Gość tsek Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Witam, szanownych forumowiczów. Zwracam się z zapytaniem do Was jak w temacie. Dodam iż rano pali bez problemu od tzw. strzała, brak oznak dymienia czy kopcenia (nie klekocze). Natomiast martwi mnie to, że jak auto zgaszę i chcę odpalić a jest dobrze rozgrzane ok 70-90 stopni to ciężko pali tzn. nie tak idealnie jak rano tylko potrzebuje jakby podwójnego obrotu wałem. Po prostu muszę znacznie dłużej trzymać na rozruchu. Napiszę co mam już zrobione: 1. wymienione wtryski i zaprogramowane 2. wymieniony akumulator 2 tyg. temu 3. zregenerowany alternator. Proszę o sugestie w w/w sprawie - Dziękuję i pozdrawiam Tomasz.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/68454-silnik-17-cdti-z17dth-101-km-ci%C4%99%C5%BCko-pali-gdy-jest-gor%C4%85cy/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kazanostra Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Witam, Podłączam się pod pytanie - mam podobne objawy (na zimny pali bez problemu, gdy ciepły to potrzebuje kilka sekund dłużej). Podłączenie pod komputer nie wskazało żadnych błędów. Zauważyłem natomiast podwyższone spalanie - średnia 8l/100km. Moja Meriva to 1,7 CDTI [100KM]. Mechanik sugeruje sprawdzenie wtrysków, choc ja nie jestem przekonany, że w nich leży problem. Zastanawiam się nad sprawdzeniem czujnika temp. i byc może całej elektroniki.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/68454-silnik-17-cdti-z17dth-101-km-ci%C4%99%C5%BCko-pali-gdy-jest-gor%C4%85cy/#findComment-549385 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tsek Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2014 (edytowane) Zauważyłem natomiast podwyższone spalanie - średnia 8l/100km. Moja Meriva to 1,7 CDTI [100KM]. Rzeczywiście trochę duże to spalanie ! Ja poruszam się głównie po Wrocławiu, które to jest drugim co do wielkości w Polsce występowania korków i moje spalanie nie przekracza 7L/100km. Edytowane 11 Sierpnia 2014 przez tsek   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/68454-silnik-17-cdti-z17dth-101-km-ci%C4%99%C5%BCko-pali-gdy-jest-gor%C4%85cy/#findComment-549435 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kazanostra Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Rzeczywiście trochę duże to spalanie ! Ja poruszam się głównie po Wrocławiu, które to jest drugim co do wielkości w Polsce występowania korków i moje spalanie nie przekracza 7L/100km. Dlatego też wiąże te dwie sprawy ze sobą (choc może nie słusznie). Chciałem wymienic czujnik temp. ale nie mogę go nigdzie znaleźc - przy termostacie nie wystają żadne kable. Może źle szukam...? Jeżdże z tymi objawami już pół roku, jakoś się przyzwyczaiłem. Jednak najwyższa pora coś z tym zrobic. Moja meriva wiele przeszła, a ja wraz z nią. Jesteśmy po wymianie głowicy...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/68454-silnik-17-cdti-z17dth-101-km-ci%C4%99%C5%BCko-pali-gdy-jest-gor%C4%85cy/#findComment-549452 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Don Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Ja miałem podobny problem i to był zaśniedziały styk czujnika temp właśnie. Ale nie wiem gdzie ów czujnik się fizycznie znajduje   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/68454-silnik-17-cdti-z17dth-101-km-ci%C4%99%C5%BCko-pali-gdy-jest-gor%C4%85cy/#findComment-549453 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tsek Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Czujnik znajduje się i pod termostatem i pod przepustnicą - centralnie od przodu samochodu. Bardzo dobrze schowany :-) Aby go wymontować trzeba zdemontować zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego i zdjąć grubą rurę dochodzącą do przepustnicy. Jest wkręcony w blok na klucz 19". Zamieszczam zdjęcia z lokalizacją przewodów od czujnika:   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/68454-silnik-17-cdti-z17dth-101-km-ci%C4%99%C5%BCko-pali-gdy-jest-gor%C4%85cy/#findComment-549539 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kazanostra Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Dzięki za instrukcję! Powiedz jeszcze, czy wymieniłeś i czy pomogło? Gdzieś czytałem, że tylko oryginalne czujniki zdają egzamin.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/68454-silnik-17-cdti-z17dth-101-km-ci%C4%99%C5%BCko-pali-gdy-jest-gor%C4%85cy/#findComment-549584 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tsek Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2014 (edytowane) Wymieniałem - ale nie pomogło w moim przypadku. *Zdemontowałem czujnik jeszcze raz i zauważyłem, że mam nie Oryginalny - może faktycznie w tym leży problem ? Poszukam oryginalnego na podmianę albo zainwestuję, skoro miało by ty rozwiązać problem. Edytowane 16 Sierpnia 2014 przez tsek   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/68454-silnik-17-cdti-z17dth-101-km-ci%C4%99%C5%BCko-pali-gdy-jest-gor%C4%85cy/#findComment-549598 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kazanostra Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Podjechałem do mechanika w celu wymiany czujnika. Zaproponował przed wymianą, by podpiąc pod komputer samochód i sprawdzic, czy czujnik pokazuje mniej więcej właściwą temperature (w odniesieniu do wskaźnika przy liczniku). Dystans był krótki i wskazówka temp. nawet nie drgnęła. Odczyt z komputera to ok 57o i raczej zgadzał się ze stanem faktycznym. Także wg mechnika czujnik nie jest winny przypadłości. Znów podejrzenie padło na wtrysk. Co ciekawe - aktualnie mamy nieco niższą temp. zewnętrzną i wydaje mi się, że samochód potrzebuje nieco mniej czasu na rozruch, niż wcześniej. W tej chwili nie mam czasu tego zrobic. Odkładam więc temat naprawy za jakiś miesiąc.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/68454-silnik-17-cdti-z17dth-101-km-ci%C4%99%C5%BCko-pali-gdy-jest-gor%C4%85cy/#findComment-550764 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tsek Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2014 OK daj znać jak na coś wpadniesz przy okazji szukania problemu. Ja wymieniłem czujnik na oryginalny ale nic to nie dało. szukam dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/68454-silnik-17-cdti-z17dth-101-km-ci%C4%99%C5%BCko-pali-gdy-jest-gor%C4%85cy/#findComment-550859 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.