Skocz do zawartości

System kontroli cisnienia w oponach


Gość Buzka23

Rekomendowane odpowiedzi

Arkos :

1. Napisałem " na oko" żeby było wiadomo że nie kapeć - czujnik nie zniszczony

2. W instrukcji wyraźnie napisane - jechać do serwisu ( lampka miga)

3. Przy ustawieniu nośność  Maks (obrazek 2) mamy komunikat ( obrazek3), 

4. - a ja mam problem z komunikatem (obrazek 4) i (obrazek 5)  przy ustawieniu nośności Lekka , a nie komunikatem (obrazek3).

5 komunikat (obrazek5) pojawił się nagle bez przyczyny

 

... mistrzu

 

instrukcja.thumb.jpg.6420f58aac4ae2e0e496209f58496203.jpgobrazek5.jpg.001a4f9a220ecf5da5e86b6c7b0c13ee.jpg

obrazek2.jpg

obrazek3.jpg

obrazek4.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miszczu... jak to ująłeś "dwie kreski" mówią mi tyle samo, co jednej lali wskazanie temperatury na zewnątrz...

 

images.jpg

 

W temacie:

Zdjęcie, które już coś mówi, to wskazanie albo na uszkodzenie czujnika, albo na zużytą baterię. Plus do tego migająca kontrolka świadcząca o awarii układu. Najprościej sprawdzić działanie czujnika montując w nim nową baterię i próbując przypisać go podczas wyuczania. Jeśli nic z tego, to czujnik do piachu. 

 

Zdjęcie 3 dowodzi tego, że jest za małe ciśnienie dla opcji MAKS, co pisałem wcześniej.

PS

NOŚNOŚĆ MAKS to na pewno nie ciśnienie 2.2 bara... tylko bardziej w kierunku 2.5-2.7. 2.2 bara to opcja komfort.

Mistrzu.

 

Spróbuj najpierw pokombinować, np. Nabić po 2.5 mając ustawioną nośność maks, albo potem zrobić 2.2 ale na nośności komfort czy co tam masz, bo to od rocznika też zależy (wersja softu BCM)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

A czy w tych czujnikach jest możliwość wymiany baterii? I gdzie mogę to zrobić? Okolice Rudy Śląskiej? Albo czy jest możliwość całkowicie wyłączyć ten system? Bo mam identycznie co na zfjeciach powyżej 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMG_20230523_180739.jpgJest sens to rozbierać ? Dasz komuś do zrobienia to minimum 100 weźmie i będzie podłubane , i nie wiadomo jak złożone . 

Komplet 240 a może i taniej się znajdzie.

Wystarczy że źle je ktoś sklei i znów ściąganie opon 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem w warsztacie. 

Mechanik zdiagnozował , że bateria w czujniku się wyczerpała.

A właściwie w dwóch czujnikach.

W czujniku baterii się nie wymienia. Wymienia się cały czujnik. Koszt czujnika z wymianą - 200 zł/ sztuka.

I to wszystko.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PAN mechanik chyba stawkę za roboczogodzinę ma na poziomie ASO....

czujnik do Astry J na alledrogo - około 70 zeta za sztukę; za 240 idzie kupić komplet /producent ten sam, który robił OEM dla Opla...

przypuszczam, że ze zniżką w IC czy innej tam hurtowni kupi za te pieniądze albo taniej...

130 zeta za: zdjęcie koła, zrzucenie opony, odkręcenie czujnika, wkręcenie nowego, założenie opony, wyważenie i przykręcenie - dużo czy mało????

no - jeszcze aktywacja dojdzie, ale to samodzielnie sprzętem za 40 złotych można zrobić;

zapytałbym w najbliższej wulkanizacji - ile za przekładkę czujników w dwóch kołach policzą :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności