Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

olej sie wymienia

filtr tylko przy rozbieraniu skrzyni(jak jest np w VB)

chyba ze jest mozliwosc jego wymiany bez rozbierania (tak mam w jeepie)

nie splywa caly olej ale nie z powodu osadow ;)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/65514-skrzynia-automatyczna-nie-ci%C4%85gnie/page/6/#findComment-519172
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 60
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Olej się wymienia!!!

Poczytajcie ludzie anglojęzyczne albo inne zagramaniczne publikacje General Motors. W Juesej termin wymiany oleju w ASB określają na 30.000 mil co jest trochę ponad 45.000km. ŻADEN olej nie jest w stanie poprawnie smarować przez kilka/kilkanaście lat w dodatku wypłukując syf. Wilgoć z powietrza + brud pozostający po zużyciu elementów ciernych czynią olej bezwartościowym smarowidłem po pewnym czasie. Bądźcie poważni...

Co do filtra: dla rozwiania wątpliwości - w tylnonapędówkach znajduje się pod misą skrzyni - 12 czy 14 śrubek i misa zdjęcta, filtr trzyma się na 3 śrubach na klucz 13. W przednionapędówkach filtr wymienia się TYLKO I WYŁĄCZNIE przy poważniejszych naprawach lub przeglądach skrzyni, bo dostęp do niego jest wybitnie utrudniony. Filtr znajduje się pomiędzy dwiema częściami obudowy skrzyni i KAŻDORAZOWO wymaga się wymiany uszczelnienia pomiędzy nimi. Dlatego też FWD wymienia się sam olej i najczęściej metodą dynamiczną z uwagi na brak możliwości wymiany filtra ASB. Opiłki o których pisała koleżanka: owszem, w tylnonapędówkach w misie jest magnes, który je wychwytuje i po zdjęciu misy można to wszystko oczyścić, ale w przednionapędówkach już go nie ma.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/65514-skrzynia-automatyczna-nie-ci%C4%85gnie/page/6/#findComment-519175
Udostępnij na innych stronach

 

 

Olej się wymienia!!! Poczytajcie ludzie anglojęzyczne albo inne zagramaniczne publikacje General Motors. W Juesej termin wymiany oleju w ASB określają na 30.000 mil co jest trochę ponad 45.000km. ŻADEN olej nie jest w stanie poprawnie smarować przez kilka/kilkanaście lat w dodatku wypłukując syf. Wilgoć z powietrza + brud pozostający po zużyciu elementów ciernych czynią olej bezwartościowym smarowidłem po pewnym czasie. Bądźcie poważni... Co do filtra: dla rozwiania wątpliwości - w tylnonapędówkach znajduje się pod misą skrzyni - 12 czy 14 śrubek i misa zdjęcta, filtr trzyma się na 3 śrubach na klucz 13. W przednionapędówkach filtr wymienia się TYLKO I WYŁĄCZNIE przy poważniejszych naprawach lub przeglądach skrzyni, bo dostęp do niego jest wybitnie utrudniony. Filtr znajduje się pomiędzy dwiema częściami obudowy skrzyni i KAŻDORAZOWO wymaga się wymiany uszczelnienia pomiędzy nimi. Dlatego też FWD wymienia się sam olej i najczęściej metodą dynamiczną z uwagi na brak możliwości wymiany filtra ASB. Opiłki o których pisała koleżanka: owszem, w tylnonapędówkach w misie jest magnes, który je wychwytuje i po zdjęciu misy można to wszystko oczyścić, ale w przednionapędówkach już go nie ma.

 

mogę potwierdzić, osobiście wymieniałem olej metoda dynamiczna w Sintrze 3.0 V6. najlepiej z pomocnikiem. :)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/65514-skrzynia-automatyczna-nie-ci%C4%85gnie/page/6/#findComment-519176
Udostępnij na innych stronach

Olej się wymienia!!!

Poczytajcie ludzie anglojęzyczne albo inne zagramaniczne publikacje General Motors. W Juesej termin wymiany oleju w ASB określają na 30.000 mil co jest trochę ponad 45.000km. ŻADEN olej nie jest w stanie poprawnie smarować przez kilka/kilkanaście lat w dodatku wypłukując syf. Wilgoć z powietrza + brud pozostający po zużyciu elementów ciernych czynią olej bezwartościowym smarowidłem po pewnym czasie. Bądźcie poważni...

Co do filtra: dla rozwiania wątpliwości - w tylnonapędówkach znajduje się pod misą skrzyni - 12 czy 14 śrubek i misa zdjęcta, filtr trzyma się na 3 śrubach na klucz 13. W przednionapędówkach filtr wymienia się TYLKO I WYŁĄCZNIE przy poważniejszych naprawach lub przeglądach skrzyni, bo dostęp do niego jest wybitnie utrudniony. Filtr znajduje się pomiędzy dwiema częściami obudowy skrzyni i KAŻDORAZOWO wymaga się wymiany uszczelnienia pomiędzy nimi. Dlatego też FWD wymienia się sam olej i najczęściej metodą dynamiczną z uwagi na brak możliwości wymiany filtra ASB. Opiłki o których pisała koleżanka: owszem, w tylnonapędówkach w misie jest magnes, który je wychwytuje i po zdjęciu misy można to wszystko oczyścić, ale w przednionapędówkach już go nie ma.

Wymienia, wymienia.... źle się wyraziłam i namieszałam.

Zanim był robiony remont był podmieniany faktycznie cały olej metodą dynamiczną. Jednak później po odłacznaiu silnika stawiam iż dolewanie odbywało się już metodą statyczną.... i tu powstał problem.

A przed remontem silnika tez był zrzucany na wymianę rozrządu i uszczelnienie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/65514-skrzynia-automatyczna-nie-ci%C4%85gnie/page/6/#findComment-519183
Udostępnij na innych stronach

 

 

dolewanie odbywało się już metodą statyczną

Ale nie da się inaczej dolać oleju :D dynamicznie na pewno nie :P

Wymiana metodą dynamiczną to nic innego, tylko otwarcie zamkniętego obiegu oleju skrzyni i podanie zewnętrznego źródła świeżego oleju i zewnętrznego odbiornika brudnego oleju... Wymiana statyczna obejmuje tylko i wyłącznie spuszczenie tego co jest w skrzyni i wlanie świeżego. Liczbowo: ok. 1,5l brudnego oleju zostaje w sprzęgle hydrokinetycznym oraz ok. 2-3l w układach skrzyni, przewodach i chłodnicy. I ten stary olej po wymianie tam zostaje a wymiana dynamiczna wypłukuje wszystko, bo pompa w skrzyni pracuje. Przy statycznej 3-4l wlejesz, przy dynamicznej musisz mieć ok. 12-13 litrów ale za to WSZYSTKO jest zalane świeżym olejem.

A dolewa się normalnie, przez bagnet w skrzyni...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/65514-skrzynia-automatyczna-nie-ci%C4%85gnie/page/6/#findComment-519242
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia została wypłukana z syfów, wymieniony filtr oleju i ruszyła :)

Chodzi jak malina.

Nic nie szarpie, płynnie zmienia biegi.

 

 

Tak oto po 52 dniach zakończył się remont silnika naszej Luśki.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/65514-skrzynia-automatyczna-nie-ci%C4%85gnie/page/6/#findComment-520129
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności