Skocz do zawartości

Corsa B 1.0 spalanie oleju - remont silnika, czy wymiana?


Gość marco84

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , moja corsa zaczęła pożerać ok 0,7 l oleju na 1 tys km , a co gorsza , oleju mineralnego . Wiem , że trzeba coś z tym zrobić , tzn , remont albo wymianba silnika .Problem w tym , co bedzie bardziej opłacalne , wiem , że za goły silnik x10xe trzeba dac ok 1 tys zł, co do remontu , nie wiem ile moze kosztowac , ale wiem tylko tyle , że mechanicy boja się zabierac za te silniki ...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 34
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Najpierw jedz na kanał i sparwdz czy nigdzie nie cieknie, może to jakas błachostka. V12 lubia podobno trochę oleju wypić, a płacąc 55zł za 5l mineralnego od GM aż takich dużych kosztów nie ponosisz. Zassada jest taka że nie masz 100% pewnoci że kupujesz silnik w dobrym stanie, a remont kompletny usprawni silnik na setkę tys kilometrów albo i wiecej. Tylko jak remont to juz u dobrego magika. Osobiscie bym ty dalej jeździł ewentualnie pogonił komus innemu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem dokładnie identyczny silnik i problem, wybrałem remont, tej decyzji żałuje do dziś, silnik był dwukrotnie remontowany, po pierwszym nieudanym remoncie przejechał może 300km... Remonty tej jednostki odradzam, lepiej kupić inny silnik, mnie kosztował 700zł. Czy twój kopci na niebiesko lub olej dostaje się do płynu chłodniczego?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak , wycieków napewno nie ma , to juz zostało sprawdzone .Autko pali na dotyk , nie przerywa i nic nie straciło na mocy , spalanie tez w normie . Płynu chłodniczego nie ubywa , nie ma w nim oleju .Niestety zakopci czasami na niebiesko . Nie chce sprzedawac tego autka , bo jest prawie bezawaryjne , tylko te ubytki oleju .....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec tak.

 

na poczatek sproboj zrobic plukanke silnika polecam : Forte Motor Flush.

 

instrukcje mozna znalezc tu:

 

http://forte-nwe.pl/?page=Preparat+Motor+Flush.html

 

jesli to nie pomoze , to albo wymiana pierscieni i uszczelniaczy zaworowych , albo zmiana silnika na 1.2 albo 1.4 , dlaczego nie 1.0 ? bo w koncu na niego znow przyjdzie czas. kupisz silnik nie znajac stanu , a nawet taki ktory jest w aucie i jezdzi , i po 2 miesiach zacznie dymic.

 

na poczatek polecam forte.

 

stosujemy go przy silnikach ktore konsumuja olej , i daje to dobre efekty.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napiszę Ci jak to wygląda cenowo do silnika Opel 1.6 16V a mianowicie :

 

Głowica silnika : Remont kapitalny : komplet uszczelek i śrub : 450 zł

popychacze hydrauliczne : 688 zł

zawory : 580 zł

prowadnice : 200 zł

Blok silnika : : komplet uszczelek i śrub : 260 zł

tłoki : 720 zł

pierścienie : 240 zł

panewki główne : 180 zł

panewki korb. : 102 zł

 

Osprzęt silnika : napęd rozrządu + pompa wody : 580 zł

 

 

Robocizna : regeneracja głowicy : 400 zł

szlif bloku : 300 zł

szlif wału : 300 zł

demontaż i montaż : 1200 zł

 

SUMA : 6200

 

 

 

Głowica silnika : Mały remont komplet uszczelek : 450 zł

popychacze hydrauliczne : 688 zł

 

Blok silnika : komplet uszczelek i śrub : 260 zł

pierścienie : 240 zł

 

Osprzęt silnika : napęd rozrządu + pompa wody : 580 zł

 

Robocizna : regeneracja głowicy : 550 zł

demontaż i montaż : 1200 zł

Suma : : 3968 zł

 

 

 

Puenta jest taka : " Remont jest droższy niż kupno używanego silnika, ale przywraca mu sprawność na wiele lat "

 

 

Źródło : gazeta Motor.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale spokojnie możesz zrobić tak:

Planowanie głowicy-50zł

uszczelniacze prowadnic zaworowych-40zł

docieranie gniazd zaworowych-100zł

uszczelka głowicy-70zł

uszczelka kapy zaworowej-30zł

uszczelka kolektora wydechowego-10zł

uszczelka kolektora ssącego-30zł

suma=330zł

Dól:

pierścienie tłokowe-160zł

uszczelka misy olejowej-50zł

olej+filtr-100zł

suma310zł

Ewentualnie możesz jeszcze doliczyć śruby głowicy około 50zł.

Co w sumie daje za części:690zł

Bo rozrząd o ile się nie mylę jest na łańcuszku więc nie generuje dodatkowych kosztów.

 

Pozostaje jeszcze kwestia znalezienia kumatego niedrogiego mechanika który Ci to zrobi.

Myślę że za 500-600zł powinieneś znaleźć takiego który się tego podejmie.

Więc 1200-1300zł powinno starczyć na to aby silniczek odżył. :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak , przed chwilą byłem u mechanika , bardzo dobrego zresztą . Oto jego słowa : " te silniki są bardzo kaprysne , koszty remontu beda porównywalne do wymiany silnika , czyli ok. 1300 zł , tylko , ze po remoncie , nie mogę Ci dac gwarancji , ze silnik przestanie brać olej " . " Gdyby był to silnik oplowski 8 zaworowy , remont byłby o wiele tańszy i pewniejszy , bo szcerze mówiąc silniki ecotec to niezbyt udane konstrukcje ..." To słowa tego mechanika , bardzo dobrego i doświadczonego , kazdy , kto robił remont u niego zawsze był zadowolony . Aaa i jeszce jedno powiedział " rzadko sie spotyka ecoteca , który nie bierze oleju ..." :wesoly:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko , ze po remoncie , nie mogę Ci dac gwarancji , ze silnik przestanie brać olej "

A jaka masz gwarancje że kupisz drugi silnik i on nie będzie brał oleju,albo za pół roku nie zacznie brać?

Ja też kiedyś stałem przed dylematem czy remontować stary czy kupić używkę.

Pierwsze co to stary został rozebrany,ale okazało się że gładzie zrysowane,a silnik był przegrzany.

Więc kupiłem używkę z pewnych rąk i silniczek śmigał 1,5roku do momentu padnięcia UPG i wtedy została też zrobiona głowica.

1,5tyś km wszystko ok i nagle zaczyna chlać oliwę,głowica znowu zwalona i wyciąganie tłoków i co?Pierścienie olejowe przypieczone i wytarte.

Jak zrobisz swój to przynajmniej wiesz co masz a tak to wielka niewiadoma co siedzi pod maską.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności