Skocz do zawartości

Wymiana Parownika Gazu LOVATO


Gość lele1122

Rekomendowane odpowiedzi

Gość lele1122

witam KUPIŁEM REDUKTOR RGE 090

http://allegro.pl/show_item.php?item=3940692473

 

czy mogę sam sobie wymienić parownik? czy trzeba coś ustawiać u gazownika? jesli tak to czy moge sam go wymienić ale do gazownika dojechać na benzynie zeby sam ustawił żebym zapłacił taniej ? CZY NIE ODPALĘ AUTA BEZ USTAWIENIA I POPRAWNEGO PODŁĄCZENIA ?

0vlwi-s4ZNnG.jpg?v=2

 

0vlwi-3JygFp.jpg?v=2

0vlwi-0cEMgZ.jpg?v=2

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez problemu mozesz wymienic i podjechac do gazownika by ustawił.Przy wymianie pamietaj by zakrecic butle gazowa nie nalezy ufac zaworom.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lele1122

-A czy te 1,2,3 pokrętła zostawić jak są w nowym parowniku czy je zakręcić wszystkie ?

 

- i czy od razu po zakręceniu butli mogę odkręcić ten przewód na drugim zdjęciu ?

 

- czy te grube węże mogę odpiąć? bo wiem że z dolnego leciał by płyn chłodniczy to muszę go zlać cały najpierw?

 

 

 

8Z6Y8-AhTmB5.jpg?v=2

 

paSTR-QHZnBV.jpg?v=2

Edytowane przez lele1122

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Najpierw zakręć zawór na butli masz na nim strzałki zakręć tą która jest od zaworu na zewnątrz druga jest do wewnątrz czyli rurka od tankowania. Następnie włącz zapłon odpal samochód przełącz na gaz po chwili samochód powinien zgasnąć. Jeżeli nie zgaśnie wielozawór jest uszkodzony, ale to nie problem jak zgaśnie lub nie wyłączysz zapłon otwierasz maskę odkręcasz nakrętkę oznaczoną ? następnie poluzuj opaski na wężach od wody i je próbuj obrucić bo mogą być mocno zapieczone ale ich nie ściągaj. Pozostaje odkręcić nakrętkę mocującą reduktor odpiąć przewody z elektrozaworu wyjąć reduktor do góry na tyle ile pozwolą węże od wody i teraz je odpiąć woda nie powinna się wylać jedynie tyle co z reduktora. Węże ustaw sobie tak żeby były skierowane do góry wepnij nowy reduktor do węży poskręcaj i gotowe. Śrub 1 i 3 nie ruszaj a gdyby były problemy z wolnymi obrotami to regulujesz je śrubą nr 2. Jak masz miernik elektryczny to możesz się pokusić o ustawienie w domu wpinasz + do sondy a minus do masy palisz na gazie i śrubą nr 2 ustawisz tak żeby napięcie skakało od ok. 100mv do ok 900 mv. Jak tak ustawisz to powinno być wszystko ok.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lele1122

 

 

Jeżeli nie zgaśnie wielozawór jest uszkodzony

 

O szok! właśnie po zakręceniu butli nie gaśnie.... bo ja przy odpalonym aucie na gazie, zakręciłem butle i cały czas chodził przez 3 minuty... :/

 

czyli to może u mnie jest uszkodzony wielozawór a nie parownik ?

 

bo mam objawy takie że jadę sobie na LPG a potem jak nawet na chwile zgaszę auto to potem nie mogę odpalić.... muszę przynajmniej z godzinę poczekać nim odpalę na benzynie. i strzeliłem że to wina parownika :/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odepnij kable od elektrozaworu i wtedy odpal i sprawdz czy gasnie moze dłuzej pracowac niz 3 minuty.Manulne zakrecanie nie ma wpływu na zalewnia-zamykaja elektozawory przy butli jeden i przy reduktorze

Podobnie po zakreceniu poczekaj dłuzej np przejedz sie i zobacz czy zgasnie.Bo jezeli Ci zalewało to raczej reduktor no chyba ze masz uszkodzone zawory ale mniejsze prawdobodobienstwo.

Pamietaj by przy okazji załozyc nowy filterek gazu!

Edytowane przez mk5

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

To nie problem że nie gaśnie odepnij przewody na elektrozaworze przy reduktorze musi zgasnąć niemal od razu ponieważ zawór zamyka dopływ gazu i zostaje do wypalenia gaz w reduktorze. Jeżeli nie gaśnie to jest problem właśnie z tym zaworem. Wielozawór na butli nie ma wpływu na "zalewanie" bo rolą reduktora jest zmienić gaz z fazy ciekłej na lotną i podawać równe ciśnienie gazu. Wepnij nowy reduktor i będzie wszystko wiadomo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość lele1122

 

 

Śrub 1 i 3 nie ruszaj a gdyby były problemy z wolnymi obrotami to regulujesz je śrubą nr 2. Jak masz miernik elektryczny to możesz się pokusić o ustawienie w domu wpinasz + do sondy a minus do masy palisz na gazie i śrubą nr 2 ustawisz tak żeby napięcie skakało od ok. 100mv do ok 900 mv. Jak tak ustawisz to powinno być wszystko ok.

 

a jak mam podłączyć miernik i na co ustawić aby sprawdzić te mv ?

8T1jU-GUjgd2.jpg?v=2

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawiasz na 2000m DCV podpinasz jeden do przewodu od sondy drugi do masy.Czarny nr3 czerwony nr2

Edytowane przez mk5

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lele1122

 

 

podpinasz jeden do przewodu od sondy

 

tak tylko ciekawe gdzie jest ta sonda, ? czy musiał bym podjechać do gazownika aby mi pokazał czy łatwo ją odnaleźć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności