Skocz do zawartości

OPEL VECTRA B 2.0 DTH i problem z porannym zapalaniem


Rekomendowane odpowiedzi

Układ paliwowy nie jest układem zamkniętym

Mylisz się, jest.

Tu chodzi o wycinek zbiornik-wtryskiwacz.Po drodze jest filtr i pompa.Reszta to pikuś, nie ma wpływu na odpalanie.(może poza odpowietrzeniem baku)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/651-opel-vectra-b-20-dth-i-problem-z-porannym-zapalaniem/page/3/#findComment-347759
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 38
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous

Ok dzieki za oświecenie

Jeszcze 2 pytanka

- co z patentem o którym nieraz czytam "wstawianie zaworu zwrotnego aby uniemożliwił cofanie się paliwa"

- rozumiem,że x20dth są dwie pompy - jedna podajaca w baku a druga wysokociśnieniowa na silniku?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/651-opel-vectra-b-20-dth-i-problem-z-porannym-zapalaniem/page/3/#findComment-347742
Udostępnij na innych stronach

szulas, Jest jeszcze zawór zwrotny,czyli paliwo leci do przodu i nie cofa się do tyłu.Jeżeli on nie trzyma,to silnik się zapowietrza.

Co do odpowietrzania niby jakimś spec przyrządem po wymianie filtra,to stosuję się to jak wkręcamy filtr na sucho.Czasami w robocie zmieniam filtry i przed przykręceniem zalewam je ropą.Jak dotąd nikt się nie skarżył,że mu się coś zapowietrza.Jak ktoś mówi że trzeba odpowietrzać ,bo krąży w obiegu powietrze,to nie wierzę w to.

Krążyć będzie,bo gdzieś z jakiegoś powodu się zapowietrza i tą przyczynę trzeba usunąć.Najczęściej są to sparciałe przewody,zawór zwrotny. Świece żarowe i słaba kompresja też mają wpływ na odpalanie,ale u ciebie akurat nie,bo stoisz z górki.

 

Poczytaj sobie punkt 141 tej strony: http://astra.autokacik.pl/technika/napraw/qa.html

 

Sorry,pomyliłem ilość stron w temacie i pisałem pod post z poprzedniej,ale mniej więcej jest na temat.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/651-opel-vectra-b-20-dth-i-problem-z-porannym-zapalaniem/page/3/#findComment-347659
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Szulas - pompa jest szt 1 - wysokociśnieniowa na silniku i dlatego jak dostanie powietrza są problemy z odpaleniem.

Zibi - w dalszym ciągu twierdzę że układ odpowietrzać trzeba a powietrze może być zassane (najczęściej po 5-6 latach) przez sparciałe przewody powrotne (standardowa awaria w Oplach 2,0 i 2,2 dti), natomiast to że zalejesz filtr wcale nie zapewni tego że układ będzie bez powietrza.

 

Ps. Zalej sobie cylinderek hamulcowy płynem i nie odpowietrzaj układu po jego wymianie :D

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/651-opel-vectra-b-20-dth-i-problem-z-porannym-zapalaniem/page/3/#findComment-347656
Udostępnij na innych stronach

przez sparciałe przewody powrotne

No właśnie,to jest przyczyna,nie skutek.

Cylinderek się sam nie odpowietrzy,a powietrze pójdzie z ropą do komory spalania.Tak myślę.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/651-opel-vectra-b-20-dth-i-problem-z-porannym-zapalaniem/page/3/#findComment-347605
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous
przez sparciałe przewody powrotne

No właśnie,to jest przyczyna,nie skutek.

Cylinderek się sam nie odpowietrzy,a powietrze pójdzie z ropą do komory spalania.Tak myślę.

 

Zibi też byłem przekonany że tak jest - a jednak nie - instrukcja serwisowa wyraźnie mówi że układ należy odpowietrzyć - miałem osobiście w łapach pompkę która do tego służy i której ASO używa :D

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/651-opel-vectra-b-20-dth-i-problem-z-porannym-zapalaniem/page/3/#findComment-347604
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

gdzieś zjadło wczorajsze pytanka

-czemu nie ma problemu z odpalaniem jak temp. jest pow 5-6 st. C

-czemu stojąc przodem niżej niż tył autko odpala, a odwrotnie ma problemy

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/651-opel-vectra-b-20-dth-i-problem-z-porannym-zapalaniem/page/3/#findComment-347592
Udostępnij na innych stronach

szulas, Faktycznie zżarło moje też.A więc:

czemu nie ma problemu z odpalaniem jak temp. jest pow 5-6 st. C

Myślę,że coś świece nie tak działają

czemu stojąc przodem niżej niż tył autko odpala, a odwrotnie ma problemy

Paliwo nie płynie pod górkę.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/651-opel-vectra-b-20-dth-i-problem-z-porannym-zapalaniem/page/3/#findComment-347587
Udostępnij na innych stronach

Paliwo nie płynie pod górkę.

Zapowietrza sie układ paliwa.

Nie powinno tak być, zasada działania pipety, cos zasysasz, przykrywasz "odpływ" i mozesz zawartość przenieść, gdzie chcesz.

-czemu nie ma problemu z odpalaniem jak temp. jest pow 5-6 st. C

Też myślę, że świece.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/651-opel-vectra-b-20-dth-i-problem-z-porannym-zapalaniem/page/3/#findComment-347556
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności