temp silnika działa (sprawdzałem rezystancje), wąż od map sensora wymieniany, co do reszty czujników nie jestem pewien.
Zmierząjąc do mojego problemu, kilka dni temu Corsa wcale nie chciała odpalić, a że ciężko odpalała ostatnimi czasy padł akumulator. Włożyłem naładowany akumulator i próbowałem uruchomić silnik. Za pierwszym razem coś zaczął łapać lecz zgasł, drugi zero reakcji, trzeci raz spróbowałem awaryjnie na gazie, czwarty z lekko wciśnietym gazem i ... i stało się coś dziwnego i niepokojącego mianowicie wystrzelił bagnet i spod korka wylało się trochę oleju, przy okazji chmurka pary ( a może dymu?) na pewno o kolorze białym i nie śmierdzący spalenizną. Otwarta maska sprawiła, że bagnet gdzieś odfrunął i go do dziś nie znalazłem eek.gif
Pierwsza myśł odma, zdjąłem pokrywe zaworów przeczyściłem dokładnie filtr odmy i przewody ( musze zadać w tym miejscu pytanie o ten węższy wąż od odmy, który idzie gdzieś w dolot, gdzie on jest wpięty ? Pytam, bo w nim było troche sadzy). W zasadzie oprócz tej sadzy nie było nic niepokojącego, na monowtrysku było bardzo brudno , a całkiem niedawno czyściłem te okolice, i tak jakby była tam skroplona para wodna, niepokoi mnie to wcześniej widywałem tylko olej, brudny olej :P. Olej w okolicach wałka rozrządu wydaje się być ok, bez majonezu.
Druga myśl - zalałem silnik (min. przez gaz i stary parownik) więc założyłem dziś pokrywę, odpiąłem wtyczke od wtrysku, odpiąłem wąż od parownika zaślepiając go tymczasowo i przy otwartej przepustnicy trochę go pomaglowałem, lecz nic to nie dało. Więcej, boję sie go uruchamiać, pierw ten bagnet, a dziś znów zaczął dziwnie tak jakby bulgotać, moż einaczej, takiego pojedyńczego bulknięcia z dwa razy. w związku z tym że nie znam stanu poziomu oleju i boję się że coś pi**** dałem sobie bardzo szybko spokój. W miedzyczasie zobaczyłem czy przy wydechu cokolwiek czuć i jest ruch powietrza.
W najbliższych dniach wykręce świece i znajdę lub załatwie sobie bagnet, skotroluje stan świec i iskre, sprawdze poziom i konsystencje oleju w misce. Lecz grubo się zastanawiam co mogło spowodować wystrzelenie bagnetu... i te bulgotanie po przeczyszczeniu odmy.
Co jest winne ? UPG ? Stan samej głowicy ? Pierścienie już dają tak olbrzymie przedmuchy ? Ogólny stan silnika ? Ktoś się spotkał z czymś podobnym ?
Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może tak, stan ogólny samego silnika weź pod uwagę, na jakim oleju to było jeżdzone, bo jak na kleju mineralnym a zapewne tak było skoro masz wycieki, w dodatku mogłeś sprawdzić kompresje zanim silnik przestał pracować, Możliwe też że padło UPG, w zbiorniczku wyrównawczym nie ma rosołu? sprawdzałeś?, a to że wystrzeliło ci bagnet w orbitę to musiało być wytworzone ogromne ciśnienie. Coś czuję że czeka cię remont, mam nadzieję że nie kapitalny - obym się nie mylił.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Majonezu nie ma, w zbiorniczku wyrównawczym też w normie. Ktoś mi powiedział, że gaz mógł dostać się do skrzyni korbowej... może być to ten trop, parownik mi się nie podoba od jakiegoś czasu. Wyczyściłem świece - były zalane. dziś spróbuje go ruszyć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym jeszcze sprawdził czy dwa paliwa nie idą do układu w momencie zapłonu.

Do przeglądu lpg i układ zasilanie w benie, tu bym najpierw szukał przyczyny.

Następnie pomiar ciśnienia na cylindrach.

Na razie nic więcej nie da się wymyślić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym jeszcze sprawdził czy dwa paliwa nie idą do układu w momencie zapłonu.

Do przeglądu lpg i układ zasilanie w benie, tu bym najpierw szukał przyczyny.

Następnie pomiar ciśnienia na cylindrach.

Na razie nic więcej nie da się wymyślić.

Teze z dwoma paliwami sprawdziłem dla pewności odłączyłem gaz. Dalej nie odpala ;) nie mam za bardzo jak zmierzyć ciśnienia na tłokach. Po pierwsze nie rozgrzeje silnika, po drugie nie mam takowego manometru a do serwisu nie podjadę.

Mam pytanie, czy mógł przestawić się rozrząd ? lub zerwać nawet pasek ? x12sz czytając tu i ówdzie, wydaję się być silnikiem kolizyjnym, więc nie chciałbym, żeby ta teza była prawdziwa :P W przypływie chwili czasu sprawdzę rozrząd... tyle mi tymczasem zostaję.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Może ktoś podać mi wymiary bagnetu do tego silnika ?

Silnik uruchomiony, został bogato zalany. na dzień dzisiejszy odpala na gazie, na benzynie go zalewa. Podejrzewam rozjechaną mapę wtrysku. Bagnetu nie znalazłem, ciężko go ogólnie dostać :/ a chciałbym sprawdzić poziom oleju czymś zastępczym


I jak zresetować mapę wtrysków ... ??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jaki bagnet był w twoim silniku, natomiast mam bagnet od Opla Astry dokładnie nie pamiętam z jakiego silnika był wyjety byc może że to jest to czego szukasz, mi jest nie potrzebny, zrobie zdjęcie i dodam na forum, jak będzie pasował to się dogadamy i ci go wyśle

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość leszek 398

 

 

Silnik uruchomiony, został bogato zalany. na dzień dzisiejszy odpala na gazie, na benzynie go zalewa. Podejrzewam rozjechaną mapę wtrysku.

 

I jak zresetować mapę wtrysków ... ??

Jak, aż tak "rozjechało" Ci bene, to chyba ustawienia LPG musisz mieć z kosmosu.

Jak zresetować?

Odłączyć aku na jakiś czas?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak, aż tak "rozjechało" Ci bene, to chyba ustawienia LPG musisz mieć z kosmosu.

Jak zresetować?

Odłączyć aku na jakiś czas?

Rozłączanie nie daje żadnego efektu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie wiem jaki bagnet był w twoim silniku, natomiast mam bagnet od Opla Astry dokładnie nie pamiętam z jakiego silnika był wyjety byc może że to jest to czego szukasz, mi jest nie potrzebny, zrobie zdjęcie i dodam na forum, jak będzie pasował to się dogadamy i ci go wyśle

Dzięki wielkie, znalazłem w jakimś małym sklepie ze szrotami w Lbn. od corsy A, ale pasował ;)

Problem zdaje się rozwiązany, czekam na niższe temp,

Rozjechała się mapa wtrysku, od ustawionej emulacja MASA sondy lambda. Odpalanie na gazie z ustawieniami emulacji trybu przebig o wartościach H 1000 L 200 stopniowo poprawia sytuacje, Odpala na benzynie. Niedługo muszę zmienić emulacje na jakaś bardziej neutralna jeszcze nie wiem jaką ;) Ustawie zapewne H 800 L 600coś w ten deseń.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności