Skocz do zawartości

Szarpanie Przy wolnej jezdzie - delikatnie lekko dodając gazu


Rekomendowane odpowiedzi

Gość barcelona86

Witam

 

 

 

Mam podobny problem co użytkownik " Bigfazka "...Astra moja odplala się dobrze, na wolnych obrotach ( na postoju skrzyżowanie itp. .) silnik pracuje równo, czasami ( na zimnym jak i cieplym silniku) od biegu 1 do ok.4 przy wolnej jeździe jak dodaje lekko gazz to szarpie autem, czasami mocniej a czasami mniej. Gdy mocno dodam gazu to problem zanika, lub gdy jadę i trzymam pedał gazu stale to problem nie występuje. Przy wysokich prędkościach jest ok.

 

 

 

Czy to może być w jakiś sposób normalny objaw na tak mocny silnik i za delikatne dodawanie gazu ?

 

Auto odpala się swietnie, ma przyspieszenie, na biegu jałowym silnik chodzi bez zarzutu, a problem ten o dziwo raz wystepuje mocniej a raz słabiej i co tu zrobić :-)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/66752-szarpanie-przy-wolnej-jezdzie-delikatnie-lekko-dodaj%C4%85c-gazu/
Udostępnij na innych stronach

Gość barcelona86

Sprawdzic cewke/kable+swiece i ewentualnie wymienic.

a jak to sprawdzić tz. bo wydaje mi się ze gdyby mechanicznie cos było uszkodzone np. swiecia, cewka czy kable to powiniej być objaw staly ? lub coraz gorzej , nie wiem jak tu dobrze trafic z diagnozą czy te silniki mają taką ceche ?

 

  • 1 miesiąc temu...
Gość barcelona86

Cewke , świece jak i silnik krokowy są jak dla mnie jak najbardziej ok, auto co dzień ladnie zapala, na postoju czyli na biegu jalowym silnik pracuje równo tz 700-900 obr.

 

Ciekawi mnie kwestia sprzegla, do 4 biegu sa to zmiany lekko szarpane, jak naciskam pedal gazu mocniej to auto przyspiesza równo i nawet mocno, wszystko dzieje się na lekkim dodawaniu gazu , przy pretkosciach do ok max 70km/h i 4 biegu. Na pewno sprzeglo bierze troszkę wysoko, z 3 z miejsca mi ruszy ,z 5 biegu tez ruszy .Tylko czy sprzeglo będzie mieć cos z moim objawem wspólnego ?

 

Gość barcelona86

Mi komunikat " check" puki co sie nie pojawil...
Swiece zobacze stan i ewentualnie zmienie / do zrobienia mam amortyzatory ( tyl-przod) ale to osobna sprawa i alementy zawieszenie....

Dziwna sprawa ze objaw glownie wystepuje w jezdzie miejskiej do ok 60 km i 3/ 4 biegu : objaw nie regularny

 

  • 1 miesiąc temu...

Witaj

 

Czy odkryłeś już co było przyczyną tego szarpania i jak to ewentualnie wyeliminowałeś? Ja mam podobne objawy, z tym, że szarpie przy lekkim ujmowaniu gazu, jak np. dojeżdżam do świateł lub korka i lekko odejmuję to mi tak charakterystycznie trzęsie budą. Zaczyna mnie to wpieniać i muszę coś z tym zrobić. I zaznaczam, że nie ma to nic wspólnego z sytuacją gdy szarpie, bo bieg zbyt wysoki a prędkość jest zbyt mała. Przy szybszej jeździe tego nie ma. Wcześniej też takiego czegoś nie zaobserwowałem. Autko mam 4 rok i wcześniej się tak nie działo. Od kilku miesięcy coś takiego się dzieje. Samochód odpala wzorcowo, obroty też dobrze, silnik pracuje równo, na pierwszy rzut oka wszystko w porządku.

Doczytuję się też w różnych miejscach, że może by trzeba wyczyścić EGR. Może to to, ale też może coś innego. W każdym razie gdyby ktoś miał jakiś pomysł jak to wyeliminować to było by super :-)

 

Pozdrawiam

 

Gość barcelona86

Czesc

Dodam tylko ( Tak formalnie) mam Astre 2 silnik 1.8 / 115 KM 16 V ( przepustnica od pedału gazu na linke )

 

Z tego co pisałeś powyżej mogę się pod tym praktycznie w 99 % podpisac. Wiec tak opisuje poniżej jaki u mnie stan aktualny + co zrobiłem

:

-świece wymieniłem na nowe ( NGK ) - nic to nie zmienilo poza tym że są nowe :P

-wymiana "Poduszki" silnika / mocowanie silnika do auta na dole pod chlodnica - tez nic nie dalo

- zawieszenie sprawdzone na stacji , zadnych pekniec itp.

