Skocz do zawartości

Zafira Dl_16v Ograniczenie predkosci?


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam ,wracalem ostatnio z ojcem zafirka z Holnadi i na autobanie przy 160kmh obroty i licznik stanely w miejscu podbnie mial znojomy ktorego auto z tamtad sprowadzalismy (on jechal za mna) mial to samo 160kmh i nic wiecej oba auta maja silnik 2.0 Dl_16v .Czy to jest jakies oghraniczenie? jak tak to jak je wylaczyc?

proszę zmienic tego Hitlerka na bardziej przyjemną twarzyczkę:wesoly:

na forum nie propagujemy faszystowskich ideii!!! /zibi

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh no a ile sie spodziewales ze poleci zafirka przy 82 koniach? To i tak duzo bo pewnie aktalogowo powinna chyba mniej. Duza ciezka buda a silnik dosc slaby to i wielkich predkosi nie osiagnie. Obroty to sobie mozesz sprawdzic na postoju wciskajac pedal gazu do oporu albo jadac np na 2 ale max to okolo 4,5 tys

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Heh no a ile sie spodziewales ze poleci zafirka przy 82 koniach?

coście sie tak tym koni czepili???

tutaj to raczej moment obr, o ktorym nie wspomniałeś, gra wieksza role

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh no a ile sie spodziewales ze poleci zafirka przy 82 koniach?

coście sie tak tym koni czepili???

tutaj to raczej moment obr, o ktorym nie wspomniałeś, gra wieksza role

No wlasnie nie. Moment jest wazny do przyspieszenia a max moc to do predkosci maksymalnych. Podczas chipowania mozna wybrac jak sie chce czy na max moment czy na max moc. Moja DTL max leciala 185 km/h oczewiscie jakbym tak jeszcze lacial z kilka minut to bym dobil do 190 czy moze nawet 195 ale to sie juz nie liczy bo do 160 to bardzo szybko szlo do 180 troszke wolniej ale dalej to juz strasznie wolno przyspieszala. Poza tym kolega pisal o zafirze ktora mia nieco wieksza bude (wiekszy opor powietrza) no i wiekszy ciezar.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

No wlasnie nie. Moment jest wazny do przyspieszenia a max moc to do predkosci maksymalnych.

otóż kolego wesol, właśnie w tej kwestii sie mylisz.

za przyspieszenie głownie odpowiada moc. moc to pochodna pracy po czasie a pracą jest po prostu przyrost predkosci.

 

czy uwazasz ze gdyby w takiej zafirce siedział c14se ktory tez ma te 82 KM to poleciała by ona te 160?? moc max przeciez ta sama ???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz malo sie znasz bo ja (tylko zeby nie bylo ze sie chcwale) mialem na uczelni samochodowej projektowanie skrzyni biegow u prof Merkisza z politechniki poznańskiej i jakoś inaczej sprawa tam wygladala. Czysto hipotetycznie tak wlasnie jest ze silniki o tej samej mocy powinny dawac podobna predkosc max. Sa oczewiscie drobne roznice bo bena ma wysokie obr ale moze miec skrzynie z krótkimi biegami a diesel z dlugimi, do tego jeszcze dochodzi to ze diesel to wraz ze wzrostem obrotow traci strasznie moment obr. a bena odwrotnie. Wiadomo przeciez ze moc silnika (jakiegokolwiek) jest iloczynem momentu obrotowego i predkosci obrotowej. Zreszta kazdy potwierdzi ze im wiekszy moment obr. zaczynajacy sie od niskich obr to tym wieksze przyspieszenie. Dlatego jestem goracym fanem silnika Z20LET bo posiadajac tylko 200 koni ma niezle odejscie juz od niecałych 2tys obr. gdzie zwykly niedoladowany silnik benzynowy o podobnej mocy nie mialby szans.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość huri_khan

otóż kolego wesol, właśnie w tej kwestii sie mylisz.

za przyspieszenie głownie odpowiada moc. moc to pochodna pracy po czasie a pracą jest po prostu przyrost predkosci.

Raczej się nie myli, moc jest dobra jeżeli ścigasz się np na 1/4 mili ze startu zatrzymanego.

 

Natomiast jeżeli wyprzedzasz np z 80 do 120km/h to już moment się liczy dlatego diesle lepiej sobie z tym radzą. Miałem okazję jechać Focusem I z 1,8 TDCI, który moc ma podobną do Astry 1,6 16V natomiast moment ma prawie 2 x większy. O ile przyśpieszenie do 100 moja Astra ma lepsze o tyle podczas wyprzedzania nie mam szans.

 

A jeżeli chodzi o pytanie czy ważniejszy jest moment czy moc, to odpowiem najważniejszy moment w którym brakuje mocy ???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Raczej się nie myli, moc jest dobra jeżeli ścigasz się np na 1/4 mili ze startu zatrzymanego.

 

Natomiast jeżeli wyprzedzasz np z 80 do 120km/h to już moment się liczy dlatego diesle lepiej sobie z tym radzą. Miałem okazję jechać Focusem I z 1,8 TDCI, który moc ma podobną do Astry 1,6 16V natomiast moment ma prawie 2 x większy. O ile przyśpieszenie do 100 moja Astra ma lepsze o tyle podczas wyprzedzania nie mam szans.

 

 

no ale piszac to tak jakbys przyznał mi racje.

 

przeciez silniki benzynowe jesli chodzi o przyspieszenie sa lepsze maja wiecej mocy - mniejszy moment. co z tego że ten moment jest mniejszy niz w dieslu jesli mam wieksza jego czesc dostepna w wyzszym zakresie obrotów i do tego nadrabiam obrotami!! dobry silnik beznynowy kreci sie do 8000 obr. a diesel do 4000 ???

 

diesel ma swoj maks moment polozony b nisko w zakresie obrotow a benzyniak o wiele wyzej.

 

moment Jest to jedynie wskaźnik informujący o potencjalnej możliwości przyspieszania i elastyczności samochodu.

 

co z tego jesli dwa auta dysponuja takim samym maks momentem powiedzmy 300 Nm, diesel przy 3000 a benz przy 6000 znaczy to ze silnik bezzynowy przy 6000 obr wykonuje ta sama prace obracajac sie 2xszybciej, moc to praca / czas czyli moc jest 2 razy wieksza przy obr 6000 niz w dieslu przy 3000 (chociaz moment ten sam).

niech te 2 auta sie scigaja, wystarczy trzymac benzynke na obrotach 5500 - 7500 i objedzie tego diesla bez najmniejszego problemu.

 

Natomiast jeżeli wyprzedzasz np z 80 do 120km/h to już moment się liczy dlatego diesle lepiej sobie z tym radzą

 

oczywiscie jesli mowa o 4 czy 5 biegu.

 

gwarantuje Ci ze Twoja astra jesli ja sciagniesz do 3 biegu to od 80 do 120 bedzie przyspieszac tak samo dobrze jak jakis porownywalny diesel a nawet jeszcze lepiej. :D

 

tu gdzie diesel ma maks moment, w benzynowym silniku moment zaczyna dopiero bardzo niesmiało rosnac wesol, oczywiscie nie mam na mysli motorow dołądowanych :D .

diesle maja po prostu nizej połozony moment i podczas normalnej jazdy mamy do dyspozycji wieksza jego czesc. w silniku benzynowym jest troche innaczej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności