Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam bardzo serdecznie
mam maly problem z z22se:
znika plyn chlodniczy... (gdzies na tym forum pisano ze to nie koniecznie musi byc uszczelka pod glowica)
wyciekow na zewnatrz nie ma
na szabelce widoczne krople wody
pod korkiem oleju jak i szabelce jakas gesta substancja o kolorze kawy z mlekiem smile.gif i rowniez na tym forum wyczytalem ze to moze przez nie duze uzytkowanie (zwlaszcza w zimie a mamy piekne lato) pojawiac sie ta substancja (autko przejechalo 10000 km w ciagu ostatnich 2 miesiecy)
spalanie wzroslo o jakies 3-4 litry
odczowalny spadek mocy
z rana na zimnym silniku po dolaniu plynu chlodniczego do juz pustego zbiorniczka:) z 10-20 sekund trzeba go pokrecic zeby odpalil
dolewam dosc czesto plyn chlodniczy (ok. 1 ltr. na 200-300 km)
nie chce sie wpakowac w koszty z termostatami sondami itd. bo wiadomo jacy mechanicy sie zdarzaja:)

bardzo prosze o pomoc! pozdrawiam:)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/68777-22-16v-ubytki-p%C5%82ynu-ch%C5%82odniczego/
Udostępnij na innych stronach

Cześć

 

Szabelka,czyli masz na myśli bagnet od poziomu oleju rozumiem.Tak jak napisałeś na początku,krótkie przebiegi auta moga powodować powstawanie delikatnego masełka na korku wlewu oleju oraz samym bagnecie.Ale niepokoją mnie zbyt duże ubytki płynu jak napisałeś (1l na 200-300 km).Nie wygląda to zbyt ciekawie.Jak wygląda sam olej?.Czarny?.Miałem podobny przypadek we Fiacie.Kopcił mi z rana na biało do momentu aż się silnik nie zagrzał.I miałem czarny olej.UPG przepuszczała na płaszczu wodnym bezpośrednio do cylindra i nie dostawała się do oleju bo silnik miał dobrą kompresję.Po odpaleniu zebrana woda w cylindrze musiała odparować od temperatury co objawiało sie kopceniem na biało jak wcześniej powiedziałem.Oczywiście nie obyło sie bez kichania i przerywania silnika.Zapomniałem dodać.Może wyciek płynu spod uszczelki jest w pobliżu kolektora wydechowego.Rozgrzany kolektor odparuje plyn chłodniczy i nie zauważysz wycieków pod silnikiem.

Edytowane przez Natan

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/68777-22-16v-ubytki-p%C5%82ynu-ch%C5%82odniczego/#findComment-551845
Udostępnij na innych stronach

Spadek mocy, wzrost spalania, problem z rozruchem, woda w oleju - czarno to widzę.

Dla pewności udaj się do porządnego warsztatu lub nawet do ASO na sprawdzenie obecności CO2 w płynie i pomiar kompresji.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/68777-22-16v-ubytki-p%C5%82ynu-ch%C5%82odniczego/#findComment-551853
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności