Skocz do zawartości

opel corsa C - obudowa rozrządu - demontaż


Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Osiągnięcie 150Nm jest mało realne. Dochodzę do 120Nm i nie ma szans za większy moment.

 

Pneumat na 2 kreskę i jest 150Nm :D

 

 

 

wymaga to poprawy?

 

Tak. Czytałeś dokładnie to co w linku dałem? Pisałem wyraźnie na co zwracać uwagę.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/67951-opel-corsa-c-obudowa-rozrz%C4%85du-demonta%C5%BC/page/3/#findComment-545324
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 26
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość slawek7

Poprawiłem ustawienie, jednak da się to rozbić :jupi:

Mam jeszcze pytanie. Na ile ważna jest dokładność tego kąta 60st. po dokręceniu momentem śrub wałków rozrządu?

Chodzi o to że jak dokręcaliśmy już z użyciem kątomierza na początku ześlizgnął się nam i obawiam się że powstał błąd rzędu +10st. Czyli prawdopodobnie zamiast 60st było albo 65 albo 70st.

Na ile jest się czego obawiać i ewentualnie co z tym robić?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/67951-opel-corsa-c-obudowa-rozrz%C4%85du-demonta%C5%BC/page/3/#findComment-545554
Udostępnij na innych stronach

Gość slawek7

jak na razie auto pali, silnik pracuje nadzwyczaj fajnie. Słychać tylko szmer. Niebo a ziemia w porównaniu do poprzedniego.

Mam jednak jakąś zagwozdkę. Pewnie było to też wcześniej i nie zwróciłem na to uwagi.

Na wolnych obrotach jest tak jakby wypadał raz na jakiś czas pojedynczy zapłon. Pewnie wiesz o czym mówię, bo jest to charakterystyczne, jakby zdarzało mu sie przerywać.

Wiesz może co jest tego przyczynną. Błędów mi nie sygnalizuje.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/67951-opel-corsa-c-obudowa-rozrz%C4%85du-demonta%C5%BC/page/3/#findComment-545745
Udostępnij na innych stronach

 

 

Na wolnych obrotach jest tak jakby wypadał raz na jakiś czas pojedynczy zapłon

Jeśli świece są na 100% pewne to najprędzej chyba DIS. Choć przyczyn może być więcej.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/67951-opel-corsa-c-obudowa-rozrz%C4%85du-demonta%C5%BC/page/3/#findComment-545747
Udostępnij na innych stronach

Gość slawek7

Na koniec muszę trochę powrócić do tematu bo jakoś mi to wypadło wcześniej i nie pisałem o tym. Chodzi o tą nieszczęsną śrubę na wale korbowym.

Ty pisałeś że dokręcasz pneumatem. W garażu nie mam czegoś takiego i próbowaliśmy dokręcić ją kluczem dynamometrycznym, Nawet takie narzędzie jak sobie zrobiłem na wzór oryginału do dokręcenia tej śruby, ale więcej niż 120Nm nie daliśmy rady pociągnąć. Po prostu sił zabrakło.

I teraz czy można to tak zostawić. W necie krąży mit że się sama taka śruba dokręca, raczej wątpliwe. Można jeszcze pożyczyć udarowy elektryczny klucz, ale on nie ma nastawy i wali z momentem 500Nm. Co Ty na to?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/67951-opel-corsa-c-obudowa-rozrz%C4%85du-demonta%C5%BC/page/3/#findComment-545861
Udostępnij na innych stronach

Wrzucić wsteczny lub 1 bieg, jedna osoba depta w heble maksymalnie ile da radę a druga dociąga śrubę na 150Nm.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/67951-opel-corsa-c-obudowa-rozrz%C4%85du-demonta%C5%BC/page/3/#findComment-545865
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności