Skocz do zawartości

silnik 1.7 cdti Z17DTH 101 kM ciężko pali gdy jest gorący


Gość tsek

Rekomendowane odpowiedzi

A zdejmowałeś pasek od altka to sprawdzałeś jak się kręci altek czy nie ma oporów.

Czy w ogóle któraś rolka na tym pasku nie jest zatarta?

 

 

 

Stawiam chyba na ten chinski alternator. Pomimo tego, że parametry ładowania i pracy ma prawidłowe, bo tak wskazują mierniki to może na krótkich trasach nie doładowuje akumulatora i auto nie ma wystarczająco prądu.

 

 

Kup sobie w takim razie jakiś miernik i w takiej sytuacji zmierz napięcie na aku przed odpaleniem.

I będziesz wiedział czy altek doładowuje czy nie.

 

 

Może też czujnik temp?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 49
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

  • 1 rok później...
Gość kupal23

Wraz ze wzrostem temperatury zwiększa się oporność, jeśli styk jest już taki sobie (np przez kończące się szczotki) to po nagrzaniu będzie jeszcze gorszy i wtedy rozrusznik wolniej kręci. Jeśli rozrusznik nie osiągnie od razu pewnych obrotów to pompa wtryskowa podaje za niskie ciśnienie paliwa i samochód ciężko odpala. Zróbcie sobie logi podczas odpalania na zimnym i gorącym silniku i porównajcie początkowe obroty silnika i wartości rzeczywiste i zadane ciśnienia na listwie wtryskowej. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam.

Odświeżę trochę temat.

Problem z rozruchem na lekko ostudzonym silniku po rozgrzaniu. Usterka pogłębiała się od dłuższego czasu, teraz już zdarzyło się, że auto nie odpaliło. Na zimnym pali na dotyk. Mam nowy, duży akumulator VARTY, rozrusznik kręci jak wściekły, więc go wykluczam. Podmieniałem oba czujniki na listwie wtryskowej, żadnej poprawy. Nowy czujnik położenia wału Valeo. Zrobiłem test przelewów, wyszło, że 2 wtryski bardziej przelewają, dałem je do sprawdzenia: sprawne. Dodam, że nie ma żadnych błędów w komputerze. Raz tylko przy długim kręceniu wyskoczyły 2 błedy od immo, ale po wykasowaniu nigdy później się nie pojawiły.

Ma ktoś jakieś pomysły co jeszcze można zrobić ??

Czytałem o obudowie filtra paliwa, ale czy nie odpalałby gorzej na zimnym niż na ciepłym ???

Pompa CR: jeśli to pompa, to na kompie pokaże, że jest za niskie ciśnienie na pompie ???

ECU: też rozważam możliwość wadliwego działania kompa. Czy da się odpalić po przełożeniu kompa z innego auta, czy trzeba go zalogować, żeby zadziałał ????

Rozrząd: Nie słychać łańcuszka, ale mam już przejechane 180kk i mam w planach wymianę, może po rozgrzaniu łańcuch już jest zbyt dugi ???

Dodam jeszcze, że od kilku auto ma taką przypadłość, że im cieplej jest na zewnątrz, to po zmianie biegu słabo reaguje na dodanie gazu, tak jakby z opóźnieniem i na początku jakby się dławiło, jak wciśnie się gaz do dechy, to problem prawie nie występuje, zimą też nie ma z tym problemu.

Gdzie najpierw zajrzeć ??? Poradzi ktoś ???

Edytowane przez rafcio10

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może komuś się przyda.

Problem rozwiązany. Dostałem od znajomego pompę wysokiego ciśniena na wyminę i u mnie w tym tkwił problem. Teraz odpala o wiele szybciej niż przed wymianą.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, rafcio10 napisał:

Może komuś się przyda.

Problem rozwiązany. Dostałem od znajomego pompę wysokiego ciśniena na wyminę i u mnie w tym tkwił problem. Teraz odpala o wiele szybciej niż przed wymianą.

To wymieniales wszystkie czujniki po kolei a nie sprawdzales cisnienia na listwie? Gdy masz za niskie cisnienie to wali błędami, gdy za wysokie tez . 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.08.2020 o 20:43, Marcin 83 napisał:

To wymieniales wszystkie czujniki po kolei a nie sprawdzales cisnienia na listwie? Gdy masz za niskie cisnienie to wali błędami, gdy za wysokie tez . 

Nie wymieniałem, tylko podmieniałem ze sprawnego auta. Żeby sprawdzić ciśnienie, to trzeba mieć odpowiedni sprzęt, ja takiego nie mam. NIGDY nie miałem żadnego błędu odnośnie zbyt niskiego ciśnienia, dlatego stawiałem na wtryski, a nie na pompę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności