Gość slawek7 Opublikowano 28 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2014 Jakoś idzie po woli. Natknąłem na parę wątpliwości, które chciałbym zweryfikować. Na początek o zakładaniu łańcucha i ustawianiu. Nie wiem czy dobrze myślę, ale... Mam w wale korbowym włożony ten trzpień z boku a na wałkach rozrządu blokadę. Teraz od dołu (od wału) zakładam łańcuch i idąc do góry nakładam na koło zębate zaworów wydechowych. Potem przekładam na dolotowe. Teraz zakładam ślizgi i napinacz. Pora na ustawienie rozrządu i dokręcenie śrub i tu utknąłem. Czy przy dokręcaniu napinacz ma być poluzowany (wyjęty trzpień blokujący) czy nie? Jeśli jest w tym opisie coś nie tak to daj znać. Utknąłem też na momentach dokręcania. 1. Moment mocowania śrub ślizu od strony wydechu wg książki 8Nm, czy tak. 2. Moment dokręcania napinacza też 8Nm 3. I teraz jaki jest moment tej śruby kubkowej listwy napinającej. Angielska książka pisze o 20Nm a polska o 8Nm , gdzie prawda? Nie chcę gwintu zerwać. Z drugiej strony cała listwa napinająca trzyma sie na tej śrubie. 4. Ty w swoim opisie podałeś moment dokręcenia śrub mocujących koła zębate na wałkach rozrządu jako 60Nm + 60st, książka podaje 50Nm +60st, skąd różnica u Ciebie? 5. Ponieważ mam tendencję do braku wyczucia w ręcznym dokręcaniu zapytam jak dokręcić świece, czy książkowe 25Nm nie jest za dużą wartością?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/67951-opel-corsa-c-obudowa-rozrz%C4%85du-demonta%C5%BC/page/2/#findComment-544853 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 28 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2014 Czy przy dokręcaniu napinacz ma być poluzowany (wyjęty trzpień blokujący) czy nie? Zawleczka napinacza ma zostać wyjęta na niedokręconych kołach, aby ślizg napiął łańcuch. Moment mocowania śrub ślizu od strony wydechu wg książki 8Nm, czy tak. Dokręcałem na czuja Moment dokręcania napinacza też 8Nm Dokręcałem na czuja, na pewno 8Nm ma mieć pokrywa zaworów. I teraz jaki jest moment tej śruby kubkowej listwy napinającej. 20Nm o ile pamiętam, dokręcałem na czuja. podałeś moment dokręcenia śrub mocujących koła zębate na wałkach rozrządu jako 60Nm + 60st Moje dane są z GM-owskiego TIS-a mam tendencję do braku wyczucia w ręcznym dokręcaniu zapytam jak dokręcić świece, czy książkowe 25Nm nie jest za dużą wartością? Zawsze dokręcam na czuja. Chłopaki ze słabym wyczuciem jadą na 20Nm   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/67951-opel-corsa-c-obudowa-rozrz%C4%85du-demonta%C5%BC/page/2/#findComment-544854 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawek7 Opublikowano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2014 Powiedz mi jeszcze, czy te śruby które trzymają koła zębate na wałkach rozrządu muszą bć odtłuszczone. Gwinty w wałkach po wykręceniu starych śrub były mokre od oleju i nie wiem czy muszę to czyścić do sucha?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/67951-opel-corsa-c-obudowa-rozrz%C4%85du-demonta%C5%BC/page/2/#findComment-545021 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2014 czy te śruby które trzymają koła zębate na wałkach rozrządu muszą bć odtłuszczone No co ty... Gwinty w wałkach po wykręceniu starych śrub były mokre od oleju i nie wiem czy muszę to czyścić do sucha? A po co? Przecież tam non stop jest olej.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/67951-opel-corsa-c-obudowa-rozrz%C4%85du-demonta%C5%BC/page/2/#findComment-545091 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawek7 Opublikowano 1 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2014 (edytowane) Wiesz wolałem sie upewnić, bo nawet u mnie w firmie mechanicy są zdania że taka śruba powinna być dokładnie odtłuszczona. Podobno pozostawanie oleju powoduje samo odkręcanie, choć ja nie jestem tego taki pewny, ale zapytać mogłem, choć wywołało o zdziwienie. PS. Jeszcze o cos przy okazji zapytam. Do uszczelnienia ompy wod jest taka uszczelka o-ringowa. Spotklałem tez płaska papierową. U mnie poprzednio była ta pierwsza. Do czego może być ta płaska i czy do tej o-ringowej dajesz dodatkowo silikon. Też u mnie był jak demontowałem pompę Edytowane 1 Lipca 2014 przez slawek7   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/67951-opel-corsa-c-obudowa-rozrz%C4%85du-demonta%C5%BC/page/2/#findComment-545103 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 1 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2014 Producent przewidział taką czy do tej o-ringowej dajesz dodatkowo silikon. Jak daję nową uszczelkę to nie daję silikonu bo nie widzę sensu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/67951-opel-corsa-c-obudowa-rozrz%C4%85du-demonta%C5%BC/page/2/#findComment-545115 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawek7 Opublikowano 1 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2014 (edytowane) Takiej uszczelki nie widziałem, Ja mam coś takiego, i taką uszczelkę jak na pudełku. PS. Tak bardzo lekko odchodząc od tematu.Np jeśli masz śrubę M10 napinacza paska osprzętu, której moment dokręcania ma 55Nm to faktyczne tak ją dokręcasz mocno? Pytam w takim sensie że nastawiłem klucz na 45Nm i nie doszedłem, do tej wartości bo wrażenie miałem takie zaraz gwint zerwę. Edytowane 1 Lipca 2014 przez slawek7   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/67951-opel-corsa-c-obudowa-rozrz%C4%85du-demonta%C5%BC/page/2/#findComment-545132 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 1 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2014 Ja mam coś takiego, i taką uszczelkę jak na pudełku. Ale to chyba nie jest oryginał, tylko zamiennik? jeśli masz śrubę M10 napinacza paska osprzętu, której moment dokręcania ma 55Nm to faktyczne tak ją dokręcasz mocno? Ja większość rzeczy dokręcam na czuja... wiem, dynamo powinno być, ale ponad 20 lat dłubania w autach jakoś tak pozwala mi wyczuć siłę dokręcania, aby było dobrze.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/67951-opel-corsa-c-obudowa-rozrz%C4%85du-demonta%C5%BC/page/2/#findComment-545194 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BENY72 Opublikowano 2 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2014 (edytowane) W CB jest uszczelka typu oring.Blaszanka jest w nowszych silnikach i CC. Edytowane 2 Lipca 2014 przez BENY72   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/67951-opel-corsa-c-obudowa-rozrz%C4%85du-demonta%C5%BC/page/2/#findComment-545239 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawek7 Opublikowano 2 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2014 Ale obudowa rozrządu i pompa są takie same. Założyłem oring bo taką dał mi sprzedawca w sklepie, mówił że głównie takie sprzedaje. Jak demontowałem pompę tez taka była więc może będzie dobrze i nie będzie ciekło. Zapytam chociaż domyślam się odpowiedzi. Dobrze spasowany rozrząd jest wtedy, gdy po włożeniu blokady wału korbowego, blokada wałków rozrządu ma bez problemu wejść w nacięcia wałków w wzornik tarczy ma pasować idealnie. Sytuacja w której po włożeniu trzpienia do blokady wału korbowego wzornik pasuje lecz blokada wałków rozrządu nie wchodzi w ich nacięcia jest niedopuszczalna, czy tak? I wymaga to poprawy? Masz jakiś sposób na dokręcenie śruby trzymającej piastę na wale korbowym? Osiągnięcie 150Nm jest mało realne. Dochodzę do 120Nm i nie ma szans za większy moment. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/67951-opel-corsa-c-obudowa-rozrz%C4%85du-demonta%C5%BC/page/2/#findComment-545244 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.