Skocz do zawartości

Nowy kierowca - kilka pytań


Gość Inslander

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem nowym kierowcą, zakupiłem Opel Vectra B z 1997 Benzyna silnik 1.8 115km.

Mam kilka pytań odnośnie stylu jazdy, prośbę o kilka wskazówek, sami wiecie, nauka jazdy przygotowuje tylko do egzaminu ^^

 

Ok, więc tak:

-Jakie obroty trzymać? trzymałem 1500 obrotów i spalał dosyć mało (ok 7 litrów)

-Mam głupi nawyk trzymania sprzęgła, np jadąc na wstecznym trzymam półsprzęgło, gdzieś po mieście podczas małego korku, poproszę o opierdziel który otworzy mi oczy na tym punkcie :D

-Jadąc sobie i zbliżając się do świateł, zwalniam, i włączam bieg jałowy, hamuje silnikiem (bez sprzęgła) potem lekko pedałem hamulca, można tak?

-Jadąc po trawiastym terenie lepiej jechać na jedynce, czy na dwójce (jadąc na dwójce samochód jedzie bez trzymania pedału gazu, mogę swobodnie chamować bez sprzęgła)

-Czasami dałęm sobie po łapie, gdy wrzuciłem bieg jałowy bez srzęgła, nic się nie stanie?

-Czasem (auto mam od 2 tygodni) "udało" pojechać mi się na sprzęgle i mając np. 2 dwójkę, na światłach przejechać z 20 metrów na samym sprzęgle i biegu

-Po włączeniu silnika nagrzewa się, dać pompie skończyć lać paliwo do silnika, i gdy zacznie spalać 1l/h dopiero jechać, słyszałem też że nie można wrzucać dużych obrotów na zimny silnik

 

Poproszę jeszcze o kilka dodatkowych informacji, przestróg i wskazówek, nie chciałbym rozwalić nowego auta :D

A tutaj kilka zdjęć mojego cacka :)

 

http://postimg.org/image/izueg0h6f/

http://postimg.org/image/s21skujwl/

http://postimg.org/image/uxevrpnwl/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, odnośnie sprzęgła to szanuj je - przekona Cię zapewne cena. Komplet z wymianą to około 1tyś z wymianą :-)

Tak więc staraj nie jeździć się na pół-sprzęgle, i wciskaj tylko aby włączyć/wyłączyć bieg. Nie trzymaj nogi w czasie jazdy na sprzęgle.