-cewka / moduł zapłonowy( " Nie ruszane" ) , nie ma podowu się do niej czepiać auto pali super/ mocne dodawanie gazu tez dobrze działa

 

Czeck nigdy mi się nie zapalał / jako ciekawostke dodam ze lampka ( nie zapietych pasow ) swieci się tylko przy załaczeniu zapłonu :)

 

Jeden z mechanikow przejechał się autem i stwierdził że tego się nie da wyeliminować bo :

- np. na biegu jałowym / na postoju autko chodzi prawidłowo ok 750-900 obr

-przy mocnym dodawaniu gazu wszystko jest oki

przy jeździe np. na 4 biegu ( ok 3000 obr) jest oki/ przy jeździe na 5 biegu ( 2500-4000 obr) 80-150 km/h wszystko chodzi pięknie znaczy auto

 

Objawy te występują głownie ( Troche rozna ich czestotlowosc ) przy jeździe najczęściej w terenie zabudowanym, gdy jadę na poszczególnych biegach tak do 2000 obr/ od 2 do 4 biegu, gdy zmieniam biegi przy 2500-3000 obr jest oki, ale gdy puszczam noge z gazu to pojawia się ten problem, potem gdy na poszczególnym biegu (od 2 do 4)lekko dodaję gazu to problem ten wystepuje:

 

można to porównać jakby przy 30 km/h włączyło się 5 bieg :)

 

Generalnie z leksza przyzwyczaiłem się do tego , staram się przy bardzo wolnej jeździe utrzymywać min 2500 obr / wtedy w miare jest oki , powiem tak gdy jadę drogą i mogę jechać np. 100km/h jest super im szybciej tym wszystko miodzio / ale gdy jade w terenie zabudowanym i takie hamowanie , dodawanie lekko gazu , to wtedy te szarpanie daję się we znaki.

 

Tak to chyba zostawię , można by np. rozebrać silnik itp. ,wymienić rozne części ale nie chcę pakować bóg wie ile kasy w auto/ wymieniłem podstawwe rzeczy ( hamulce, amory , swiece , "poduszka silnika") i nie chce dalej wtapiać kase w cewki ( skoro brak jakich kolwiek objawów ).

 

Jeżeli chcesz napisz na priva, dam ci mój numer tel. ale jak ci to opowiem na zywo, chyba nic to w aucie nie zmiani

 

Pozdro

I Oby do rozwiązania problemu ! :)

 

Dzięki za odpowiedź. No właśnie, z grubsza te same objawy. Wymieniłem niedawno intercooler, bo się gdzieś trochę rozszczelnił i lekko brudził olejem pod maską. Po tej wymianie wydaje mi się, że mniej szarpie, ale niestety nadal trochę to czuć. Mechanik mówił, że przez tą nieszczelność tak mogło szarpać, bo się jakieś lewe powietrze dostawało, ale teraz jest już dobrze, bo już brudzenia olejem nie ma, ale mimo wszystko jeszcze odczuwam szarpanie.

Przy okazji - komputer oczywiście nie wykazuje żadnych błędów, żadne kontrolki błędów się nie zapalają.

 

Zobaczymy co dalej. Czeka mnie w najbliższej przyszłości na pewno wymiana wydechu z tłumikiem, bo go już rdza wzięła i na corocznym przeglądzie serwisant powiedział, żebym pomyślał o wymianie oraz nie wiem czy nie będę musiał wymienić termostatu, bo przy włączonym ogrzewaniu wskazówka od temperatury silnika opada, ale to temat na inny dział. Nie wiem czy te wymiany jakoś wpłyną na komfort jazdy. Zobaczę przed zimą. Najwyżej napiszę czy coś się zmieniło.

 

Pozdrawiam

 

 

Aktualizacja:

 

Wymieniłem 10 lipca tłumik i wydech i muszę powiedzieć, że od tej pory znacznie lepiej się jeździ. Szarpania (a raczej tego bujania, które można było odczuć) prawie nie ma, szczególnie przy wolnym dojeżdżaniu do świateł. W sumie to jestem zadowolony.

Edytowane przez Puchat

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności