Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

mam do Was pytanie, jeśli ktoś będzie w stanie mi pomóc radą/pomysłem to będę wdzięczny.

 

podczas jazdy vectra 2.5 v6 (5 bieg, ok 140km/h) samochod przestal calkowicie reagowac na dodawanie gazu, ale nie zgasl. porownac to mozna bylo do dodawania gazu na luzie. zatrzymalem sie i zgasilem silnik (nie wiem czy zgaslby sam bo przekrecilem kluczyk/zgasilem go na wszelki wypadek przy predkosci 30/40 km/h zjezdzajac na pobocze). po czym juz nie bylem w stanie go odpalic. potem laweta, etc... wiadomo

 

zapewne powodow moze byc wiele (ja sam nie jestem ekspertem) ale moze jakies przypuszczenia z Waszej strony? cos podejrzewacie badz wykluczacie? moze jakies pytania do mnie cos bardziej sprecyzuja?

 

jak dotychczas kolega ktory jest w temacie mojego auta i je sprawdza odrzucial kilka rzeczy:

 

nie jest to sprzeglo

nie jest to pompa paliwowa

nie jest to skrzynia biegow

nie sa to swiece

nie jest to zadna z cewek zaplonowych

 

p.s. moze byc to spowodowane nie dzialajacymi cylindrami? a jesli tak, to co moze powodowac to, ze nie pracuja? (mowie tu o ilosci 2,3)

 

auto to opel vectra 2.5 v6 (rok 2000)

 

bede wdzieczny za wszelkie rady

 

pozdrawiam wszystkich

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/67172-awaria-vectry-25-v6/
Udostępnij na innych stronach

Co masz na myśli pisząc "spowodowane nie dzialajacymi cylindrami"

zakladajac, ze auto jezdzi nie palac na 2 cylindry i nagle przestaje palic tez na 3 cylinder - to czy moze spowodowac to (taka reakcje) jak opisalem wyzej?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/67172-awaria-vectry-25-v6/#findComment-535035
Udostępnij na innych stronach

sprawdze cisnienia w takim razie.

 

wiem, ze palil na 5 a nie na 6. i ostatnio z moich obserwacji wynikalo, ze mogl przestac palic na kolejny badz tez nie dopalac ale nikt mi nie byl w stanie powiedziec dlaczego tak sie dzieje (jak pisalem wyzej sam nie bardzo sie znam) wiec tak z tym jezdzilem.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/67172-awaria-vectry-25-v6/#findComment-535128
Udostępnij na innych stronach

Każdy szanujący się warsztat ma ciśnieniomierz do sprawdzania kompresji. Jeśli jej będzie brakować na którymś z cylindrów to niestety przygotuj się finansowo. Zapewne podadzą ci też przybliżony koszt naprawy silnika w warsztacie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/67172-awaria-vectry-25-v6/#findComment-535132
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wiesz, że palił na pięciu, a teraz nie pali wogóle, to tak psim swędem, obstawiam rozrząd. Tylko wyjaśnij dlaczego jeździłeś na pięciu garach, bo ro jest dla mnie zupełnie niezrozumiałe.

Zapewne przeskoczył pasek, a jak gasiłeś/odpalaleś, to mógł przeskoczyć o kolejny ząb. A i może podgięte zawory, ale to Ci wyjdzie na kompresji. Składowych jest wiele, jak i przyczyn.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/67172-awaria-vectry-25-v6/#findComment-535153
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności