Skocz do zawartości

opel corsa C - obudowa rozrządu - demontaż


Gość slawek7

Rekomendowane odpowiedzi

Jakoś idzie po woli. Natknąłem na parę wątpliwości, które chciałbym zweryfikować.

Na początek o zakładaniu łańcucha i ustawianiu.

Nie wiem czy dobrze myślę, ale... Mam w wale korbowym włożony ten trzpień z boku a na wałkach rozrządu blokadę. Teraz od dołu (od wału) zakładam łańcuch i idąc do góry nakładam na koło zębate zaworów wydechowych. Potem przekładam na dolotowe. Teraz zakładam ślizgi i napinacz. Pora na ustawienie rozrządu i dokręcenie śrub i tu utknąłem. Czy przy dokręcaniu napinacz ma być poluzowany (wyjęty trzpień blokujący) czy nie?

 

Jeśli jest w tym opisie coś nie tak to daj znać.

 

Utknąłem też na momentach dokręcania.

1. Moment mocowania śrub ślizu od strony wydechu wg książki 8Nm, czy tak.

2. Moment dokręcania napinacza też 8Nm

3. I teraz jaki jest moment tej śruby kubkowej listwy napinającej. Angielska książka pisze o 20Nm a polska o 8Nm , gdzie prawda? Nie chcę gwintu zerwać. Z drugiej strony cała listwa napinająca trzyma sie na tej śrubie.

4. Ty w swoim opisie podałeś moment dokręcenia śrub mocujących koła zębate na wałkach rozrządu jako 60Nm + 60st, książka podaje 50Nm +60st, skąd różnica u Ciebie?

5. Ponieważ mam tendencję do braku wyczucia w ręcznym dokręcaniu zapytam jak dokręcić świece, czy książkowe 25Nm nie jest za dużą wartością?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 26
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Czy przy dokręcaniu napinacz ma być poluzowany (wyjęty trzpień blokujący) czy nie?

Zawleczka napinacza ma zostać wyjęta na niedokręconych kołach, aby ślizg napiął łańcuch.

 

 

 

Moment mocowania śrub ślizu od strony wydechu wg książki 8Nm, czy tak.

Dokręcałem na czuja

 

 

 

Moment dokręcania napinacza też 8Nm

Dokręcałem na czuja, na pewno 8Nm ma mieć pokrywa zaworów.

 

 

I teraz jaki jest moment tej śruby kubkowej listwy napinającej.

20Nm o ile pamiętam, dokręcałem na czuja.

 

 

 

podałeś moment dokręcenia śrub mocujących koła zębate na wałkach rozrządu jako 60Nm + 60st

Moje dane są z GM-owskiego TIS-a

 

 

 

mam tendencję do braku wyczucia w ręcznym dokręcaniu zapytam jak dokręcić świece, czy książkowe 25Nm nie jest za dużą wartością?

Zawsze dokręcam na czuja. Chłopaki ze słabym wyczuciem jadą na 20Nm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz mi jeszcze, czy te śruby które trzymają koła zębate na wałkach rozrządu muszą bć odtłuszczone. Gwinty w wałkach po wykręceniu starych śrub były mokre od oleju i nie wiem czy muszę to czyścić do sucha?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

czy te śruby które trzymają koła zębate na wałkach rozrządu muszą bć odtłuszczone

No co ty...

 

 

 

Gwinty w wałkach po wykręceniu starych śrub były mokre od oleju i nie wiem czy muszę to czyścić do sucha?

A po co? Przecież tam non stop jest olej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slawek7

Wiesz wolałem sie upewnić, bo nawet u mnie w firmie mechanicy są zdania że taka śruba powinna być dokładnie odtłuszczona. Podobno pozostawanie oleju powoduje samo odkręcanie, choć ja nie jestem tego taki pewny, ale zapytać mogłem, choć wywołało o zdziwienie.

 

PS. Jeszcze o cos przy okazji zapytam. Do uszczelnienia ompy wod jest taka uszczelka o-ringowa. Spotklałem tez płaska papierową. U mnie poprzednio była ta pierwsza.

Do czego może być ta płaska i czy do tej o-ringowej dajesz dodatkowo silikon.

Też u mnie był jak demontowałem pompę

Edytowane przez slawek7

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Producent przewidział taką

 

1334637.jpg

 

 

 

czy do tej o-ringowej dajesz dodatkowo silikon.

Jak daję nową uszczelkę to nie daję silikonu bo nie widzę sensu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slawek7

Takiej uszczelki nie widziałem,

Ja mam coś takiego, i taką uszczelkę jak na pudełku.

6334049.jpg

 

 

PS. Tak bardzo lekko odchodząc od tematu.Np jeśli masz śrubę M10 napinacza paska osprzętu, której moment dokręcania ma 55Nm to faktyczne tak ją dokręcasz mocno? Pytam w takim sensie że nastawiłem klucz na 45Nm i nie doszedłem, do tej wartości bo wrażenie miałem takie zaraz gwint zerwę.

Edytowane przez slawek7

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ja mam coś takiego, i taką uszczelkę jak na pudełku.

Ale to chyba nie jest oryginał, tylko zamiennik?

 

 

 

jeśli masz śrubę M10 napinacza paska osprzętu, której moment dokręcania ma 55Nm to faktyczne tak ją dokręcasz mocno?

Ja większość rzeczy dokręcam na czuja... wiem, dynamo powinno być, ale ponad 20 lat dłubania w autach jakoś tak pozwala mi wyczuć siłę dokręcania, aby było dobrze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W CB jest uszczelka typu oring.Blaszanka jest w nowszych silnikach i CC.

Edytowane przez BENY72

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slawek7

Ale obudowa rozrządu i pompa są takie same. Założyłem oring bo taką dał mi sprzedawca w sklepie, mówił że głównie takie sprzedaje. Jak demontowałem pompę tez taka była więc może będzie dobrze i nie będzie ciekło.


Zapytam chociaż domyślam się odpowiedzi.

Dobrze spasowany rozrząd jest wtedy, gdy po włożeniu blokady wału korbowego, blokada wałków rozrządu ma bez problemu wejść w nacięcia wałków w wzornik tarczy ma pasować idealnie.

Sytuacja w której po włożeniu trzpienia do blokady wału korbowego wzornik pasuje lecz blokada wałków rozrządu nie wchodzi w ich nacięcia jest niedopuszczalna, czy tak? I wymaga to poprawy?

 

Masz jakiś sposób na dokręcenie śruby trzymającej piastę na wale korbowym? Osiągnięcie 150Nm jest mało realne. Dochodzę do 120Nm i nie ma szans za większy moment.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności