Skocz do zawartości
Buzka23

System kontroli cisnienia w oponach

Rekomendowane odpowiedzi

Jakie wartości pokazuje Wam wspomniany system?

U mnie pokazuje na każdej oponie inne wartości. Przy czym np. prawy tył jest niższy o 004 i tak np.pokazuje z przodu po lewej stronie 204, po prawiej 208, z tylu po lewej 204, po prawej 196 - 200, naturalnie zmienia się to od temperatury opon, ale zawsze są róźnice w podanej skali.

Przy czym widzialem w instrukcji, że cisnienie powinno być 220 w każdym przy najniższym obciążeniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie rozkład wskazań ciśnień przedstawia sięnastępująco...jak na zdjęciu. Temperatura otoczenia około 30C.

Pozdrawiam

post-3340-0-48623800-1406652037_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jakie masz koła i opony?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koła fabryczne 18"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to nie czaje, czy Ty masz tak wysokie to cisnienie, czy ja mam tak niskie. W instrukcji piszą, że przy normalnym obciązeniu przy 18 powinno być 220. U mnie teraz przy tej temperaturze jest w okolicach 210-224

Edytowane przez Buzka23

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A dzisiaj mam przody 240,244 tyły 244,252. Tak odebrałem z salonu i nic nie uzupełniałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja po odbiorze samochodu dezaktywowałem czujniki ciśnienia. Według otrzymanej specyfikacji, podczas zakupu samochodu, nie miało ich być, a otrzymałem je w "gratisie". Serwis bez problemu i bez dodatkowych opłat usunął je z komputera samochodu. :spoko:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam !!!

Wczoraj wymieniłem koła letnie 18" na zimę - stalówki 16". Nowe felgi i opony BNARUM POLARIS 3 (4x4) na allegro kupiłem za 2000 zł . Oczywiście brak czujników dał znać -zapaliła się kontrolka systemu TPMS (kupując to auto nie wiedziałem że jest - brak info w specyfikacji). Zadzwoniłem do ASO Pan poinformował że koszt założenia czujników i kalibracji to około 1500 zł. Z tego co czytałem w necie z systemem TPMS są kłopoty przy wymianie ogumienia itp. Zapytałem czy można ten system wyłączyć na komputerze w kilku ASO nie otrzymałem jednoznacznej odpowiedzi, jednak wszyscy stwierdzili że można tak jeździć i po zmianie kół letnich kontrolka zgaśnie.

Mam prośbę o informację czy można na komp. wyłączyć system kontroli ciśnienia? - jeśli nie to będę do wiosny jeździł z tą irytującą kontrolką .

Dla zainteresowanych - nakrętki z felg alu - pasują do stalówek.

Proszę o ifo.

Pozdrawiam !!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz kupić czujniki za 320 zł na tablicy, do tego koszt programowania 50 zł. Łącznie 370 zl. Natomiast nie wiem czy można to wyłączyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Buzka 23 :tak: - w serwisie powiedzieli 250 do 340 za sztukę , ale jak tylko się da to wyłączam ten wymysł "UE" . Wystarczy że jeden czujnik padnie lub zmienisz kapcie i zabawa od nowa :dobani: . Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Jakie wartości pokazuje Wam wspomniany system?

U mnie pokazuje na każdej oponie inne wartości. Przy czym np. prawy tył jest niższy o 004 i tak np.pokazuje z przodu po lewej stronie 204, po prawiej 208, z tylu po lewej 204, po prawej 196 - 200, naturalnie zmienia się to od temperatury opon, ale zawsze są róźnice w podanej skali.

Przy czym widzialem w instrukcji, że cisnienie powinno być 220 w każdym przy najniższym obciążeniu.

"004" to są cztery tysięczne - chyba? Nie specjalnie jest się czym przejmować o wyczuciu różnicy w jeździe nie wspominając...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

proszę o odpowiedź Forumowiczów, którzy jeżdżą na zimówkach bez czujników. Czy po zapłonie pali się tylko lampka ciśnienia opon czy też za każdym razem piszczy ostrzeżenie i trzeba zatwierdzić kliknięciem?

dzięki!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po włączeniu zapłonu miga żółta kontrolka opony z wykrzyknikiem i wyświetla komunikat "Sprawdź układ monitorowania ciśnienia w oponach". Skasowanie komunikatu z manetki i po 30s żółta kontrolka opony z wykrzyknikiem świeci cały czas. Do wyłączenia zapłonu. Potem historia się powtarza.

Nic nie piszczy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki ArKos za info.

Trochę to denerwujące tak klikać ciągle przed ruszeniem... ale przynajmniej nic nie piszczy... (paląca się lampka mi nie przeszkadza, od świateł też się pali).

Jeszcze kwestia czujników: oryginały to Schrader, ale to pewnie sporo kasy... a jakieś uniwersalne to widziałem tu na forum, że komplet można mieć za 300 zł.

Tylko sprawa z "programowaniem", "przyuczeniem" zwał jak zwał - wiadomo o co chodzi.

Mamy taką sytuację: letnie mają fabrycznie czujniki, czy jak je zdejmę i potem w kwietniu założę, to znowu trzeba jechać do serwisu i je programować?? Bo jeżeli kupię do zimowek, to będzie oznaczać, że dwa razy w roku będę jechał na 5 minut do ASO na kalibrację czujników i zostawię w sumie min 200 zł...

Czy może oryginalne czujniki będą pamiętać swoje dane (oczywiście, koła będą w tym samym miejscu po zmianie) i nie trzeba ich programować? A może te uniwersalne też?

Proszę o wyjaśnienia w tej kwestii, bo to chyba istotne dla nas użytkowników:)

 

ps. ArKos, to chyba pytania znowu do Ciebie:P

Edytowane przez radd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
letnie mają fabrycznie czujniki, czy jak je zdejmę i potem w kwietniu założę, to znowu trzeba jechać do serwisu i je programować?

Tak.

 

 

 

to będzie oznaczać, że dwa razy w roku będę jechał na 5 minut do ASO na kalibrację czujników i zostawię w sumie min 200 zł...

Tak.

Tylko Insignia ma samouczące czujniki.

 

 

 

jakieś uniwersalne to widziałem tu na forum, że komplet można mieć za 300 zł.

 

Ostrożnie z tym. Kiedyś była Corsa D z jakimiś tam uniwersalnymi i temat był mordowany chyba z 5-6 razy. Ciągle problem - tu zapominała, tu myliła koła, masakra jakaś.

 

 

może oryginalne czujniki będą pamiętać swoje dane (oczywiście, koła będą w tym samym miejscu po zmianie) i nie trzeba ich programować? A może te uniwersalne też?

Nie. Układ kontroli Mokki pamięta tylko jeden komplet czujników.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To może kupić na znanym portalu aukcyjnym interfejs diagnostyczny i programować czujniki samemu. Nie spodziewałem się, że będzie konieczne programowanie czujników przy każdej zmianie kół. W czasach gdy używanie opon zimowych i letnich jest normą, pamięć ustawień dla dwóch zestawów powinna być normą. Nie każdy mieszka w mieście gdzie jest serwis Opla i jest dla mnie denerwujące, że dwa razy w roku trzeba jeździć do serwisu z takiego powodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tego się nie programuje samym interfejsem. Jest do tego dodatkowe, odrębne, specjalizowane urządzenie (programator, najczęściej czujniki działają jak piloty na 433MHz). W zasadzie da się to programować z interfejsem, jak i bez użycia interfejsu, a starczy samo toto specjalizowane coś. Nie przeskoczycie tego w ŻADEN sposób. Urządzenie komunikuje się bezpośrednio z układem monitorowania samochodu i podaje mu informacje o danych czujników w poszczególnych kołach. Na tej podstawie system TMPS rozpoznaje które koło w jakim stanie jest. Czujniki w kołach mają swoje unikalne ID, więc nie ma możliwości zdublowania - podobnie jak w wypadku transpondera w immobiliserze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na stronie: http://www.oponytanio.pl/TPMS-system-monitorowania-cisnienia-opon.html#13262znalazłem informacje, że w oplach jest możliwość programowania czujników przez złącze diagnostyczne lub nawet potrafią się zaprogramować same jeżeli przez ponad 10 minut będę się poruszał z prędkością od 35 do 100km/h. Tak to powinno działać przy instalacji oryginalnych czujników Opla. Dla czujników uniwersalnych faktycznie potrzebny jest programator radiowy aby wpisać odpowiednią konfigurację dla danego typu samochodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

znalazłem informacje, że w oplach jest możliwość programowania czujników przez złącze diagnostyczne lub nawet potrafią się zaprogramować same

Powtórzę raz jeszcze: tylko Insignia ma układ samouczący się.

Nie dajesz wiary, to wytłumaczę tak: zdekoduj wyposażenie na podstawie VIN. Odszukaj w kodach wyposażenia RPO oznaczenia "UJN" lub "UJM". To oznaczenie systemu TMPS. Jeśli masz "UJN" to samouczące się, a jeśli "UJM" to manualnie trzeba programować.

Nie to, żebym miał coś do portalu, ale widzę tu kolejny przemądry portal tak samo jak AutoŚwiat i inne przemądre, które wiedzą lepiej, niż ASO... A ludzie to łykają jak pelikan ryby.

NIE SPOTKAŁEM OPRÓCZ INSIGNII INNEGO MODELU OPLA MAJĄCEGO SAMOUCZĄCE SIĘ CZUJNIKI TMPS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak to dobrze mieć tu takiego forumowicza :beer:

Sprawdzałem na stronie firmy Schrader (dostawca na fabryczny montaż); do mokki występują jedynie manualnie programowane czujniki. Co już potwierdził ArKos.

 

ArKos, napisałeś, że układ ma pamięć jednego kompletu czujników. Więc jak na zimówkach nie będę miał TMPS (więc do układu nie będą podane nowe czujniki), to po zmianie na letnie, system powinien je w takim razie pamiętać i nie powinno być potrzeby ich ponownego programowania... dobrze myślę??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.