Gość Anonymous Opublikowano 11 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2007 Witam wszystkich oplomaniaków. Moje autko ma wariujące obroty byegu jałowego... czasem skaczą na około 2tys. na benzynce, po przełączeniu na gaz spadają do około 1.5tys. obrotów i lekko fajują....(sądzę że na gazie są mniejsze bo reguluje je również silnik krokowy od gazu). Jest to trochę dziwne, bo gdy autko postoi parę minut, po odpaleniu obroty potrafią wrócic do normy(OK 1tys. obr.), ale nie jest to reguła, czasem cały dzień są za wysokie... ALE często jest tak, gdy jakę na gazie i wrzucę na luz, obroty spadają na ok 500obr. i po chwili się podnoszą lub autko gasnie...(na benie jest ok, nie jest to dolot powietrza bo dzieje się to nawet przy żółwim tempie auta szukałem usterek, silnik krokowy czysty, lewego powietrza nie łapie, kable WN i świece wymienione, parownik zregenerowany. Tps i krokowy sprawdzałem tak jak jest to w książce(mierzenie oposności) w wychodzi że ok... Na za wysokie obroty pomaga czasem odłączenie klemy ( - ) na chwilę. jest to strasznie irytujące, już brak mi słów... Astra ma silnik C14NZ, instalacja 2 generacji z komputrem Tartarini Tec99 Troszkę może mój tekst jest chaotyczny, ale chciałem jak najdokładniej opisać mój problem. Proszę o pomoc.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6713-choroba-szalonych-obrot%C3%B3w/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 11 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2007 Zobacz, czy nie masz luzu na osi przepustnicy. Krokowy czysty....a na pewno sprawny?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6713-choroba-szalonych-obrot%C3%B3w/#findComment-299691 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 11 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2007 Luz jest minimalny, ledwo wyczuwalny. Silnik krokowy raczej sprawny, robiłem kiedys przekładkę silniczka i było bez zmian. Przed chwilą wróciłem z jazdy i znów miał za wysokie obroty, pomogło zresetowanie kompa (odłączenie klemy minusowej). Błędów mi żadnych nie wyrzuca... Widocznie komputer łapie jakieś błędy (nie wiem skąd) i głupieje...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6713-choroba-szalonych-obrot%C3%B3w/#findComment-299669 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 11 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2007 Czy twój c14nz ma EGR? Mam propozycję.Po odłączeniu klemy przemęcz się ze dwa dni na benzynie.I pisz, czy jest dobrze. Będzie wiadomo, czego szukać.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6713-choroba-szalonych-obrot%C3%B3w/#findComment-299665 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 11 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2007 Obstawiałbym EGRa (jeśli jest bo sie nie orientuje czy w tym silniku występuje) Kumpel w astrze miał podobny problem i pomoglo zaślepienie EGRa (nie pamietam dokladnie jaki mial silnik 1.4 albo 1.6)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6713-choroba-szalonych-obrot%C3%B3w/#findComment-299657 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 11 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2007 Ten motor nie ma EGR-a. NA benzynce jeździłem parę dni i było bez zmian, obroty były zbyt wysokie, tak koło 2tys. Ale nie zawsze, czasem było ok.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6713-choroba-szalonych-obrot%C3%B3w/#findComment-299653 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 12 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2007 hmm ja bym radził do gazwonika i niech wepnie pod lapa bo tez ustawiam jego prace gdy auto chodzi na benzynie w komputerze gazowym przynajmiej tak jest w bingo m z tego co pamietam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6713-choroba-szalonych-obrot%C3%B3w/#findComment-299615 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 12 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2007 Jeszcze mam pomysła Męczy mnie temat lewego powietrza. Sam to przerabiałem, może też tak masz? Gazownicy założyli ci mixer. Musieli dać dłuższe szpilki, do przykręcenia "gruchy", tej pokrywy wtrysku. Przez to nie mogłem dokręcić gruchy(za długie szpilki) i ssało mi lewe powietrze pomiedzy gruchą, a urządzeniem wtryskowym.P prostu nie starczało uszczelki. Uciąłem z 5mm szpilek i było oki.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6713-choroba-szalonych-obrot%C3%B3w/#findComment-299545 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 12 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2007 Ja37, rozbierałem cały monowtrysk, i tam jest wszystko ok. Poza tym reset kompa likwiduje te dzikie objawy więc z lewym powietrzem raczej nie ma to nic współnego. Na weekend załatwiłem u znajomego podłączenie pod laptopa, zobaczę co z tego wyniknie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6713-choroba-szalonych-obrot%C3%B3w/#findComment-299529 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 12 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2007 Reset resetem. NA benzynce jeździłem parę dni i było bez zmian, obroty były zbyt wysokie, tak koło 2tys. Ale nie zawsze, czasem było ok.A w szczególności to:Ale nie zawsze, czasem było ok.Czyli jednak to może być to.Jakby po resecie było zawsze na benzynie ok, to bym nie wymyślał tu cudów, ale nie jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6713-choroba-szalonych-obrot%C3%B3w/#findComment-299522 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.