Skocz do zawartości

Problem z wycieraczkami OPEL Corsa C (czujnik deszczu)


Rekomendowane odpowiedzi

Chyba źle przypisałem temat i teraz się poprawiam.

 

Witam,

 

Temat poruszany wielokrotnie ale niestety trochę z inną problematyką.

Mam śmieszną wersję OPLA CORSY C z silnikiem ISUZU TDi 1.7 100 KM. I niestety po wymianie rozrusznika (może zbieg okoliczności) zaczęły mi świrować wycieraczki przednie. A mianowicie:

- przy włączonym zapłonie wszystko chodzi cacy (lekkie wachnięcie do góry i jedno czyszczenie szybek, praca ciągła wyłączana od razu itp. itd),

- przy włączonym silniku wszystko wariuje (ale nie od razu - dzisiaj w połowie drogi do pracy po ok. 15 km zaczęło się) : wachnięcie lekkie do góry i wycieraczka chodzi jak jej się chce (2 razy, 5 razy , 7 razy), praca z czujnikiem deszczu to samo nie zależnie od ilości deszczu (2 razy, 5 razy , 4 razy), praca ciągła nie wyłącza się od razu (wycieraczki też chodzą kilku krotnie).

 

Pytanie : czy praca wycieraczek jest związana z komputerem i czy warto go zrestartować przez odpięcie aku ?

czy może być wadliwy przekaźnik ? (tylko czemu przu odpalonym zapłonie wszystko działa cacy ) ?

a może ma ktoś inne pomysły co się mogło zepsuć ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem trochę laikiem w tych sprawach ale co rozrusznik może mieć wspólnego z pracą wycieraczek ? Trochę tego nie kumam. Tak czy siak podjadę do jakiegoś elektryka i zobaczymy co wymyśli.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jeździłem Combem (wersja ciężarowa Corsy C) to przeważnie był to problem z przełącznikiem wycieraczek (który zawsze okazywał się być do wymiany, chyba w czterech autach tego typu) przyznam się tylko że nigdy nie sprawdzałem czy działają wycieraczki na włączonym samym zapłonie. Ale pozostałe objawy były jak u Ciebie w jednym aucie w ogóle nie chciały się załączać podczas deszczu trzeba było jechać ze stałą prędkością żeby woda spływała i żeby coś było widać. Stawiałbym jednak na ten przełącznik.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przełącznik widzę że można używany na allegro za 30 zł kupić więc moźna zaryzykować. Jakoś prosto się go wymienia czy pół kierownicy trzeba rozbebeszyć ?

Tylko cały czas mnie zastanawia czemu na zapłonie wszystko chodzi dobrze....

 

korzystaj z opcji Odpowiedz zamiast Cytuj jeśli odpowiadasz na ostatnio utworzony post / bad

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Demontujesz górną osłonę kierownicy - jest na zatrzaskach. Luzujesz dolną - przykręcana na 3 torxy. Wypinasz manetkę z zatrzasków i odpinasz wiązkę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim zacznieszy wymieniać przełacznik wycieraczek, sprawdź czy prawidłowo są podłączone wszystkie masy w aucie, akurat na podłuznicy niedaleko rozrusznika jest mocowanie mas i mogli nie dokręcić albo coś spartolić przy okazji roboty...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Kilka dni temu pojawił się u mnie dokładnie ten sam problem, podmiana przełącznika wycieraczek nie przyniosła rozwiązania problemu. Wycieraczki wariują wyłącznie na zapalonym silniku, tj. nie chcą się wyłączyć pracują na szybkim biegu do wyłączenia silnika, dodatkowo zauważyłem, że (może tak było zawsze) wycieraczki przed zatrzymaniem się unoszą się ok 2 cm powyżej najniższej pozycji jaką osiągają w czasie pracy. Pozostaje do sprawdzenia przekaźnik lub jakiś czujnik / krańcówka przy silniku / mechanizmie wycieraczek.

Perszing U ciebie problem został już rozwiązany?

Edytowane przez darekjl

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie. U mnie wariują głównie jak jest mocno mokro. Nie od razu. Jak chwilę pojeżdżę to zaczynają wariować. Przy małych deszczach i krótkich działają poprawnie. Ale ja mam czujnik deszczu więc może to on wariuje. Nauczyłem się z tym żyć hehehe i olałem temat

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka dni temu pojawił się u mnie dokładnie ten sam problem, podmiana przełącznika wycieraczek nie przyniosła rozwiązania problemu. Wycieraczki wariują wyłącznie na zapalonym silniku, tj. nie chcą się wyłączyć pracują na szybkim biegu do wyłączenia silnika, dodatkowo zauważyłem, że (może tak było zawsze) wycieraczki przed zatrzymaniem się unoszą się ok 2 cm powyżej najniższej pozycji jaką osiągają w czasie pracy. Pozostaje do sprawdzenia przekaźnik lub jakiś czujnik / krańcówka przy silniku / mechanizmie wycieraczek.

Perszing U ciebie problem został już rozwiązany?

Ja bym tu obejrzał połączenia i masy - wtyczki potraktować kontaktem a masy wyczyścić i zaopatrzyć smarem bez - kwasowym lub silikonowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności