Skocz do zawartości

Zafira Dl_16v Ograniczenie predkosci?


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość huri_khan

przeciez silniki benzynowe jesli chodzi o przyspieszenie sa lepsze maja wiecej mocy - mniejszy moment. co z tego że ten moment jest mniejszy niz w dieslu jesli mam wieksza jego czesc dostepna w wyzszym zakresie obrotów i do tego nadrabiam obrotami!! dobry silnik beznynowy kreci sie do 8000 obr. a diesel do 4000 ???

Tutaj to mi się nic nie zgadza.

 

Diesel z reguły moment ma taki sam dostępny "prawie" w całym zakresie obrotów, a benzyna z reguły ma największy moment przy około 3000 tyś a później już moment spada natomiast moc ma największą przy około 5-6 tyś obr a wtedy już moment ma małą wartość.

 

I dlatego diesel Nm lepiej sobie radzi przy wyprzedzaniu bo zwiększając obroty zwiększa mu się moc zachowując wysoki moment, natomiast w benzynie zwiększa się moc ale już od około tych 3 tyś zmniejsza się moment.

 

A co do obrotów benzyny piszesz że kręci się do 8 tyś, moja Astra przy około 6700 ma już odcięcie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Przyśpieszenie zależy od mocy na kołach, a ta w głównej mierze zależy od momentu obrotowego ale drugą ważną rzeczą jest to przy jakich obrotach jest on uzyskiwany, jeśli mamy dajmy na to 250 Nm przy 2.000 obrotów to będzie nam samochód przyspieszał zdecydowanie gorzej niż byśmy mieli tą samą wartość przy 6.000 obrotów, bo ważny jest iloczyn momentu i obrotów czyli moc właśnie.

 

Jak toś nie wierzy to polecam na przykładzie skody:

benzyna, niski moment obrotowy 155Nm:

http://www.skoda-auto.pl/roomster/poznaj/images/tech3power.jpg

wysoki moment obrotowy 240 Nm

http://www.skoda-auto.pl/roomster/poznaj/images/tech5power.jpg

 

dzięki temu iż diesel ma szybko "nisko" wysoki moment przy 2.000 ma już 50 KW = 68KM

benzyna ma niski moment obrotowy i przez to niską moc przy 2.000: 28KW=38KM

to dzięki wyższej mocy diesel lepiej przyśpiesza od dołu.

ale jak dokręcimy diesla na maksa i zmienimy bieg to obroty spadną i przez to moc, przy takiej samej sytuacji w benzynie obroty spadną i moc, ale bedzie to wyższa wartość niz w dieslu, co potwierdza przyspieszenie lepsze o poł sekundy w benzynie.

w dieslu mimo wyższego momentu tylko dół silnika jest lepsze, benzyna z kolei nadrabia górą

 

 

zauwaz ze mimo duzej róznicy momentów tj ok 100 Nm i subtelnej róznicy charakterystyki mocy ktora przemawaia nawet na korzysc dieselka benzyna przyspiesza i tak lepiej

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyśpieszenie zależy od mocy na kołach, a ta w głównej mierze zależy od momentu obrotowego ale drugą ważną rzeczą jest to przy jakich obrotach jest on uzyskiwany, jeśli mamy dajmy na to 250 Nm przy 2.000 obrotów to będzie nam samochód przyspieszał zdecydowanie gorzej niż byśmy mieli tą samą wartość przy 6.000 obrotów, bo ważny jest iloczyn momentu i obrotów czyli moc właśnie.

 

Powiem Ci ze nadal jestes w bledzie bo widze ze nie wiesz co to jest moment obrotowy. To ze moce sa rozne w takich samych obrotach to nie mozna porownac bo przeciez jest jeszcze takie cos jak skrzynia biegow ktora jest inna w dieslu i w benie. Porowanje samochody w tych zakresach co beda mialy tą sama moc ale diesel bedzie ial wiekzy moment a mniejsze obroty a bena odwrotnie. moc beda mialy taka sama ale to moment decyduje o szybkosci narastania odrotow a co za tym idzie i tej mocy. Inaczej moc w dieslu szybciej bedzie wzrastac a w benie niestety wolniej. Mialem to na uczelni wiec mi nie wmawiaj prosze ze sie myle.

 

Ja bym załozył opony 195/60R15 i byloby te 180 na liczniku

Wieksze opony nie oznaczaja wcale ze pojedzie szybciej(bynajmniej nie zawsze). Sa sytuacje ze samochod na 5 i 4 biegu ma taka sama predkosc max albo nawet i na tej 4 leci szybciej. Bieg 5 jest nadbiegiem do jazdy ekonomicznej. A tak jeszcze dodam zeby sie przypatrzyc jakie obroty sa na tym 5 biegu na pedale wcisnietym na maxa i predkosci podchodzacej do max. Szybko sie mozna zorjetowac ze bedzie sporo nizej niz obroty max na biegu jalowym na postoju. Wieksze opony spowoduja ze moze nawet wolniej pojechac bo opor powietrza bedzie przy predkosci powiedzmy 150km/h duży a obroty na liczniku ponizej 3tys. Trzeba bedzie ostro bujac na 4 zeby wbic 5. Jesli zalozymy opony o srednicy przesadnie wiekszej od oryginalow to moze byc tak ze na 4 dobijemy do160 a w bijajac 5 bieg predkosc spadnie bo silnik nie bedzie mial sily nwet utrzymac tej predkosci. Opony przy projektowaniu auta nie wstawia sie tak na pałe to wszystko jest wyliczane. Mialem to na uczelni wiec cos wiem na ten temat.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Hmm a pojemność skokowa nie ma nic do v-maks ?? Swoja drogą was tak czytam i zgłupiałem hehe :D ale mam przed oczami jeden test z top ger ??? tzn konne evo z fiatem stilo vagon 1.6 16v i chodziło właśnie o elastyczność... oby dwa auta jechały na najwyższym biegu i zanim turbina w evo zaczęła dmuchać to fiat dojechał do konca pasa i był z przodu ??? z reszta sami zobaczcie:

http://pl.youtube.com/watch?v=QBvqJg-slFc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

w dieslu mimo wyższego momentu tylko dół silnika jest lepsze, benzyna z kolei nadrabia górą

 

 

To chyba właśnie dlatego, że benzyny mają wyższy moment na górze a diesel na dole-moim zdaniem przyśpieszenie zależy od momentu obrotowego a sama moc bez porządnego momentu nie zapewni dobrej przyspiechy-stwierdzam to nie na przykładzie wzorów bo z fizy jestem cienki:)tylko empirycznie hehe na przykładzie mojego samochodu. Najlepsze przyspieszenie ma w przedziale 2000-2800obr/min -wg wykresu mam wtedy od 275 Nm/2100obr do 260Nm/3000- moc odpowiednio od 78KM przy 2000oobr do 100KM przy 3000obr.

Powyżej 3000obr moc rośnie dalej aż do 121,5KM przy 4000obr a moment od 3000obr spada na łeb na szyję do 205Nm przy 4000obr.No i najlepsze- bardzo odczuwalny jest spadek siły przyspieszenia powyżej 3000obr. przy 4000 silnik ciągnie o połowę słabiej niż przy np 2500 mimo tego, że wtedy ma najwyższą moc. Czyli reasumując mimo tego że moc wzrasta to przy malejącym momencie obrotowym przyśpieszenie słabnie--> więc dla mnie wartość przyspieszenia zależy od momentu nie od mocy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wieksze opony nie oznaczaja wcale ze pojedzie szybciej

rozmiar podany przeze mnie jest mniejszy od oryginału i w tym przypadku licznik pokazuje więcej niz sie w rzeczywistosci jedzie,ale to oczywiście tylko poprawia komfort psychiczny.Dla przykladu kolega ma w golfie I bardzo niskie opony i na liczniku ma 170,a w rzeczywistosci moze jedzie 130.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

a sama moc bez porządnego momentu nie zapewni dobrej przyspiechy

zrozum ze moc w pewnym punkcie to jest moment w punkcie x obroty x pewna stała i moc jest ZALEŻNA od momentu. masz duzy moment to masz duza moc, mały moment odpowiednio mała moc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Moc określa pracę wykonaną w jedn. czasu a praca to siła razy przesunięcie. Dlatego przyśpieszenie zależy od momentu obr , który najprosciej mówiąc jest siłą a moc jest tylko parametrem a nie wielkością fizyczną mogącą wprawić cokolwiek w ruch. Zresztą poczytaj na necie , zadaj pytanie ekspertowi autoświata hehe każdy ci powie że przyśpiecha zależy od momentu obr a to że benzyna ciągnie lepiej to zasługa krótszych skrzyń niż w dieslach-dzięki czemu w benznie więcej momentu trafia na koła niż w dieslu pomimo faktycznych wartości produkowanych przez silniki. Koniec OT

 

A wracając do tematu to ciekawi mnie ile kolega miał obrotów przy tych osiągniętych granicznych 160km/h?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności