Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam problem z moją Astrą 1.4 90 KM. Otóż strasznie szybko się grzeje, 90 stopni na krótkim dystansie 5 km, w dodatku na tym samym dystansie ubyło z pół centymetra płynu chłodzącego. Nigdzie nie widać przecieków. Pomaga ustawienie gorącego nadmuchu, temperatura opadła do 82-83 stopni. Czytałem, że to może być wina uszczelek pod głowicą i klawiaturą + wymiana szpilek. Mieliście podobny problem? Jakie jest rozwiązanie?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/68139-grzanie-si%C4%99-silnika-szybkie-ubytki-p%C5%82ynu-ch%C5%82odz%C4%85cego/
Udostępnij na innych stronach

Gość koni2305

A był może ostatnio wymieniany płyn? Bo jeśli tak to może być źle założony wąż od chłodnicy. Wtedy też będzie się szybko grzało bo nie będzie odpowiedniego ciśnienia w układzie, ubytku nie będzie widać bo będzie odparowywać. 900C to nie dużo wentylator załącza się przy 1000C

 

Płynu to ja dolewam litrami co tydzień. Węże są dobrze założone, żadnych wycieków pod autem nie ma. Zwykle po powrocie załącza się wentylator. W dodatku przy dodaniu gazu kopci się z zbiorniczka płynu chłodzącego.

 

zobacz czy nie kopci na biało i czy nie ma majonezu pod korkiem wlewu oleju. zobacz czy nie ma plam oleju w zbiorniczku wyrównawczym i czy nie idą tam bąbelki powietrza jak dodasz gazu. może już czas na nową UPG

 

Tak to wygląda:

 



Majonezu nie ma, tzn. są małe ślady takiego majonezu, ale biorę też pod uwagę fakt, że Astra jeździ na krótkich odcinkach 8 km, silnik nawet rozgrzać się dobrze nie zdąży (pomijając obecną sytuację). Plam oleju też raczej nie zauważyłem, jedynie jakiś brud. Edytowane przez Killaz

 

Obstawiam uwalona uszczelke pod glowica. Spaliny ida w uklad chlodzenia.

Zeby nie robic bez potwierdzenia, polecam test na obecnosc spalin. Wydasz 50 zet, ale moze sie okazac, ze to nie koniecznie to.

Sprawdz po dluzszej jezdzie, czy gorny waz idacy do chlodnicy jest twardy na tyle, ze ciezko go scisnac, a po odstaniu (np. rano), czy po odkreceniu korka na zbiorniczku wyrownawczym nie slychac mocnego sykniecia.

Dodatkowym testem moze byc przegazowanie auta na otwartym zbiorniczku i obserwacja, czy nie pojawia sie bąbelki (czyt. spaliny).

 

Edytowane przez GregWPR

 

Byłem na teście na obecność spalin, 30 zł, a przynajmniej wiem, że uszczelka kwalifikuje się do natychmiastowej wymiany. Cóż, przewidywany koszt to 600-700 zł. Dziękuję wszystkim za pomoc :)

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności