Skocz do zawartości

opel corsa C - obudowa rozrządu - demontaż


Rekomendowane odpowiedzi

Założyłem nowy wątek bo być może też się z tym ktoś spotka i będzie miał taki problem jak ja.

Próbuję dostać się do łańcucha rozrządu i chciałem ściągnąć obudowę.

Odkręciłem wszystkie śruby wokół obudowy i od dołu cztery w misce olejowej. Według wszelkich zdjęć samej obudowy np z aukcji wszystko jest odkręcone. Pompa zdjęta, alternator i sprężarka też.

Jednak trzyma się ona kadłuba tak że ledwo drgnie podważona od góry.

O czym zapomniałem, lub gdzie jeszcze może być coś schowane że nie odchodzi?

Sławek

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/67951-opel-corsa-c-obudowa-rozrz%C4%85du-demonta%C5%BC/
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 26
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Skleiła się pewnie uszczelka lub nie odkręciłeś wszystkich śrubek pompy wody...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/67951-opel-corsa-c-obudowa-rozrz%C4%85du-demonta%C5%BC/#findComment-544589
Udostępnij na innych stronach

Jak się skleiła to opukać lekko gumowym młotkiem i popukać za wystające poza obrys bloku silnika elementy. Oczywiście popukiwać z wyczuciem i w kierunku zdejmowania. Można też delikatnie podważyć. Też często mam małe problemy ze zdjęciem takiej obudowy, to normalne - uszczelka jest z gumy i się lekko skleja z elementami silnika.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/67951-opel-corsa-c-obudowa-rozrz%C4%85du-demonta%C5%BC/#findComment-544601
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam że to Ty na forum samochodowym z podesłanego linka wymieniałeś rozrząd.Jestem dość naiwny więc wierzę w dobro ludzi i zaryzykuje prośbę.

Czy mogę Tobie podesłać skan (położonego na szybie skanera) przymiaru do ustawienia rozrządu a ty przyłożyłbyś to do swojego i powiedział mi czy na 100% zachowane są w moim odpowiednie kąty?

W internecie krążą rysunki takiego przymiaru z dokładnymi danymi ale jakimś cudem jest to trochę różne.

 

I teraz do konkretnego pytania. Czy jak przykładasz ten przymiar to zapewne przykręcasz tymi dwoma śrubami do obudowy rozrządu a raczej głowicy, to czy trzymasz to tak ułożone do ostatecznego skręcenia śruby na walku? Pytanie może śmieszne dla Ciebie ale podczas dokręcania ta tarcza obrotowa naciska na ten przymiar bo ją śruba ciągnie to czy to jest OK (czy ta ma być)?

 

I drugie pompa oleju napędzana jest piastą łączącą się z wałem korbowym. Czy jest jakaś różnica jak ma to być ze sobą połączone? Wał korbowy z piastą ma być w konkretnym położeniu i nie można tego zmieniać bo na piaście jest znaczek, kropka, czy to samo dotyczy pompy?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/67951-opel-corsa-c-obudowa-rozrz%C4%85du-demonta%C5%BC/#findComment-544654
Udostępnij na innych stronach

 

 

W internecie krążą rysunki takiego przymiaru z dokładnymi danymi ale jakimś cudem jest to trochę różne.

Wydaj 7 dych i kup blokady albo pożycz. Dla mnie zabawa z jakimiś ręcznie wykonanymi cudami jest niepoważna. Tu chodzi o rozrząd a nie o uzupełnienie psika do spryskiwaczy.

 

 

 

Czy jak przykładasz ten przymiar to zapewne przykręcasz tymi dwoma śrubami do obudowy rozrządu a raczej głowicy

Tak, do głowicy w miejscu 2 śrub pokrywy zaworów.

 

 

 

czy trzymasz to tak ułożone do ostatecznego skręcenia śruby na walku?

Tak.

 

 

 

podczas dokręcania ta tarcza obrotowa naciska na ten przymiar bo ją śruba ciągnie to czy to jest OK (czy ta ma być)?

Tak, koło impulsowe (motylek) MOCNO naciska na tą blokadę podczas dociągania śruby wałka. I tak ma być.

 

 

 

Czy jest jakaś różnica jak ma to być ze sobą połączone? Wał korbowy z piastą ma być w konkretnym położeniu i nie można tego zmieniać bo na piaście jest znaczek, kropka, czy to samo dotyczy pompy?

Wał korbowy ma po bokach 2 fazy. Pompa oleju wewnątrz również.

 

big_PC186350.JPG?lm=1387714600

 

Dzięki nim wał napędza pompę. Starczy trafić na fazy pompa-wał i tyle.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/67951-opel-corsa-c-obudowa-rozrz%C4%85du-demonta%C5%BC/#findComment-544668
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź wiara w ludzi powraca :-)

Blokady mam kiedyś kupiłem sobie taki komplet w czerwonej walizeczce. A pytałem o to ponieważ jak sobie przykładałem na biurku do wydrukowanego takiego rysunku to nie było to idelanie takie samo jak metalowe.

Byc może różnicy w na żywo nie ma, ale pisałeś że nawet 2mm ma tu znaczenie więc wolałem być pewny.

 

Zwróć uwagę że wał korbowy ma dwa nacięcia i pasuje tylko przekręcając piastę co 180stopni, natomiast w pompie jest sześciokąt. Poza tym na piaście jest znaczek wskazujący GMP. I tu jest ważne jak umieszczę pastę na wale.

Natomiast pojęcia nie mam czy tak samo jest w pompie oleju. Jeśli wystarczy tylko nacelować na odpowiednio to dobrze, ale chciałbym być 100% pewny

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/67951-opel-corsa-c-obudowa-rozrz%C4%85du-demonta%C5%BC/#findComment-544692
Udostępnij na innych stronach

Pompa oleju ganc pomada. Jak wpadnie tak będzie. To ma tylko kręcić i pompować olej.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/67951-opel-corsa-c-obudowa-rozrz%C4%85du-demonta%C5%BC/#findComment-544740
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności