Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Producent zaleca wymianę oleju Dexos 2 5W/30 raz w roku lub co 30kkm przebiegu. Wiele osób uznaje to za chwyt marketingowy który w dłuższej perspektywie czasu może się mścić na trwałości silnika i rozrządu.

 

Niektóre serwisy i mechanicy sugerują (nie oficjalnie) dodatkową, pierwszą wymianę oleju i filtra w nowym aucie po 3-4kkm przebiegu.

 

Następne sugerują wykonywać co 15kkm przebiegu lub raz w roku. Nie sądzę by było to tylko naciąganie bo wymiana w serwisie oleju Dexos2 z oryginalnym filtrem kosztuje 176zł w promocji a poza ASO jeszcze taniej gdyż ten olej na znanym portalu aukcyjnym kosztuje poniżej 100 zł a oryginalny filtr około 35zł.

 

Mnie się wydaje, że może to mieć sens.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/68150-rozs%C4%85dne-zasady-wymiany-oleju-silnikowego-i-filtra-w-corsa-d/
Udostępnij na innych stronach

Wiele osób uznaje to za chwyt marketingowy który w dłuższej perspektywie czasu może się mścić na trwałości silnika i rozrządu

Bo tak właśnie jest.

 

 

 

Następne sugerują wykonywać co 15kkm przebiegu lub raz w roku.

Ja bym wymieniał co 10.000km. Tak też robię od 20 lat z każdym autem - nieważne czy silnik prosty czy skomplikowany. To procentuje, mój 2.0 8V z Opla Calibry przeleciał 500kkm i nadal jeździ, z seryjnych 115kM miał na hamowni w zeszłym roku 119kM ale niutów uciekło kilkanaście. W każdym razie rewelacja jak na dziadka.

 

 

 

na znanym portalu aukcyjnym kosztuje poniżej 100 zł a oryginalny filtr około 35zł.

Wymieniaj w ASO. Niewiele więcej stracisz (teraz u nas jest 199zł wymiana oleju z filtrem) ale masz darmową kontrolę stanu całego auta, wpis w książkę i łatwiej potem sprzedać takie auto. Ludzie lubią mieć udokumentowaną historię serwisową i lubią, jak to jest ASO.

 

Producent pisze że wystarczy co 30 tys. ALE oczywiście każdy Polak wie lepiej. Wiec jeden wymienia co 15tys. drugi wymienia co 10 tys. nastepny wariat napisze zaraz że on wymienia co 5 tys. i ma przez to super silnik.

 

Dla mnie zakładanie takich tematów jest niepotrzebne i tak nie dojdziemy do żadnych wniosków i nikt nikogo nie przekona

Edytowane przez Chaber

 

 

 

Producent pisze że wystarczy co 30 tys. ALE oczywiście każdy Polak wie lepiej.

Producent nie żyje ze sprzedaży aut, tylko z serwisu i z części.

Jak napisze, że wymienia się raz na 1.000.000km to tak trzeba robić?

Łańcuch rozrządu jest na całe życie silnika i producent nie przewiduje wymiany - popatrz sobie ile łańcuchów się rozciąga lub zrywa. Ale Polak wie lepiej.

Jeśli ktoś na podstawie PRAKTYKI wskazuje, że takie czy inne działanie producenta jest świadomym dążeniem do skubania klienta z pieniędzy w najbliższej przyszłości, a nie stosowanie się do jego teorii i praktykowanie jakiegoś "zdroworozsądkowego" działania przynosi wymierne korzyści, to pewnie jest wariat.

Rób jak chcesz, ale nie obrażaj kogoś ani nie dorabiaj ideologii do cepa.

Producent nie przewiduje wymiany oleju w skrzyni. Identyczna skrzynia z innym znaczkiem i już olej należy wymieniać co 60kkm.

Ale to polaczkowate jest. I wariaty tylko wymieniają.

Żal.pl po prostu

 

Popieram zdanie Arkos producentowi nie zależy na trwałości i żywotności aut, niektórzy zalecają wymienę oleju nawet co 50tyś i tak samo filtrów, wiadome jest że przez te dwa latka gwarancji nic się z autem nie stanie jak się nie będzie nic przy nim robiło a co potem to wiadomo...

 

Z punktu widzenia trwałości silnika a szczególnie delikatnych częsci jak turbo olej powinno sie wymieniać co 15tyś.

 

Z punktu widzenia trwałości silnika a szczególnie delikatnych częsci jak turbo olej powinno sie wymieniać co 15tyś.

Tu nie chodzi jedynie o turbinę. BARDZO wrażliwe są koła zmiennych faz rozrządu w silnikach XER. Koszt samych kół to bagatela po prawie 900 za sztukę. Do tego pasek, napinacz, rolki i robocizna. 2 tysiaki lecą w sumie. Łańcuch podobnie - bardzo wrażliwy na jakość oleju, napinacz hydrauliczny lubi się zatykać szlamem - dolot oleju jest taka maciupeńka dziurka, że nie dziwne. Komplet 900 za części oryginalne + robocizna. Leci 1,5 tysia w całości. Turbina jak pisałeś też. Tu regeneracja ok. 1500 plus robota i uszczelki.

Ni mniej ni więcej, tylko stosowanie się do wymian oleju co 30 tys bo tak zalecają, jest równoznaczne z dokonywaniem bardzo kosztownych napraw przed osiągnięciem 100-150 tyś km.

Na pewno dużo mniej się straci wymieniając olej często wbrew zaleceniu producenta, ale częstsze wymiany oleju ani nie powodują utraty gwarancji ani w jakikolwiek sposób nikt nie jest przez gwaranta "karany" za to. ASO bardzo chętnie przyjmuje wszelkie przypadki kliniczne, wliczając w to patologiczne przypadki, bo jest na tym kosmiczny zarobek.

 

Ale producent tak zaleca czy przewiduje... stosujcie się do wszystkiego, to wyjdziecie na tym jak Zabłocki na mydle.

 

Właśnie mam takiego XERa w którym ktoś kiedyś w serwisowe zalecenia wierzył.Zatarła się pompa oleju bo w sitku w misce olejowej było tyle spalonego szlamu że pompa olej praktycznie w miejscu mieliła.Czujnik spadku nie widział bo zaczyna alarm od 0,8 bara dopiero robić.

 

I to jest to, o czym pisałem wcześniej...

 

W takim razie postanowione. W mojej CD pierwsza, dodatkowa wymiana Dexos2 i filtra będzie po 3kkm (podobno zalecana tak przynajmniej piszą na stronie ASO). Następne co 15kkm.

 

Na marginesie. Przy okazji wymiany oleju załatwię gwarancyjnie sprawę prawdopodobnie źle wyregulowany pływaka w zbiorniku gazu bo pierwsze tankowanie LPG na pusty zbiornik weszło 21l kolejne 27l i następne znów tyle... Powinno na pusty wejść około 33,6l (80% wodnej 42l).

 

Swoją drogą zdecydowałem przy zakupie przedłużyć gwarancję w FlexiCare Opla do 5 lat i przebiegu max 150kkm, pewnie tyle przez 5 lat nie zrobię ale ze 120kkm nabite być powinno... ;)

Edytowane przez Gość

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności